برگزاری رویداد چاپ تک با هدف شناسایی و برطرف چالش ها

به گزارش وبلاگ مویک، محمد سلامت، کارشناس صنعت چاپ در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اعلام خبر برگزاری رویداد چاپ تِک، گفت: این رویداد برنامه ای چالشی به شمار می آید که مرکز رشد فناوری های همگرا دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری فعالان صنعت چاپ برگزار می نماید.

برگزاری رویداد چاپ تک با هدف شناسایی و برطرف چالش ها

وی اضافه کرد: محورهایی که برای چاپ تک در نظر گرفته شده، در زمینه صنعت چاپ شامل آموزش و توانمندسازی، بازاریابی، خدمات کسب و کار، تامین مالی و سرمایه گذاری، نوآوری و فناوری، زنجیره تامین، زیرساخت و پلتفرم ها و فنی و مهندسی است.

سلامت با بیان اینکه فعالان چاپ باید چالش های موجود در هر یک از این محورها را شناسایی و به دبیرخانه رویداد ارائه دهند، بیان نمود: در این زمینه چالش های بعد از جمع آوری شده در اختیار شرکت های فناور قرار می گیرد و فناوران براساس چالش طرح خود را ارائه می دهند، سپس راه حل در اختیار صنعتگر قرار داده می گردد تا با عقد قرارداد با شرکت های فناور نسبت به برطرف مشکلاتش اقدام کند.

وی بیان نمود: تا به امروز چالش های درخور توجهی در موضوعات تامین سرمایه، آموزش، پلتفرم و .. به دبیرخانه رسیده است و امیدواریم که فعالان صنف چاپ و دانشگاه استقبال بیشتری از آن داشته باشند.

سلامت بعلاوه با اشاره به ضرورت برگزاری این رویداد، ادامه داد: صنعت چاپ یک صنعت بزرگ است که نیازمند توجه در سیاستگذاری ها است. در بسیاری از برنامه ریزی ها صنعت چاپ همواره در کنار نشر قرار گرفته است، اما باید قبول کرد که این صنعت در بخش ها و صنایع مختلف کاربرد دارد.

به گفته وی، اگر صنعت چاپ به روز نباشد و پیشرفت نکند، کیفیت کار در صنعت نشر و سایر صنایع کاهش پیدا می نماید، باید زمینه ای ایجاد گردد تا با حمایت دولت از چاپ به عنوان صنعتی مثل دیگر صنایع، روند کار از حالت سنتی خارج گردد و با حمایت شرکت های فناورانه مدرن تر جلو برود.

سلامت گفت: قرار است به طرح های منتخب و برگزیده این رویداد، تسهیلات مناسب سرمایه گذاری اعطا گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری رویداد چاپ تک با هدف شناسایی و برطرف چالش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد چاپ تک با هدف شناسایی و برطرف چالش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید