ارائه 30 طرح از ایلام به جشنواره پایتخت کتاب ایران

به گزارش وبلاگ مویک، خبرنگاران/ایلام معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از ارسال سی طرح از استان ایلام به جشنواره پایتخت کتاب ایران اطلاع داد.

ارائه 30 طرح از ایلام به جشنواره پایتخت کتاب ایران

یونس قیطانی اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، با هدف حمایت از برنامه ها، پیشنهادهای نو، ابتکاری و فعالیت های جذاب و مردم پسند در موضوع کتاب و کتاب خوانی با همکاری وزارت کشور و سایر نهادها طرح پایتخت کتاب ایران اجرا می گردد و به همین دلیل سی طرح از استان ایلام به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت شرکت در این جشنواره ارسال شد.

وی گفت: در اولین سال رقابت میان شهرهای ایران برای کسب عنوان پایتخت کتاب، اهواز با مشارکت نهادهای غیردولتی همچون کانون آموزش شهروندی برای توسعه (کاشت) پیروز به اخذ این عنوان شد، در سال دوم، نیشابور توانست این عنوان را از آن خود کند.

وی ادامه داد: شهر بوشهر به عنوان سومین پایتخت کتاب ایران و کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند، همچنین شهر یزد بر اساس شاخص هایی از جمله استمرار فعالیت های ترویج کتابخوانی، ارائه برنامه های خلاقانه، هم افزایی و همگرایی بخش های دولتی و خصوصی و با حمایت اقتصادی برندهای معتبر تجاری خود به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی گردید.

رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران یکی از چهار برنامه ترویج کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارائه 30 طرح از ایلام به جشنواره پایتخت کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 30 طرح از ایلام به جشنواره پایتخت کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید