هر آنچه از فیلم Sisu باید بدانید

به گزارش وبلاگ مویک، صنعت فیلمسازی هنوز از رنسانس فیلم های اکشن لذت می برد و این روند قرار است با جدیدترین فیلم کارگردان جلماری هلندر به نام فیلم سیسو (Sisu) ادامه پیدا کند. هواداران ژانر اکشن به طور قابل توجهی تحت تأثیر جدیدترین اثر از فرنچایز اکشن محور جان ویک یعنی فیلم جان ویک 4 (John Wick: Chapter 4) قرار گرفتند که بدون شک یکی از بزرگترین بلاک باسترهای سال خواهد بود.

هر آنچه از فیلم Sisu باید بدانید

فیلم سیسو بیننده ها را به دوره جنگ جهانی دوم در فنلاند می برد، جایی که یک معدنچی به ظاهر سالخورده به نام آتامی کورپی با بازی جورما تومیلا به یک مخزن بزرگ طلا برخورد می نماید. او اکنون باید بیش از پانصد مایل را سفر کند تا این طلا را به نزدیک ترین بانک تحویل بدهد اما در میانه راه خودش با گروهی از سربازان حریص نازی روبرو می گردد. کورپی به همراه سگ قابل اعتماد خودش، کلنگ و تعداد زیادی تفنگ در دست دارد و باید با این سربازان مبارزه کند و راه خودش به سمت شهر را بیابد و در عین حال با زخم های دردناک گذشته روبرو گردد.

فیلم سیسو جدیدترین ساخته اکشن محور و مجذوب کننده جالماری هلندر با اکران خودش در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال گذشته میلادی توانست توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کند و حالا این فیلم قرار است در ماه آوریل سال جاری به صورت سراسری به روی پرده سینماها بیاید. در ادامه همراه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این اثر بدست بیاورید.

عوامل سازنده فیلم Sisu

کارگردانی و نویسندگی این فیلم اکشن و تاریخی را جلماری هلندر در دست داشته، کسی که بیشتر برای ساخت فیلم سوپرنچرال و مهیج صادرات نادر (Rare Exports) محصول سال 2010 میلادی و فیلم بازی بزرگ (Big Game) محصول سال 2014 میلادی شناخته می گردد. استعداد او برای فیلم های اکشن پر از زرق و برق در کنار داستان منحصربه فرد این اثر، او را به فرد مناسبی برای ساخت فیلم سیسو تبدیل نموده است.

داستان فیلم Sisu

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم سیسو بدین توضیح است:

طی آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، یک معدنچی تنها با نازی های در حال عقب نشینی در زمین های سوخته در شمال فنلاند روبرو می گردد، وقتی نازی ها طلای او را می دزدند، به سرعت متوجه می شوند که او یک معدنچی معمولی نیست. در حالی که هیچ ترجمه مستقیمی برای کلمه فنلاندی سیسو وجود ندارد اما این کماندوی سابق افسانه ای تجسمی واقعی از این کلمه است. او از عزمی پایدار در روبروه با خطرات مختلف برخوردار است و مهم نیست نازی ها چه موانعی سر راه او قرار بدهند، او تمام کوشش خودش را خواهد نمود تا طلایش را بازپس بگیرد و این به معنای آن است که او باید تمام نازی های مسیرش را بکشد.

بازیگران فیلم Sisu

نقش شخصیت اصلی داستان فیلم سیسو که یک معدنچی نازی کُش به نام آتامی کورپی است را یورما تومیلا بازی می نماید. هواداران فیلم های قبلی جلماری هلندر مطمئنا این بازیگر را می شناسند چراکه این دو در فیلم های مختلفی با یکدیگر همکاری داشتند که از جمله آن ها می توان به فیلم Rare Exports و Big Game اشاره نمود.

تومیلا در فیلم سیسو و همچون دو فیلم ذکر شده در بالا، با پسرش خود به نام اونی تومیلا نقش آفرینی می نماید. به نظر می رسد که این پدر و پسر بازیگر و با تجربه به طلسم خوش شانسی فیلمسازی کارگردان جلماری هلندر تبدیل شدند. از جمله دیگر بازیگران این اثر نیز می توان به اکسل هنی، پل اندرسون، جک دولان و میموسا ویلامو اشاره نمود.

تاریخ اکران فیلم Sisu

فیلم سیسو قرار است در تاریخ 28 آوریل سال 2023 میلادی (آدینه 8 اردیبهشت 1402) روی پرده سینماها اکران گردد و در حال حاضر نیز هیچ تاریخ دقیقی برای زمان پخش آن به صورت آنلاین یا دیجیتالی از سوی کمپانی لاینزگیت اعلام نشده است.

نظر منتقدان درباره فیلم Sisu

در پی اکران فیلم سیسو در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، این اثر توانست تحسین های زیادی را بدست بیاورد. تا به امروز 14 نقد برای این فیلم در وب سایت راتن تومیتوز پخش شده که امتیاز 100 درصد را برای آن به همراه داشته است.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "هر آنچه از فیلم Sisu باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از فیلم Sisu باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید