جان سخت ترین موجود دنیا که در هر شرایطی زنده می ماند، عکس

به گزارش وبلاگ مویک، تاردیگرید یا همان خوکچه خزه ای که با نام خرس آبی هم شناخته می گردد با اینکه بسیار کوچک است می تواند گرمای شدید، خشکسالی و حتی تشعشعات خطرناک را تحمل کند.

جان سخت ترین موجود دنیا که در هر شرایطی زنده می ماند، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک ، در هر محیطی در کره زمین از اعماق وسیع ترین اقیانوس ها تا پهنه خشک ترین بیابان ها، و در هر شرایطی از دمای جوش تا سرمای منجمدنماینده تاردیگرید به راحتی زندگی می نماید. این موجودات میکروسکوپی از بزرگترین اسرار طبیعت به شمار می روند و تقریبا در هر محیط خشنی که فکرش را بکنید دوام می آورند.

تاردیگریدها علیرغم مقدار بسیار کوچکشان قادر به مقاومت برابر نوسانات شدید دما، تشعشعات خطرناک هستند و حتی در خلاء نیز زنده می مانند. همین سرسختی شگفت انگیز دانشمندان را به رمزگشایی از ساختار شگفت انگیز بدن آن ها واداشته است.

  • کدام گوشی های سامسونگ اندروید 14 را دریافت می نمایند؟

  • آیفون 16 با حسگر اثر انگشت می آید؟

  • سونی به دردسر افتاد/ خشم هواداران پلی استیشن

  • سازه عجیبی که گوگل ارت در عربستان پیدا کرد / عکس

یکی از ویژگی های شگفت انگیز تاردیگرید توانایی منحصر به فرد این جانور برای قرار گرفتن در حالتی است که طی آن فرایندهای متابولیک متوقف می گردد تا زمانی که شرایط شروع به کار مجدد آن ها فراهم گردد.

علاوه بر این پروتئین ها و ژن های خاصی در این موجود کوچک وجود دارد که از آن ها مقابل دما، فشار و تشعشعات خطرناک محافظت می نماید. از دیگر کلیدهای موفقیت خرس آبی اسکلت بیرونی آن است که همانند سدی مقابل عوامل زیان بار بیرونی عمل می نماید.

محققان در بدن تاردیگریدها پروتئین های منحصربه فردی مانند Dsup (سرکوبگر آسیب) را شناسایی نموده اند که از DNA در برابر آسیب های تشعشع محافظت می نماید. رمزگشایی از این مکانیسم محافظتی در درمان سرطان و یا محافظت از انسان در محیط های حاوی تشعشعات خطرناک مفید باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جان سخت ترین موجود دنیا که در هر شرایطی زنده می ماند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان سخت ترین موجود دنیا که در هر شرایطی زنده می ماند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید