شرح عضو شورای شهر کرج در خصوص آسیب دیدگان حادثه فرونشست ، خانواده ها در یک مدرسه اسکان داده شدند

به گزارش وبلاگ مویک، عضو شورای شهر کرج در رابطه با آخرین شرایط آسیب دیدگان فرونشست منطقه حصار توضیحاتی را ارائه داد.

شرح عضو شورای شهر کرج در خصوص آسیب دیدگان حادثه فرونشست ، خانواده ها در یک مدرسه اسکان داده شدند

به گزارش وبلاگ مویک، محمد اسدیان با اشاره به آخرین شرایط خانوارهایی که در پی حادثه فرونشست زمین در منطقه حصار بی سرپناه شده اند، اظهار کرد: این چهار خانوار فعلاً در مدرسه ای در کرج اسکان موقت داده شده اند.

او ادامه داد: با تصویب شورای تامین استان بنا شده یک لایحه دو فوریتی برای تامین ودیعه مسکن این خانوارها به شورا ارسال و دغدغه مسکن این خانواده های آسیب دیده برطرف گردد.

اسدیان گفت: متاسفانه مدیریت شهری کرج برای این شرایط فکری نکرده و سؤال اینجاست که اگر این فرونشست برای 72 خانوار گود حصارک اتفاق می افتاد چگونه می خواستیم خانوارها را اسکان دهیم؟

این مسئول افزود: شهرداری باید در حوزه مدیریت بحران با حساسیت بیشتر عمل کند و برای شرایط این چنینی از قبل برنامه ریزی داشته باشد. در این راستا پیشنهاد می گردد شهرداری زمینی تامین کند و با ساخت چند واحد مسکونی شرایطی فراهم کند تا در صورت وقوع شرایط بحرانی خانوارها بی سرپناه نمانند.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به علت وقوع این حادثه گفت: متاسفانه واحدهای این محدوده بدون اصول مهندسی و بدون نظارت ناظران ساخته شده است. آنالیز ها نشان می دهد زیرسازی واحدهای این محدوده اصولی نبوده و برای زیرسازی حتی از کیسه سیمان و نخاله های ساختمانی استفاده شده است. باید به فکر استحکام واحدهای دیگر این محدوده باشیم چون به علت ساخت و ساز غیر اصولی از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرح عضو شورای شهر کرج در خصوص آسیب دیدگان حادثه فرونشست ، خانواده ها در یک مدرسه اسکان داده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح عضو شورای شهر کرج در خصوص آسیب دیدگان حادثه فرونشست ، خانواده ها در یک مدرسه اسکان داده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید