عدد نجومی مطالبات قطعه سازان از خودروسازان ، خودروساز قطعه را گران می خرد

به گزارش وبلاگ مویک، نشست تخصصی آنالیز رابطه قطعه سازان و خودروسازان همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان کشور، مهرداد معلمان مدیرعامل سازه گستر سایپا و عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در مورد اندازه مطالبات قطعه سازان از خودوسازان، دلایل عدم پرداخت این مطالبات به وسیله خودروسازان، اندازه تاثیر قیمت قطعات بر قیمت تمام شده خودرو، نقش بانک ها در یاری به خودروسازها برای پرداخت بدهی های خود به قطعه سازان، راهکارهای ایجاد فضای رقابتی در قطعه سازان، شیوه قیمت گذاری قطعات خودرو، تاثیر ورود قطعات چینی به بازار، تبعات ایجاد انحصار در این صنعت و… برگزار گردید.

عدد نجومی مطالبات قطعه سازان از خودروسازان ، خودروساز قطعه را گران می خرد

https://bitrun.ir/wp-content/uploads/2023/11/نشست-قطعه-سازان.mp4

بیت ران - مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان کشور در این نشست گفت: فروش قطعه سازان به خودروسازان در سال مبلغی حدود 200 همت است. امروز که در این جلسه حضور داریم مقدار مطالبات قطعه سازان از خودروسازان چیزی بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است. حال باید دید دلیل این ماجرا چیست؟

مهرداد معلمان مدیرعامل سازه گستر سایپا نیز در این جلسه گفت: هر صنعتی بر اساس سرمایه اولیه و فروش خود و در راستای یکسان کردن بازپرداخت مطالبات خود نیازمند استفاده از تسهیلات است. متاسفانه عددی که در بانک ها برای ما خودروسازان در نظر گرفته شده است بر اساس اطلاعات سال 1399 است. امروزه هیچ کمکی از سمت زنجیره بانکی به منظور تامین مطالبات خودروسازان نمی گردد.

عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت نیز در این نشست تخصصی بیان کرد: خودرو سازان قطعاتی که از قطعه سازان خریداری می نمایند را گران می خرند. در بعضی مواقع مشاهده می گردد که خودروساز 85 درصد از قیمت یک خودرو را به زنجیره تامین پرداخت می نماید. اما این در حالی است که آنالیز فعالیت خودروسازان بزرگ در جهان نشان می دهد که به صورت میانگین 68 درصد از قیمت خودرو به زنجیره تامین اختصاص دارد.

رپرتاژ آگهی

منبع: بیت ران

به "عدد نجومی مطالبات قطعه سازان از خودروسازان ، خودروساز قطعه را گران می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدد نجومی مطالبات قطعه سازان از خودروسازان ، خودروساز قطعه را گران می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید