سومین پرتاب استارشیپ در راستای تحقق چه اهدافی بود؟

به گزارش وبلاگ مویک، روز گذشته فضاپیمای استارشیپ S28 سوار بر بوستر سوپر هِوی B10، سومین پرتاب مداری این فضاپیما را انجام دادند.

سومین پرتاب استارشیپ در راستای تحقق چه اهدافی بود؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک و براساس گزارش دارایشان، هدف از این پرتاب، دست یابی استارشیپ به مدار فرااتمسفری با حضیص 50 کیلومتری و اوج 235 کیلومتری زمین بود، اما با وجود آنکه استارشیپ به حضیض 50 کیلومتری و اوج 234 کیلومتری رسید، اما در مدار قرار نگرفت و در نهایت یک مسیر پروازی زیرمداری شکل گرفت.

در جریان این پرتاب، بیش از نیمی از اهداف تعیین شده محقق شدند، اما بعضی از اهداف اصلی این پرتاب نیز محقق نشدند؛ از جمله:

-فرود بوستر سوپرهِوی: که به دلیل عدم روشن شدن مجدد 3 موتور از 13 موتور رخ داد، و در ادامه بوستر در ارتفاع 462 متری منفجر شد و عملا فرودی صورت نگرفت.

-بازگشت فضاپیمای استارشیپ: که به دلیل عدم کنترل فضاپیما در جهت گیری درست در هنگام بازگشت به جو صورت گرفت که در نهایت موجب انفجار استارشیپ در ارتفاع 65 کیلومتری شد.

این پرتاب که IFT-3 نام داشت، سومین پرتاب استارشیپ و سوپرهِوی در 10 ماه اخیر بود و پس از پرتاب های ناپیروز IFT-1 و IFT-2، نخستین پرتاب نیمه پیروز استارشیپ و سوپرهِوی نام گرفت. در آینده برنامه پرتاب IFT-4 در سه ماهه دوم سال 2024 برنامه ریزی شده اما اسپیس ایکس هنوز جزئیاتی از این پرتاب منتشر نکرده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سومین پرتاب استارشیپ در راستای تحقق چه اهدافی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین پرتاب استارشیپ در راستای تحقق چه اهدافی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید