با کاربردهای ابزار و یراق آلات آشنا هستید؟

به گزارش وبلاگ مویک، ابزار و یراق لوازمی هستند که به طور روزمره و مداوم مورد استفاده قرار می گیرند، اما نقش آن ها چندان به چشم نمی آید. به عبارت دیگر از قفل و دستگیره در کابینت گرفته تا انواع کمپرسور و دیزل ژنراتور همگی به نوعی یراق آلات محسوب می شوند و برخی از آنها بیشتر به عنوان ابزارآلات صنعتی شناخته شده هستند.

با کاربردهای ابزار و یراق آلات آشنا هستید؟

برای دسترسی سریع تر به اخبار ساختمان و عمران اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش وبلاگ مویک، تاریخچه پیدایش آنچه امروزه انواع ابزارآلات نامیده می گردد، به زمانی برمی گردد که بشر توانست فلزات را ذوب کند و با استفاده از قالب هایی از آن ها وسایل کاربردی بسازد. حال لولا، ریل، گالری کابینت، پیچ و اتصالات، قفل، دستگیره و … همه و همه از انواع ابزار آلات هستند، حتی اگر یراق آلات چوبی باشند.

همانطور که گفته شد، یراق آلات به چشم نمی آیند اما مانند اعضای بدن کاربردی هستند و خرابی یا فقدان شان، مثل این است که یکی از دست های انسان از کار بیفتد. البته این موضوع تنها در زمان خرابی و نبودشان قابل درک خواهد بود. از این رو، در ادامه این مطلب به نحوه نگهداری از انواع یراق آلات می پردازیم؛

روش نگهداری از ابزارآلات

با وجود اینکه ابزار و یراق کالاهایی مصرفی به شمار می فرایند، اما تا سال های سال قابل استفاده اند؛ فقط باید کمی هوای آن ها را داشت. علاوه بر این ها، شیوه درست نگهداری از این وسایل باعث می گردد عملکرد بهتری هم داشته باشند. در ادامه سه نکته کاربردی برای نگهداری از ابزار و یراق ذکر می گردد؛

1. ابزار آلات آلوده زودتر خراب می شوند:

طبیعی است ابزار آلات پس از استفاده آلوده شوند؛ مهم این است که پس از هر بار استفاده، حتما تمیز شوند تا عمر طولانی تری داشته باشند. این آلودگی ممکن است به صورت روغن، براده چوب، گرد و خاک یا هر ماده آلاینده دیگری باشد؛ این ذرات آلاینده امکان فرسایش و زنگ زدگی ابزار را در طول زمان فراهم می کنند. از این رو، ابزار و یراق آلات باید پس از استفاده یا آلودگی تمیز شوند و در محل مخصوص به خودشان قرار بگیرند.

2. رطوبت بلای جان ابزار و یراق:

رطوبت محیط کارگاه یا محلی که ابزار و یراق در آن نگهداری می گردد، یا بالا بودن میزان رطوبت هوای شهر، می تواند باعث تخریب سریع تر این وسایل گردد. به خصوص یراق آلات چوبی که حساسیت بیشتری نسبت به آب و محیط های نمور دارند. اگر ابزار بدون پوشش محافظ در مکان های مرطوب بماند، دچار پوسیدگی و زنگ زدگی خواهد شد.

در ضمنً، یراق آلاتی مثل دستگیره در کابینت که در محیط هر آشپزخانه ای پیدا می گردد، غیر از رطوبت در معرض انواع آلاینده هاست. از این رو، لازم است از خشکی و تمیزی شان اطمینان حاصل کنید.

3. محل مناسب برای نگهداری از ابزارآلات:

روی زمین قرار گرفتن ابزارآلات، آن ها را در معرض رطوبت و آلودگی قرار می دهد. بنابراین توصیه می گردد یراق آلات به خصوص انواع فلزی آن را از مکان هایی مثل دیوار آویزان کرده یا در پوشش مخصوص قرار داده گردد. این نکته برای ابزارآلات برقی، انواع کمپرسور یا دیزل ژنراتور مهم تر و کاربردی تر است؛ چراکه رطوبت آن ها را تحت تاثیر بیشتری قرار می دهد. کیف مخصوص یک گزینه مناسب برای نگهداری از نوع کوچک ابزارآلات محسوب می گردد.

برترین مراکز خرید یراق آلات

سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که برای خرید یراق آلات باید به کجا مراجعه کرد؟ اصلا خرید اینترنتی ابزار هم امکان پذیر است؟ خوشبختانه مثل سایر خریدها، خرید اینترنتی ابزار و یراق هم این روزها ممکن شده است و تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی ابزار وجود دارد که خدمات ابزار را به برترین شکل ارائه می دهند. همچنین در تهیه یراق آلات دکوری نیز به مشتریان کمک می کنند. در ادامه این مطلب، تعدادی از برترین های این حوزه معرفی خواهند شد؛

کالا عمران

مجموعه کالا عمران در زمینه فروش و خدمات ابزار تخصصی فعالیت دارد. فروشگاه کالا عمران دارای تنوع کاملی از انواع ابزار آلات تخصصی و متعلقات جانبی از برترین برند های روز دنیا است. تمامی قیمت های این فروشگاه اینترنتی ابزار به روز بوده و هر کالا دارای اطلاعات فنی کاملی است که به انتخاب درست خریداران کمک شایانی می کند. استعلام محصولات خود را به راحتی می توانید برای کارشناسان مشاوره و فروش این مجموعه ارسال کنید.

تی اف شاپ

تی اف شاپ، فروشگاهی برای انواع ابزار و یراق و همچنین لوازم خانگی است که امکان سفارش آنلاین از آن نیز وجود دارد. این مجموعه سفارش ها را در تهران در کمتر از 24 ساعت به مشتریان تحویل می دهد، علاوه بر آن پشتیبانی سریع و لحظه ای 24 ساعته نیز دارد. تهران فرم، برای سهولت در خرید برای کاربران تهران و کرج، امکان خرید حضوری در مکان فروشگاه ها را نیز فراهم آورده است.

ویترین زیبا

فروشگاه اینترنتی ویترین زیبا یک فروشگاه اینترنتی انواع ابزارآلات صنعتی، لوازم خانگی و دکوراتیو، با هدف ارائه کلیه کالاها با قیمت عمده به مصرف کنندگان است.

این فروشگاه کلیه کالاهای موجود خود همانند ابزارآلات رونیکس را به صورت مستقیم با قیمتی که شرکت های مادر به فروشگاه داران می دهد به مصرف کنندگان توزیع می کند.

هوا دیزل

هوادیزل با هدف تمرکز بر بازار اختصاصی فروش انواع برندهای دیزل ژنراتور و انواع کمپرسور با تجربه چندین ساله در این زمینه با سایت HAVADIZEL.COM به فعالیت می پردازد. برای تهیه انواع دیزل های ژنراتور و انواع کمپرسور ها می توانید با کارشناسان هوادیزل برای انتخاب انواع دیزل تماس حاصل فرمایید.

منبع: همگردی

به "با کاربردهای ابزار و یراق آلات آشنا هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کاربردهای ابزار و یراق آلات آشنا هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید