بخت بسته فروش صنایع دستی باز می گردد

به گزارش وبلاگ مویک، عضو شورای شهر شیراز گفت: با حمایت شورا و دیگر سازمان ها و اختصاص فضا های شهری برای ارائه محصولات صنایع دستی، بخت بسته این صنایع باز شده و بازار فروش آن رونق می یابد.

بخت بسته فروش صنایع دستی باز می گردد

به گزارش گروه استان های وبلاگ مویک از شیراز، افسانه خواست خدایی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای شهر شیراز در حاشیه بازدید از نخستین مرکز کارآفرینی و اشتغال هنر های سنتی و صنایع دستی شیراز با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز مزین به گنجینه و میراث معنوی بزرگی از هنر های سنتی و صنایع دستی فاخر است، بر حفظ و ترویج این هنر ها تاکید نمود.

او، ایجاد بستر مناسب برای یاری به حفظ و ترویج رشته های مهم صنایع دستی و جلوگیری از منسوخ شدن آن ها و حمایت از صاحبان صنایع، حرف و استادکاران و ایجاد فضای آموزشی را از جمله اهداف راه اندازی این مرکز برشمرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز بعلاوه با اشاره به حضور اساتید برجسته هنر های سنتی در این مرکز مطرح کرد: کارگاه های آموزشی و فراوریی کاشی هفت رنگ، گچبری سنتی، پیکر تراشی، تابلو فرش، منبت، مشبک، خاتم سازی، جوک، خوشنویسی، نقاشی و نگارگری در این مرکز فعالیت دارند که با حمایت از این هنر های دستی و سنتی می توان در راستای فروش این محصولات و کسب عایدی مناسب برای صاحبان این حرف گام نهاد.

مهدی نصیری، ناظر شورا در منطقه 2 شهرداری شیراز نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت بازار فروش محصولات گفت: در نظر داریم بوستان های منطقه 2 شهرداری شیراز را به فضایی برای ارائه محصولات صنایع دستی اختصاص دهیم.

مرتضی جعفری، معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز گفت: ساختمان این مرکز مدت های زیادی بلا استفاده رها شده که اکنون پس از احیا، بازسازی و تجهیز، به محلی برای استقرار هنرمندان صنایع دستی شیراز و فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار تبدیل شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: این مرکز به همت سازمان فرهنگی شهرداری با همکاری بخش خصوصی به عنوان کارگاه فراوری و آموزش در محله شاهداعی الله راه اندازی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بخت بسته فروش صنایع دستی باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخت بسته فروش صنایع دستی باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید