چرا بازی Rise of the Ronin در کره عرضه نمی گردد؟

به گزارش وبلاگ مویک، طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد که بازی نو استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) یعنی Rise of the Ronin، در کره جنوبی منتشر نخواهد شد.

چرا بازی Rise of the Ronin در کره عرضه نمی گردد؟

این خبر پس از اینکه بازی از فروشگاه پلی استیشن در کره خارج شد و تمام مطالب تبلیغاتی به جز تریلر آن از کانال کره ای پلی استیشن در یوتیوب کنار گذاشته شد، به وسیله چندین رسانه کره ای پوشش داده شده است. در این میان سونی نیز بیانیه ای منتشر نموده است که تأیید می نماید که بازی Rise of Ronin به صورت فیزیکی یا دیجیتالی در کره در دسترس قرار نخواهد گرفت.

سونی دلیلی برای لغو انتشار بازی در کره ارائه ننموده اما گمان می رود که این موضوع مربوط به اظهارات کارگردان بازی، فوموهیکو یاسودا (Fumuhiko Yasuda)، در پشت صحنه ویدیویی Rise of the Ronin باشد که به وسیله پلی استیشن در یوتیوب آپلود شده است. در این ویدیو، یاسودا در حال بازدید از شهر هاگی و مدرسه شوکا سونجوکو که به وسیله محقق قرن نوزدهم، شوین یوشیدا، تأسیس شده، نشان داده شده است. یوشیدا یک محقق بانفوذ بود که به بسیاری از چهره های برجسته بازسازی دوران میجی که حکومت امپراتوری را در ژاپن بازگرداند، آموزش داد.

یاسودا در خصوص یوشیدا در این ویدیو می گوید:

شاگردان یوشیدا در سال های بعد در دوره میجی به چهره های کلیدی در سیاست ژاپن تبدیل شدند و این به نوبه خود باعث شد که ژاپن قدرت نظامی خود را افزایش داده و در جنگ اول چین و ژاپن و جنگ روسیه و ژاپن پیروز گردد. یوشیدا به عنوان یکی از نیرو های محرک سیکانرون که در کره به نام جئونگانروک شناخته می گردد، نام برده می گردد. سیکانرون یک بحث در دولت میجی در سال 1873 بود که موضوع اصلی آن این بود که آیا برای تقویت قدرت ملی ژاپن باید کره را فتح کرد یا خیر.

اگرچه در آن موقع تصمیم به تهاجم گرفته شد، اما ژاپن بعدها از سال 1910 تا 1945 کره را اشغال کرد. با اینکه ایدئولوژی های او در ژاپن تأثیرگذار بوده است، یوشیدا به عنوان یک چهره بحث برانگیز در کره تلقی می گردد. گنجاندن او و گنجاندن شاگردش کوگورو کاتسورا در Rise of the Ronin به وسیله مخاطبان کره ای به صورت آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته است.

بازی Rise of the Ronin در 22 مارس 2024 (3 فروردین 1403) برای پلی استیشن 5 منتشر می گردد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا بازی Rise of the Ronin در کره عرضه نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازی Rise of the Ronin در کره عرضه نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید