سومین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد

به گزارش وبلاگ مویک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، سومین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد.

سومین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد

کدو در فرهنگ غذایی مازندران جایگاهی ویژه و قابل توجه دارد. این محصول جالیزی از دیرباز تا کنون در سفره و سبد غذای خانواده های مازندرانی به اشکال مختلف حضور داشت و هنوز هم میتوان در خانه های مازندرانی ها ردی از غذاهای کدوپایه را مشاهده کرد که متعلق به فرهنگ غذایی این استان هستند.

در رأس همه این غذاها نیز کئی پلا یا همان کدو پلو قرار گرفته است که بیش از 2 سال پیش در لیست میراث ملی ایران نیز ثبت شد. شهرداری ساری حالا پس از ثبت کئی پلا در لیست میراث ملی ایران به مناسبت هفته مازندران برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره ای با همین نام و موضوع نموده که از ظهر امروز در بوستان ولایت ساری شروع به کار نموده و تا 19 آبان با ارائه انواع محصولات و فرآورده های غذایی برآمده از کدو حلوایی میزبان شهروندان ساری و شهرها و روستاهای همسایه است.

جشنواره ای با طعم اصیل مازندرانی که همه محصولات ارائه شده در آن به کدو وابسته است و علاوه بر فرآورده های غذایی متنوع بومی تهیه شده از کدو، محصولاتی نو از این محصول پرطرفدار نیز ارائه شده است.

شیرینی و کیک کدویی و مهمتر از آن بستنی کدو که با نام محلی کئی بستنی ارائه می گردد، محصولاتی هستند که به بهانه این جشنواره تهیه و عرضه شده اند.

اقدامی که در صورت برنامه ریزی و تبلیغ مناسب می تواند به جاذبه های گردشگری غذایی در مازندران و برندسازی از غذاهای کدوپایه در این استان یاری کند. هدفی که به گفته دبیر نخستین جشنواره کئی پلا یکی از اهداف اصلی این جشنواره محسوب می گردد.

سومین جشنواره غذاهای بومی و محلی کئی پلا تا آدینه 19 آبان در بوستان ولایت ساری ادامه دارد. بازی های بومی محلی، موسیقی محلی، تئاتر، برگزاری مسابقات و تفریح ها، ایستگاه نقاشی کودک از جمله برنامه هایی است که هم زمان با این جشنواره اجرا می گردد و علاقمندان می توانند 15 تا 19 آبان از غرفه های این جشنواره بازدید نمایند.

نخستین جشنواره کئی پلا که با هدف احیا و ترویج بخشی از فرهنگ غذایی مازندران و معرفی غذاهای کدو پایه این استان طراحی شد، سال 1400 به همراه برنامه های جانبی متعددی مانند موسیقی زنده محلی، غرفه نقاشی کودک، غرفه صنایع دستی و فضاهای عکاسی به مدت 2 روز در بوستان ولایت برپا و غذاهای بومی و محلی در آن معرفی و عرضه شد.

منبع: همگردی

به "سومین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره کئی پلا در بوستان ولایت ساری آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید