قلب روی یک تراشه: مینی پمپ با استفاده از سلول های واقعی قلب انسان

به گزارش وبلاگ مویک، هنگام انجام تحقیقات قلبی، ایده آل این است که بتوان آزمایش ها را روی قلب واقعی انسان انجام داد. اکنون دانشمندان چیزی ساخته اند که ممکن است این آرزو را محقق کند. این وسیله یک قلب مکانیکی کوچک است که از سلول های واقعی قلب انسان درست شده.

قلب روی یک تراشه: مینی پمپ با استفاده از سلول های واقعی قلب انسان

این قلب کوچک را تیم پژوهشی در دانشگاه بوستون ساخته که یک پمپ یک طرفه کوچک سازی شده دقیق قلب یا مینی پمپ است.

این پم پ فقط 3 سانتی متر مربع حجم دارد و عملکرد بطن قلب واقعی را با دقت تقلید می نماید.

این دستگاه از یک پایه پلاستیکی تشکیل شده که روی آن دریچه های اکریلیک کوچک به صورت سه بعدی چاپ شده.

این پمپ دارای داربستی است که از یک سری مارپیچ های اکریلیک متحدالمرکز به هم متصل شده تشکیل شده است. سطح درونی این پمپ با کاردیومیوسیت های زنده انسان (سلول های ماهیچه قلب) پوشانده شده. به موازات منبسط و منقبض شدن سلول های قلبی، داربست انعطاف پذیر با آنها حرکت می نماید و آب پمپ می گردد.

کاردیومیوسیت ها را می توان با برنامه ریزی ژنتیکی مجدد از سلول های پوست، سلول های خونی یا تقریباً هر نوع سلول دیگر، به دست آورد. کاقی است که این سلول ها مجدداً به سلول های بنیادی برنامه ریزی شوند و سپس به سلول های قلبی تمایز داده شوند.

پس برای بیماران می توانند با استفاده از سلول های خودشان مینی پمپ ساخت و بعد آنالیز کرد که داروهای مختلف چگونه می توانند به طور خاص بر قلبشان تأثیر بگذارند.

کریستوس میچاس، دانشمند ارشد و محقق فوق دکترا، می گوید: با این سیستم، اگر سلول ها را از شما بگیریم، می توانم ببینم دارو در شما چگونه واکنش نشان می دهد، زیرا این سلول های خود شما هستند.

این امید وجود دارد که روزی بتوان از همین فناوری برای فراوری دستگاه های به اصطلاح ارگان روی تراشه استفاده کرد و ریه و کلیه زیستی ساخت.

این تحقیق در مقاله ای که در در مجله Science Advances منتشر شده.

منبع: یک پزشک

به "قلب روی یک تراشه: مینی پمپ با استفاده از سلول های واقعی قلب انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب روی یک تراشه: مینی پمپ با استفاده از سلول های واقعی قلب انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید