معرفی 10 شهر پر بازدید دنیا در سال 2023

به گزارش وبلاگ مویک، اگر در حال تحقیق و جستجو برای یافتن هیجان انگیزترین مقاصد دنیا برای سفر هستید دانستن نام شهرهای پربازدید دنیا در سال 2023 به شما یاری می نماید مقصد خود را بهتر انتخاب کنید. ویژگی های خاص این شهرها باعث شده مسافران تجربه ای فراموش نشدنی را در آن ها تجربه نمایند و از تماشا طبیعت تماشایی و شگفتی های تاریخی این شهرها لذت ببرند. در ادامه به معرفی شهرهای پربازدید دنیا می پردازیم.

معرفی 10 شهر پر بازدید دنیا در سال 2023

تفاوت مجذوب کنندهیت این شهرها ثابت می نماید که مردم دیگر فقط روند ها را دنبال نمی نمایند بلکه آنها را با جستجوی مناسب معین می نماید. مقاصد مهم گردشگری آن هایی هستند که تنوع در جاذبه ها و محیط را ارائه می دهند. این نیز یک روند تایید شده است که در بیشترین بازدید از کشورهای دنیا مشاهده نموده ایم.

1- شهر بانکوک با 22 میلیون بازتماشاماینده

شهر بانکوک با 22.78 میلیون بازتماشاماینده همچنان در صدر فهرست شهرهای پربازدید دنیا است. این شهر در کشور تایلند قرار گرفته است و از جاذبه های آن می توان به طبیعت تماشایی، آسمان خراش های بلند، هتل های مجلل، مراکز خرید و فرودگاه های مدرن و مجذوب کننده، معابد تماشای شگفت انگیز و بازارهای شناور اشاره نمود.

بانکوک به معنای شهر فرشته ها یکی از پرجنب وجوش ترین و شلوغ ترین شهرهای دنیا است و معابد طلایی و زیارتگاه های آن در کنار سازه های مدرن این شهر، چشم انداز ها بسیار تماشایی را خلق نموده اند. در این شهر گردشگران نه تنها در طول روز، بلکه در تمام طول شب هم می توانند از گشت وگذار در شهر بانکوک لذت ببرند. بدون شک سفر به شهر بانکوک یکی از مجذوب کننده ترین سفرهایی است که می توانید داشته باشید.

2- شهر پاریس فرانسه با 19.10 میلیون بازتماشاماینده

شهر پاریس فرانسه با 19.10 میلیون بازتماشاماینده در رده دوم شهرهای پربازدید دنیا در سال 2023 قرار گرفته است. در چند سال گذشته لندن این جایگاه را به خود اختصاص داده بود اما این بار شهر زیبا و تماشایی پاریس با برج ایفل معروف توانسته این جایگاه را کسب کند.

پاریس پرجمعیت ترین شهر فرانسه است و از سده هفدهم میلادی این شهر یکی از مراکز مهم دیپلماسی، مالی، مد، بازرگانی، غذا و علم و هنر اروپا بوده است. قوانین سختگیرانه ساخت و ساز در شهر پاریس باعث شده این شهر چهره تاریخی خود را حفظ نموده و به موزه بصری تبدیل گردد. به طور کلی وجود بناهایی مانند برج ایفل، طاق پیروزی، موزه لوور و ساختمان های تاریخی با معماری شگفت انگیز از پاریس شهری مجذوب کننده ساخته است.

3- لندن مرکز کشور انگلستان با 19.09 میلیون بازتماشاماینده

سومین شهر پربازدید دنیا در سال 2023، لندن مرکز کشور انگلستان با 19.09 میلیون بازتماشاماینده است. لندن را می توان یکی از محبو ترین شهرهای دنیا دانست که با معماری گوتیک و انبوهی از نوآوری، گردشگران را شگفت زده می نماید. بازتماشامایندگان این شهر در اولین ملاقات تحت تاثیر هنر، تئاتر و ادبیات لندن قرار می گیرند. سپس در زمان بازدید از پارک های سرسبز و منطقه ها شهری مختلف، گردشگران یک سفر ماجراجویانه را به دل تاریخ شروع می نمایند. چشم لندن، برنج لندن، تیت مدرن یا نگارخانه هنرهای مدرن در لندن و گالری ملی تنها چند نمونه از مجذوب کننده ترین مکان هایی هستند که در لندن مشاهده خواهید کرد.

4- دبی، امارات متحده عربی با 15.93 میلیون بازتماشاماینده

دبی، امارات متحده عربی با 15.93 میلیون بازتماشاماینده یکی از مدرن ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای دنیا است. این شهر توانسته رتبه چهارم شهرهای پربازدید دنیا در سال 2023 را از آن خود کند. دبی پر از سازه های باشکوه مانند برج خلیفه(مرتفع ترین ساختمان دنیا)، مراکز خرید فوق العاده مهجز، فرودگاه های مدرن، بلوک های اداری زیبا، آکواریوم های زیر آب و باغ های زیباست.

بعلاوه گشت وگذار در بیابان ها و سواحل مجذوب کننده این شهر، لحظاتی فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زنند. غذاهای خوشمزه و لذیذ دبی هم در کنار دیگر جاذبه های این شهر باعث رضایت بیشتر مسافران می گردد. دبی را می توان شهری باشکوه در میان کویر دانست، شهری که مانند نگینی در شب های پر ستاره و روزهای آفتابی امارات می درخشد و خودنمایی می نماید.

5- سنگاپور با 14.67 میلیون بازتماشاماینده

سنگاپور با 14.67 میلیون بازتماشاماینده، در جایگاه پنجم شهرهای پربازدید دنیا قرار گرفته است. این شهر به لطف نوآوری های رو به رشد و تامین منافع سرمایه گذاران خارجی در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به یکی از محبو ب ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است.سنگاپور شهری طراحی شده برای آینده است که سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی دارد و مسافران و ساکنان آن به راحتی می توانند به مکان های دلخواهشان سر بزنند.

از جاذبه های این شهر زیبا می توان به مراکز خرید، بازارهای خیابانی، غذاهای عالی و چند ملیتی، باغ های گیاه شناسی، محله چینی ها، معابد تاریخی و پارک های ساحلی با چشم انداز ها تماشایی اشاره نمود. بدون شک گذراندن تعطیلات در این جزیره زیبا و تماشای چشم انداز ها زیبای آن تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران خواهد بود.

6- کوالالامپور، مالزی با 13.79 میلیون بازتماشاماینده

کوالالامپور، مالزی با 13.79 میلیون بازتماشاماینده توانسته رده ششم شهرهای پربازدید دنیا را از آن خود کند. این شهر مرکز مالزی بوده و مردم آن از نژاد مالایی ها، هندی ها و چینی ها هستند. در این شهر زیبا می توان تاثیر مذهب و فرهنگ های مختلف را به وضوح مشاهده کرد.

یکی از جاذبه های کوالالامپور آسمان خراش های بلند و زیبایی هستند که در این شهر ساخته شده اند. بعضی از این ساختمان ها مانند برج های دوقلوی پتروناس جزو بلندترین ساختمان های دنیا هستند. از دیگر جاذبه های مالزی می توان به پارک ماجراجویی ای تی وی، خیابان پتالینگ، جنگ لیزر کوالالامپور، غار باتو،پارک پرندگان کوالالامپور، باغ پروانه ها، موزه هنرهای اسلامی، بازار مرکزی، بازار شبانه غذای خیابان الوور و باغ دریاچه کوالالامپور اشاره نمود. جالب است بدانید مردم این شهر جشن های تاریخی و مدرن خود را در بازارهای پرجنب وجوش و مراکز خرید مردن این شهر جشن می گیرند.

7- نیویورک، ایالات متحده با 13.60 میلیون بازتماشاماینده

نیویورک، ایالات متحده با 13.60 میلیون بازتماشاماینده هفتمین شهر از شهرهای پربازدید دنیا است. نیویورکی های مغرور به شما می گویند شهرشان مرکز دنیا است. این حرف تا حدودی درست است زیرا نیویورک شهری پر از فرصت های تازه و ظرفیت های انسانی متعدد است و این شهر از نظر مالی و فرهنگی با هیچ شهر دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست.

نیویورک یا شهر رویاها به داشتن آسمان خراش های بلند و خیابان های همواره شلوغ معروف است. مجسمه معروف آزادی که نمادین ترین چشم انداز ایالات متحده محسوب می گردد در این شهر قرار گرفته است و موزه های تاریخی و مکان های تماشای دیگری مانند پل بروکلین از جاذبه هایی هستند که بازتماشامایندگان زیادی را به این شهر جذب می نمایند. از دیگر جاذبه های نیویورک می توان به محله چینی ها، کتاب فروشی های بزرگ، بوتیک های لاکچری، ساختمان های بزرگ اداری، پارک های مجذوب کننده و کافه های دنج و دوست داشتنی اشاره نمود.

8- استانبول ترکیه با13.40 میلیون بازتماشاماینده

حال نوبت استانبول ترکیه با13.40 میلیون بازتماشاماینده می رسد که در رده هشتم شهرهای پربازدید دنیا قرار گیرد. ترکیه از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخ بوده و حکومت های مختلفی مانند رومی ها، ایرانی ها، ونیزی ها و عثمانی ها در آن حکمرانی نموده اند.

استانبول یکی از شهرهای ترکیه، مقصدی ایده آل برای گردشگران است زیرا بناهای مذهبی باشکوه، کاخ های سلطنتی و چشم انداز ها طبیعی آن با زیبایی خیره نماینده خود باعث تحسین مسافران می شوند. از جاذبه های تماشای این شهر می توان به مسجد ایاصوفیه، میدان هیپودروم، مسجد آبی، پل گالاتا، بازار بزرگ، مسجد آبی استانبول و آب انبار باسیلیکا اشاره نمود. تنوع آشپزی استانبول هم با عطر و طعم آسیایی و اروپایی یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این شهر است.

9- توکیو، ژاپن با 12.93 میلیون بازتماشاماینده

توکیو، ژاپن با 12.93 میلیون بازتماشاماینده نهمین شهر از شهرهای پربازدید دنیا است. این شهر تا سال 1868 ادو نامیده می شد اما امروزه با نام توکیو یکی از مشهورترین شهرهای دنیا است. توکیو را می توان شهری در آینده دانست که تحت تاثیر سنت، مذهب و سبک زندگی مدرن قرار گرفته است.

بیشتر مسافران این شهر، توکیو را شهری شلوغ می دانند زیرا مردم این شهر به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته، همواره در حال فعالیت هستند. از تماشای ترین جاذبه های توکیو می توان به موزه ملی هنر غربی، منطقه آکیهابارا، دیزنی لند توکیو، برج توکیو، منطقه روپونگی، مجسمه یادبود هاچیکو، چهارراه شیبویا، برج اسکای تری، موزه ملی توکیو، باغ ملی شینجوکو گیوئن و منطقه خرید گینزا اشاره نمود. بعلاوه کافه ها و عبادتگاه های این شهر هم از مجذوب کننده ترین مکان هایی هستند که می توانید از آن ها بازدید کنید.

10- آنتالیا در ترکیه با 12.41 میلیون بازتماشاماینده

یکی دیگر از شهرهای ترکیه یعنی آنتالیای ترکیه با 12.41 میلیون بازتماشاماینده در دهمین رده از شهرهای پربازدید دنیا قرار گرفته است. در این شهر باشکوه و باستانی گردشگران می توانند چشم انداز ها خیره نماینده ای را در سواحل مدیترانه ای مشاهده نمایند و یا با تور کشتی به جستجوی ناشناخته های دریا بروند.

آنتالیا سریع ترین رشد را در میان شهرهای ترکیه داشته، بنابراین مکان های هیجان انگیز زیادی در این شهر وجود دارند که برای شما جالب خواهند بود. در آنتالیا علاوه بر جاذبه های طبیعی شما می توانید آثار تاریخی محبوبی مانند مسجد یولی مناره و طاق نصرت هادریانوس هم تماشا کنید.

جمع بندی درباره شهرهای پربازدید دنیا در سال 2023

در این مقاله 10 مورد از شهرهای پربازدید دنیا را معرفی کردیم. این فهرست به گردشگران یاری می نماید برای سفر بعدی خود مقصد بهتری را انتخاب نمایند. همانطور که مشاهده کردید دو شهر از شهرهای زیبای ترکیه در بین پربازدیدترین شهرهای دنیا بودند. این کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در صنعت گردشگری انجام داده و برترین نتیجه را هم از این سرمایه گذاری گرفته است. با توجه به پتانسیل بالای تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرهای ایران، امیدواریم با به کار بردن اصلاحات موردنیاز و سرمایه گذاری درست، روزی شهرهای زیبای کشورمان هم جزو پربازدیدترین شهرهای دنیا باشند.

الی گشت

منبع: گردشبان

به "معرفی 10 شهر پر بازدید دنیا در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 شهر پر بازدید دنیا در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید