تولید اپلیکیشن واقعیت افزوده برای مقابله با ترس از عنکبوت

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از نیواطلس، این اپلیکیشن تلفن همراه در دانشگاه بازل سوئیس تولید شده و یک پژوهش اجرا شده در مورد آن نشان می دهد این نرم افزار به میزان قابل توجهی احساس ترس و نفرت در افراد را از عنکبوت از بین می برد.

تولید اپلیکیشن واقعیت افزوده برای مقابله با ترس از عنکبوت

برای این کار باید بر مبنای برنامه تعیین شده به مدت دو هفته از این اپلیکیشن استفاده شود. بر اساس برآوردها 5 درصد از کل مردم دنیا از عنکبوت ها می ترسند و یک راه درمان این ترس قرار گرفتن در معرض این حشره به شیوه کنترل شده است. با این حال، قرار دادن افراد در معرض منبع ترس همیشه فرایندی آسان نیست و در مراکز درمانی هم معمولاً از این روش استفاده نمی شود.

برنامه تازه واقعیت افزوده موجب می شود تا افراد به طور مجازی عنکبوت ها را بر روی اجزای بدن خود قرار دهند تا به تدریج ترسشان را از آنها کاهش دهند.

پیش از این هم روش های درمانی با استفاده از این فناوری ابداع شده بودند که پرهزینه و محدود به محیط های بیمارستانی بودند. اما اپلیکیشن فوبیز این مسائل را ندارد و با نمایش مجازی و سه بعدی تصویر عنکبوت در محیط اطراف افراد به کاهش ترس آنها کمک می کند.

هر یک از جلسات استفاده از این اپلیکیشن طی یک بازه زمانی دوهفته ای برابر با 30 دقیقه بوده و منجر به کاهش قابل توجه ترس از عنکبوت در دو سوم اعضای یک گروه داوطلب 66 نفره شده است.

این برنامه با آیفون و گوشی های اندرویدی سازگار است و اگر چه به رایگان قابل دریافت و نصب خواهد بود، اما دریافت اطلاعات آموزشی نحوه استفاده درست از آن مستلزم پرداخت هزینه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تولید اپلیکیشن واقعیت افزوده برای مقابله با ترس از عنکبوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید اپلیکیشن واقعیت افزوده برای مقابله با ترس از عنکبوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید