استقبال مردم اصفهان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا مطلوب است

به گزارش وبلاگ مویک، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم استان استقبال خوبی از تزریق دُز سوم واکسن کرونا داشته اند و تا به امروز بالای 500 هزار نفر نوبت سوم را دریافت نموده اند.

استقبال مردم اصفهان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا مطلوب است

وبلاگ مویک اصفهان- شاهین شیرانی گفت: این روز ها با توجه به ابتلای تعدادی از مردم به سویه نو ویروس کرونا (اُمیکرون) ضروری است که واکسیناسیون کرونا به ویژه برای دُز سوم سریعتر انجام شود که برای تحقق آن مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان افزایش یافته است و مراکز بهداشت منتخب در نوبت عصر نیز فعالیت دارد تا مردم برای واکسن زدن، معطل نشوند.

شیرانی با بیان اینکه پوشش حداکثری واکسیناسیون به اراده و مراجعه خود مردم بستگی دارد، گفت: باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که پیکِ تزریق دُز دوم واکسن کرونا در ماه های مهر و آبان سال جاری بود و باید مردم صبر نمایند تا حداقل سه ماه از آن بگذرد و سپس برای تزریق دُز سوم مراجعه نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدون شک افرادی که دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند به این کار اعتقاد داشتند و برای تزریق دُز سوم نیز مراجعه می نمایند.

شیرانی با بیان اینکه در روز های اخیر فقط مساله کمبود واکسن آسترازنکا مطرح بود، گفت: عده ای به دلایل مختلف از جمله سفر به کشور های خارجی قصد تزریق این واکسن را داشتند که وزارت بهداشت خاطرنشان کرد این نوع واکسن تا هفته آینده بین استان ها توزیع خواهد شد.

شیرانی درباره شیوع سویه نو ویروس کرونا (اُمیکرون) گفت: عادی انگاری در این زمینه بزرگترین خطر است و نباید فریب شرایط فعلی را بخوریم و بگوییم اوضاع خوب بوده و آمار مرگ و میر به سمت صفر رفته است.

شیرانی با اشاره به اینکه اکنون شرایط ما در زمینه کرونا ثابت است، گفت: کشور های اطراف ما با شیوع سویه نو ویروس کرونا مشکل جدی دارند و ما باید بسیار مراقب باشیم، زیرا شرایط موجود شنماینده است.

شیرانی درباره نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در واحد های صنفی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند هفته متوالی رتبه اول را در بحث نظارت های بهداشت محیط بویژه برای صنوف داشته است.

شیرانی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر به خود مردم و رعایت مواردی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی برمی شود، از آن ها خواست تا در این زمینه و تزریق دُز سوم واکسن کرونا مراقبت داشته باشند.

از اسفند سال 98 تا کنون حدود 430 هزار نفر در استان اصفهان بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند و تعداد کل فوت شدگان قطعی به دلیل کرونا 11 هزار نفر است.

اصفهان بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در 28 شهرستان دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استقبال مردم اصفهان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مردم اصفهان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید