یادداشت رییس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ مویک، رییس کل بانک مرکزی در مورد اقدامات انجام شده به منظور تامین واکسن کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

یادداشت رییس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک ، در یادداشت اینستاگرامی دکتر عبدالناصر همتی آمده است: بعضی نادانسته یا مغرضانه ، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی امریکا در تحریم ایران را دارند ، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید میکنند، برای ثبت در حافظه تاریخی می گویم:

اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط بعضی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است. از آنجا که خرید واکسن کرونا(covax) بایستی از راستا رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا به امروز هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد احتیاج ، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبرو شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از راستا U-turn دلار برای خریدهای بشر محبت آمیز، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا ، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع مالی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر محبت آمیز ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

البته ، انتقال پول از راستاهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید. خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار گرفته است. اخبار واصله در مورد فراوری داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "یادداشت رییس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت رییس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید