با جزیره اسکای در اسکاتلند آشنا شوید

به گزارش وبلاگ مویک، از دوران مزولتیک یا عصر میان سنگی، انسان هایی در جزیره اسکای زندگی نموده اند، عشق ورزیده اند، جنگیده اند و مرده اند. این جزیره که اکنون به یک مقصد گردشگری محبوب بدل شده است روزگاری محل وقوع جنگ های خونین قبیله ای بوده است. برای آشنای بیشتر با این جزیره زیبا و شگفت انگیز با خبرنگاران همراه باشید.

با جزیره اسکای در اسکاتلند آشنا شوید

جزیره اسکای در شمال اسکاتلند واقع شده است. برای تماشا منظره ها زیبا و پوشیده در مه این جزیره و برای گشت و گذار در منطقه ها کوهستانی و بکر، سالیانه ده ها هزار نفر به این جزیره سفر می نمایند. این منطقه ها کوهستانی از ساختارهای بازالتی تشکیل شده اند که باعث می شوند این جزیره منظره و منظره بسیار زیبایی داشته باشد.

جزیره مه آلود

زمانی که وایکینگ ها برای اولین بار با این مجموعه جزایر در شمال اسکاتلند برخورد کردند به علت ابر و مه رقیقی که این جزیره را احاطه نموده، آن را Sky-a نامیدند که به معنای جزیره ابر و مه است.

جزیره اسکای

جزیره اسکای که به طول 50 مایل به صورت بوته زاری در شمالی ترین منطقه اسکاتلند واقع شده، دومین جزیره بزرگ این کشور است. پایان این جزیره در زبان گیلیک (Gaelic) اسکاتلندی، An t-Eilean Sgitheanach نامیده می گردد که معادل آن در زبان انگلیسی island of skye است.

رشته کوه های کولین

رشته کوه های کولین از وسط این جزیره سر برافراشته اند. از هر زاویه ای که به این منطقه نگاه کنید این کوه ها همچون رشته کوه های پس زمینه ای هستند که در یک تابلو نقاشی زیبا به چشم می خورند. کوه های Black Cuillin از سنگ های آذرین سیاه رنگ بازالت تشکیل شده اند. بلندترین قله این رشته کوه ها، قله یAlasdair Sgurr با ارتفاع 992 متر است.

پل اسکای

پل اسکای که بر روی آب ساخته شده است این جزیره را به خاک اصلی اسکاتلند و به روستای کایل (Kyle) متصل می نماید. این پل در امتداد یک راستا قدیمی ساخته شده که از قرن 17 مورد استفاده اهالی این منطقه بوده است. جهانگرد هایی که بر روی پل اسکای می فرایند مادامی که مه رقیق این منطقه مانع دید آن ها نشده باشد، می توانند منظرهی گسترده از این جزیره زیبا را ببینند.

صخره هایی از جنس بازالت

نوک صخره های بازالتی در این جزیره، نشان دهنده مکان هایی پرشیب و ناهموار است که در سرتاسر این منطقه بین شهر پورتری (portree) و استفین ( staffin) امتداد پیدا نموده است. جهانگرد ها می توانند از صخره های Old man of storr بالا بفرایند. این صخر ه های زیبا و حیرت انگیز بر شبه جزیره Trotternish مشرف هستند.

منطقه ناهموار کویرینگ

منطقه Quiraing که در اثر رانش زمین بوجود آمده است، ویژگی های خاص و متمایزنماینده خود را دارد؛ ویژگی هایی مانند منطقه The Needle Pinnacle و Table Plateau که بسیار مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند. به علت اینکه منطقه پر شیب Quiraing دائما در حال ریزش و تغییر شکل است و به علت اینکه برای رسیدن به بالای صخره ها، جهانگرد های بسیاری راستاها و جاده های این منطقه را طی می نمایند، هر ساله این جاده ها به بازسازی و بازسازی احتیاج دارند.

تاریخچه کهن این منطقه

این جزیره از قرن سیزدهم محل اسکان خاندان مک لئود و مک دونالد بوده است. این دو قبیله گیلیگ (Gaelic) برای تسلط یافتن بر کل جزیره، همیشه درگیر نزاع های خونین قبیله ای بوده اند تا اینکه نهایتا در قرن 17 این دو قبیله با یکدیگر صلح می نمایند.

قلعه های جزیره

بیشتر قلعه های این دو خاندان هنوز سالم و پابرجا به جای مانده اند، از جمله قلعه های به جا مانده می توان قلعه دان وگن (Dunvegan) را نام برد که اکنون بزرگ خاندان مک لئود در آن زندگی می نماید. گردشگران می توانند از این قلعه و املاک وسیع این خاندان به همراه باغ ها و آثار تاریخی آن تماشا نمایند.

خلیج دان وگن

در نزدیکی زمین های پرشیب خلیج دان وگن و در سواحل این منطقه، گردشگران می توانند سوار بر قایق و با شرکت در تورهای ماهیگیری از منظره فوق العاده زیبای مجمع الجزایر اوتر هبرید (Outer Hebrides) و تنگه مینچ لذت ببرند.

فصل مسافرت

اگرچه تابستان برترین زمان برای مسافرت به این جزیره است اما بیشتر اسکاتلندی ها برای فرار از سرمای شدید و یخبندان خاک اصلی اسکاتلند، در فصل زمستان به این منطقه سفر می نمایند. در ماه های سرد سال، فقط بر نوک قله کوه های بلک کولین برف دیده می گردد.

حیات وحش جزیره

جزیره اسکای علاوه بر صخره ها و منظره های زیبا، به خاطر وجود حیات وحش متنوع و گوناگون خود بسیار مشهور و شناخته شده است. از جمله حیات وحش این منطقه می توان به عقاب طلایی، گوزن سرخ و ماهی آزاد اشاره نمود. برای سکنه ده هزار نفری این جزیره که در طول سال در این منطقه زندگی می نمایند ماهیگیری و جنگل بانی یکی از صنایع عمده این جزیره محسوب می گردد که ساکنین از این طریق امرار معاش می نمایند.

منبع: کجارو / allday.com

به "با جزیره اسکای در اسکاتلند آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزیره اسکای در اسکاتلند آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید