تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور

به گزارش وبلاگ مویک، برنامه ملی ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی راه چاره محور برای حمل و نقل هوشمند شهرهای کشور تعریف شد تا هم افزایی ها در این زمینه بیشتر گردد.

تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور

به گزارش سرویس علم و پیشرفت وبلاگ مویک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این برنامه با اقداماتی چون شناسایی همه سامانه های حمل و نقل هوشمند شهری پیاده سازی شده در داخل و خارج از کشور، ارائه 7 بسته خدماتی حمل و نقل هوشمند شهری و شناسایی همه شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری به اجرا درآمده است.

پروژه ای که با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت آیرود الکترونیک آریا در حال انجام است. این طرح قرار است زمینه ساز توسعه فناورانه صنعت حمل و نقل در کشور باشد.

چند سالی است که فناوری اطلاعات برای حل مسائل صنعت حمل و نقل بسیار مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهری قرار گرفته است، زیرا این سیستم ها باعث افزایش کارایی شبکه حمل و نقل و ترافیک شده است و با توسعه آن در مدیریت شهری می توان بسیاری از مسائل حمل و نقل را مرتفع کرد.

در واقع سیستم های حمل و نقل هوشمند یکی از دستاوردهای مهم فناوری اطلاعات در صنعت ترابری است که در تمامی امور و زمینه های فرهنگی، سیاسی و مالی یک کشور تأثیر بسزایی دارد و کارشناسان بر این باورند که یکی از اساسی ترین پیش نیازهای توسعه صنایع و افزایش سطح رفاه اجتماعی هر کشور، وجود حمل و نقل روان وایمن است. به همین علت اجرایی کردن طرح های ملی در این زمینه بسیار حیاتی و لازم است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه راهبردی حمل ونقل هوشمند شهرهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید