فیلم طعمه؛ مبارزه ای تماشایی و هیجان انگیز با شکارچی فضایی

به گزارش وبلاگ مویک، طعمه پنجمین فیلم از مجموعه فیلم های شکارچی است که اولین آن ها در سال 1987 و با بازی آرنولد شوارتزنگر به روی پرده رفت و چهارمی هم در سال 2018 اکران شد. مضمون اصلی همۀ این فیلم ها حضور شکارچیانی فرازمینی است که انسان ها را برای سرگرمی شکار می نمایند. با اطمینان می گردد گفت که طعمه با فضاسازی هراس آور و شخصیت پردازی درخشانش برترین فیلم این مجموعه است؛ فیلمی که از ابتدای سال 2022 منتظر انتشارش بودیم و حالا می بینیم که انتظارمان کاملا به جا بوده است.

فیلم طعمه؛ مبارزه ای تماشایی و هیجان انگیز با شکارچی فضایی

به گزارش وبلاگ مویک؛ این فیلم اصلا قضیه را پیچیده نمی نماید بلکه یک داستان سرراست و یک سوال مجذوب نماینده را در مقابل بیننده قرار می دهد: چطور آدم هایی که هیچ اسلحۀ پیشرفته ای ندارند می توانند یک ماشین کشتار فضایی را از بین ببرند؟ جواب روشن است: با استفاده از نبوغ و مهارت های بدنی. داستان این فیلم در زمانی خیلی قبل تر از فیلم های قبلی اتفاق می افتد یعنی در حدود سیصد سال قبل. مکان داستان هم دشت ها و جنگل های آمریکای شمالی است. شخصیت اصلی فیلم دختر جوانی به نام نارو است که عضوی از قبیلۀ کومانچی است. نارو دلش می خواهد مثل برادرش به یک جنگجوی بزرگ تبدیل گردد، اما برای این کار او باید توانایی هاییش را در یک مرنام مخصوص شکار به دیگران ثابت کند.

اما در همین حال خود نارو و کل اعضای قبیله اش به طعمه ای برای یک شکارچی فرازمینی با سلاح های لیزری و تکنولوژی های عجیب و غریب تبدیل شده اند. نارو اولین کسی است که متوجه حضور این شکارچی بیگانه می گردد. قبیله اش ابتدا حرف او را باور نمی نمایند؛ البته تا قبل از اینکه شکارچی آغاز به کشتن و تکه پاره کردن اعضای قبیله کند. این موقعیتی است که شکارچی های قبیله باید توانایی های واقعی خودشان را در آن نشان بدهند.

فیلم طعمه از خیلی جهات تحسین برانگیز و درجه یک است. این فیلم با وجود دیالوگ های نسبتا کمی که دارد، در دقایق ابتدایی اش معرفی خیلی خوبی از شخصیت نارو و برادرش ارائه می نماید و رابطۀ برادر و خواهری و رقابت بین آن ها را به شکلی همدلی برانگیز و باورپذیر به تصویر می کشد. این باعث می گردد که در ادامۀ فیلم ما واقعا برای این شخصیت ها و واکنش ها و سرنوشت های آن ها اهمیت قائل باشیم و با اشتیاق بیشتری ماجرا را دنبال کنیم.

انتخاب زمان و مکان داستان انتخاب هوشمندانه ای بوده است. ماجرای شکار این بار نه در یک شهر مدرن یا در میان سربازان، بلکه در محیطی اتفاق می افتد که در آنجا موضوع شکار به عنوان یک آیین و مناسک مقدس و مهم شناخته می گردد. به همین دلیل کوشش نارو و اعضای قبیله اش برای شکارِ شکارچی، انگار یک جور جنبۀ عمیق و معنوی هم در خودش دارد. انگار کوشش آن ها فقط کوشش برای زنده ماندن نیست بلکه کوششی برای رسیدن به بلوغ و کمال شخصیتی هم هست.

صحنه های اکشن فیلم و جلوۀ بصری آن بسیار عالی و بی نقص هستند. مثلا صحنۀ رویارویی نارو با یک خرس زخمی و خشمگین از هر نظر مثال زدنی و فوق العاده است. این صحنه با تصاویر باورپذیر و طبیعی اش، هیجان و اضطراب را به اوج می رساند و بعد ناگهان وحشت حضور بیگانه را وارد ماجرا می نماید.

اما از همۀ این ها مهم تر ریتم متوازن و پرشتاب داستان است که همراه با غافلگیری ها و شگفتی هایی که به ما ارائه می نماید، تماشای فیلم را به تجربه ای لذت بخش و مجذوب نماینده تبدیل می نماید. فیلم طعمه با بازی خوب امبر میدتاندر و با موسیقی تاثیرگذار، داستان گیرا، جلوه های بصری دیدنی و خلاصه با همۀ ویژگی های مثبتی که دارد، مثل یک هدیۀ تابستانی دوست داشتنی برای همۀ سینمادوستان است.

  • کارگردان: دن تراشتنبرگ (Dan Trachtenberg)
  • بازیگران: امبر میدتاندر (Amber Midthunder)، داکوتا بیورس (Dakota Beavers) و دیگران
منبع: فرارو

به "فیلم طعمه؛ مبارزه ای تماشایی و هیجان انگیز با شکارچی فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم طعمه؛ مبارزه ای تماشایی و هیجان انگیز با شکارچی فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید