برترین ادویه برای تسکین علائم سینوزیت چیست؟

به گزارش وبلاگ مویک، بسیاری از افراد وجود دارند که به طور مداوم با مشکل سینوزیت دست و پنجه نرم می نمایند. سینوزیت از جمله مشکلاتی است که می تواند به راحتی شرایط زندگی فردی را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی شرایطی را برای او به وجود آورد که فرد توانایی روزانه انجام کار های معمولی خود را از دست بدهد.

برترین ادویه برای تسکین علائم سینوزیت چیست؟

سینوزیت از جمله مسائلی است که می تواند به راحتی شرایط زندگی فردی را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی شرایطی را برای او به وجود آورد که فرد توانایی روزانه انجام کار های معمولی خود را از دست بدهد.

بسیاری از افراد وجود دارند که به طور مداوم با مشکل سینوزیت دست و پنجه نرم می نمایند. سینوزیت از جمله مسائلی است که می تواند به راحتی شرایط زندگی فردی را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی شرایطی را برای او به وجود آورد که فرد توانایی روزانه انجام کار های معمولی خود را از دست بدهد.

عفونت سینوسی که به عنوان سینوزیت نیز شناخته می گردد، شرایطی است که با التهاب یا تورم بافت های پوشاننده سینوس ها معین می گردد. سینوس های پارانازال چهار جفت حفره (فضا) هستند که در سر قرار دارند.

این چهار حفره به وسیله کانال های باریکی به هم متصل می شوند. این کانال ها به عنوان زهکشی عمل می نمایند که به تمیز نگه داشتن بینی و عاری از باکتری ها یاری می نماید. عفونت سینوسی زمانی رخ می دهند که این کانال ها پر از مایع می شوند و مسیر را در بینی مسدود می نمایند.

هنگامی که مایع در این کانال ها جمع می گردد، میکروب ها می توانند رشد نمایند و باعث عفونت (سینوزیت باکتریایی) شوند.

چه چیزی باعث سینوزیت می گردد؟

جدا از موارد فوق، بعضی از علل اصلی عفونت سینوسی سرماخوردگی است که باعث التهاب و تورم سینوس ها می گردد که منجر به تجمع مخاط در داخل مجرای بینی می گردد.

مسائل سلامتی ناشی از سینوزیت

این عارضه می تواند منجر به خروپف، مشکل در تنفس به ویژه هنگام خواب یا دراز کشیدن، سردرد شدید و در موارد جدی این شرایط نیز منجر به علائم شدید تب مغزی یا مننژیت گردد.

علائم سینوزیت مزمن

علائمی که در پس ابتلا به سینوزیت شکل می گیرند علائمی هستند که در افراد مختلف می تواند انواع و شدت و ضعف متفاوتی نیز از خود نشان دهند. این علائم غالبا با شرایط زیر همراه هستند:

عطسه

خارش

خارش و سوزش بینی، گلو و چشم ها

گرفتگی مخاطی بینی و گلو

آبریزش بینی

سر درد

درد در قسمت گونه ها

شکل گیری ترشحات زرد در دهان

تنفس سخت

درد دندان

تب

کاهش بویایی و چشایی

عوارض سینوزیت مزمن

عوارضی که در صورت همراه نشدن سینوزیت در مراحل اولیه ممکن است به احتمال شدیدی برا بیمار حاصل گردد می تواند به شکل های زیر بروز پیدا کند.

پیدایش بیماری آسم در کنار ابتلا به سینوزت مزمن. مننژیت که بر اثر حرکت عفونت به سمت مغز حاصل می گردد.

مسائل بینایی که در اثر توسعه عفونت و راه یابی آن به حفره چشم ها باعث کاهش بینایی و درد می گردد. حتی در مواردی نابینایی فرد را با خود به همراه دارد.

آسیب عروقی در اطراف سینوس ها رگ هایی وجود دارند که به سادگی مستعد درگیری با عفونت هستند و باعث بروز سکته مغزی و آسیب های دیگر می شوند.

عفونت گوش ها به طور شدید یا معمولی، اما مکرر. ایجاد عفونت در سینوس ها به سادگی قابل انتقال به گوش ها نیز است.

حساسیت به چیز های مختلفی به شکل آلرژی.

عوارضی که از آن ها نام برده شد می توانید به سادگی برای هر فردی با عدم پیگیری سینوزیت و درمان اتفاق بیفتد، لذا پیشنهاد ما همواره این است که با تماشا علائم اولیه سریعا به پزشک مراجعه کنید و به هیچ وجه از آنتی بیوتیک به صورت خودسرانه استفاده نکنید.

درمان های خانگی برای درمان طبیعی سینوزیت

سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده شگفت انگیز است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. سرکه سیب که به نام ACV نیز شناخته می گردد دارای خواص ضد باکتریایی است که به درمان علائم آنفلوانزا مانند سرماخوردگی، سرفه، آلرژی و ... یاری می نماید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق سرکه سیب را بردارید و آن را به شکل رقیق شده بنوشید (آن را با آب مخلوط کنید).

درمان با بخار

چه کسی نمی داند که بخار درمانی در مدیریت علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا چقدر می تواند موثر باشد؟ سعی کنید دوش آب گرم بگیرید یا از تکنیک تنفس با بخار برای یاری به باز شدن مجرای بینی بهره ببرید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کاسه بردارید و آن را با آب داغ پر کنید، حالا صورت و سر خود را با حوله بپوشانید و بخار داغ آن را استنشاق کنید، این کار فوراً مجرای بینی شما را باز می نماید و در نتیجه از گرفتگی ناشی از سینوزیت تسکین می یابد.

زردچوبه

زردچوبه مهم ترین ادویه ای که می توانید به راحتی در آشپزخانه پیدا کنید سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. زردچوبه در درمان علائم سینوسی موثرترین است. این ادویه بعلاوه دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین علائم سینوزیت (سینوزیت) یاری می نماید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی زردچوبه به چای داغ اضافه کنید و آن را بنوشید. این کار به دفع مخاط انباشته شده در مجاری و در نتیجه باز شدن مجرای بینی یاری می نماید.

روغن اوکالیپتوس

این اسانس برای مبارزه با سینوزیت عالی است و بعلاوه سلامت سیستم تنفسی را تقویت می نماید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره روغن اکالیپتوس را در دستمال خود بریزید و آن را تنفس کنید، این کار فوراً گرفتگی بینی را برای شما تسکین می دهد. برای رسیدن به نتیجه بهتر روزانه از آن بهره ببرید.

فلفل تند

پودر فلفل قرمز یکی از موثرترین ادویه ها برای درمان سینوزیت در خانه است که اگر به درستی استفاده گردد، می تواند راه های مسدود شده بینی را باز و سینوس ها را پاک کند، کافی است پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب (ترجیحا داغ) مخلوط کنید و خوب هم بزنید حالا روزی دو تا سه بار از این دمنوش بنوشید. اگر دوست داشتید مقداری عسل هم اضافه کنید.

منبع: باشگاه وبلاگ مویک

منبع: فرادید

به "برترین ادویه برای تسکین علائم سینوزیت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ادویه برای تسکین علائم سینوزیت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید