تشخیص باتری اصلی آیفون؛ چگونه باتری اصلی اپل را از تقلبی تشخیص دهیم؟تشخیص باتری اصلی آیفون

به گزارش وبلاگ مویک، تشخیص باتری اصلی آیفون اصلا کار سختی نیست. اما دانستن اینکه چطور باید این کار را انجام داد بسیار حائز اهمیت است. به خصوص گوشی های آیفون که بازار دست دوم بسیار خوبی هم دارند. اما بسیاری از افراد سودجو صرفا برای فروختن گوشی، از قطعات تقلبی که به وفور در بازار یافت می گردد در گوشی استفاده می نمایند. اما خوشبختانه می توانید با چند روش ساده از این مشکل جلوگیری کنید. اگر برای شما هم سوال شده که از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون خراب است، در این مطلب به آموزش تشخیص باتری اصلی آیفون از باتری تقلبی می پردازیم تا با خیال راحت، گوشی دست دوم خریداری کنید یا باتری گوشی را تعویض کنید.

تشخیص باتری اصلی آیفون؛ چگونه باتری اصلی اپل را از تقلبی تشخیص دهیم؟تشخیص باتری اصلی آیفون

تشخیص باتری اصلی آیفون

مراجعه به نمایندگی ها و تعمیرکارهای حرفه ای

برای اینکه متوجه شوید آیا باتری گوشی آیفون شما اصلی است یا فیک، چند راه وجود دارد. نخستین راه این است که شما به نمایندگی های رسمی مراجعه کنید. از آن جایی که اپل نمایندگی خاصی در کشور ندارد، باید نزد افراد یا تعمیرکارهایی بروید که خیلی در کار خود خبره هستند. آن ها با استفاده از یک سری دستگاه و ابزاهای خاص، باتری گوشی شما را جهت اصلی یا تقلبی بودن تست می نمایند.

از کجا بفهمیم باتری گوشی آیفون خراب است؟ دقت به ظاهر و وزن باتری و بسته بندی آن

اگر هم خودتان می توانید باتری را ببینید، حتما به نوشته های درج شده روی باتری دقت کنید که کیفیت چاپ بالایی داشته باشند. بعلاوه باتری سالم نباید فرورفتگی یا برآمدگی خاصی داشته باشد. علاوه بر این ها، باتری موبایل آیفون باید در یک بسته بندی سالم و باکیفیت به دستتان برسد. بعلاوه وزن باتری اوریجینال اپل هم از باتری فیک آن بیشتر است. این اختلاف وزن هم محسوس است و متوجه آن خواهید شد.

تاریخ فراوری باتری هم باید با تاریخ درج شده روی کارتون آن مشابه باشد؛ در غیر این صورت باتری فیک خواهد بود. بعلاوه در قسمت اتصال دهنده باتری اوریجینال آیفون، دو نقطه جهت لحیم کردن برای اتصال مطمعن تر وجود دارد که در باتری های فیک وجود ندارد. علاوه بر این ها، پوششی که برای باتری استفاده می گردد در مدل تقلبی با نظم و ظرافت زیادی کار نشده ولی در مدل اصل بسیار هماهنگ و مجذوب نماینده قرار گرفته است. بنابراین علاوه بر مراجعه به نمایندگی یا تعمیرکارهای خبره، به این موارد هم دقت داشته باشید.

تشخیص باتری تعویض شده آیفون در استفاده

اما اگر باتری گوشی را به هر دلیلی تعویض کردید و می خواهید حالا بدانید آیا باتری اصل آیفون است یا فیک، دو راه وجود دارد. نخست اینکه مصرف باتری را چک کنید. اگر بعد از گذشت یکی دو ماه، متوجه شدید که گوشی باز هم مشکل تخلیه شارژ دارد، قطعا فیک است. یا اگر گوشی را چند بار خاموش و روشن کنید، باتری باید از درصدش کم گردد که نشان دهنده باتری معیوب است. باتری اصلی، گارانتی هم دارد که بتوانید در صورت مشکل دار بودن بعد از چند ماه، آن را حتما پس بدهید. بنابراین حتما قبل از خرید به این نکته توجه کنید که امکان برگرداندن آن وجود داشته باشد.

علاوه بر این ها، یکی از روش های تشخیص باتری اصلی آیفون، وارد شدن به تنظیمات، قسمت General و سپس About است. در اینجا اگر گوشی شما از قبل تعمیر شده باشد، یک بخش به نمایش تحت عنوان Parts and service history هم به نمایش در می آید که اگر عبارت Genuine Apple Part به نمایش در بیاید، یعنی باتری اصلی است، اگر عبارت Unknown Part باتری اپل را به همراه آیکون مشاهده کنید، یعنی قطعه تعویض شده اصلی نیست. بعلاوه مشاهده کردن این عبارت دلایل دیگری هم دارد؛ فرایند نصب باتری به خوبی صورت نگرفته باشد، از قبل در یک آیفون دیگر استفاده شده باشد یا مطابق انتظار کار نکند.

تشخیص باتری اصلی آیفون در استفاده؛ سخن پایانی

برای تشخیص باتری اصلی آیفون، سه راه وجود دارد؛ مراجعه به نمایندگی یا تعمیرکارهای حرفه ای، دقت به ظاهر باتری و بسته بندی آن و چک کردن در تنظیمات. اگر هر مسئله ای در باتری وجود داشته باشد، با انجام این سه کار می توانید از این بابت مطمئن شوید.

منبع: وبلاگ مویک مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "تشخیص باتری اصلی آیفون؛ چگونه باتری اصلی اپل را از تقلبی تشخیص دهیم؟تشخیص باتری اصلی آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص باتری اصلی آیفون؛ چگونه باتری اصلی اپل را از تقلبی تشخیص دهیم؟تشخیص باتری اصلی آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید