راه های دسترسی به اطلاعات خود در اپل به وسیله گوشی اندروید

به گزارش وبلاگ مویک، برای کاربر هایی که به طور همزمان از دو گوشی اپل و اندروید استفاده می نمایند، جابه جایی بین دو دستگاه دیگر کار سخت و پر استرسی نیست.

راه های دسترسی به اطلاعات خود در اپل به وسیله گوشی اندروید

شاید در خانه از آیفون و برای محل کار از تلفن اندرویدی استفاده نموده، به تغییر سخت افزار اپل به گوگل فکر می کنید، یا فقط باید نگاهی به اطلاعات iCloud در تبلت اندرویدی بیندازید؛ به هر دلیلی، دسترسی به داده های iCloud از دستگاه اندرویدی آن قدر ها هم که تصور می کنید، سخت نیست.

این به هیچ وجه یک فرآیند یکپارچه نیست، اما وجود برنامه هایی مانند Apple Music و بهبود هایی که شرکت مستقر در کوپرتینو در پلتفرم وب iCloud ایجاد نموده است و توانایی کاربران برای اتصال به سرویس های آن در سخت افزار غیر اپل به این معنی است که دیگر نباید نگران این مضوع بود، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نحوه استفاده از ایمیل، مخاطبان و تقویم

دسترسی به ایمیل اپل شما از هر دستگاهی ساده است، زیرا تنظیمات آن به گونه ای است که با هر برنامه ایمیلی که ترجیح می دهید کار کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این جزئیات سرور، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را به برنامه ایمیل انتخابی خود در دستگاه اندروید متصل کنید.

برای مثال اگر جیمیل برای شما برنامه ایمیل اندرویدی است، روی آواتار خود (بالا سمت راست)، سپس افزودن یک حساب دیگر و سایر موارد ضربه بزنید. از شما خواسته می گردد جزئیات ذکر شده در قبل و بعلاوه اعتبارنامه ورود به سیستم را دریافت کنید. توجه داشته باشید که اپل یک برنامه ایمیل رسمی برای اندروید ایجاد نمی نماید، بنابراین باید از چیز دیگری بهره ببرید.

هیچ برنامه رسمی اپل برای مخاطبان و تقویم در اندروید نیز وجود ندارد. برای دریافت این داده ها، باید هر مرورگری را که در اندروید استفاده می کنید فعال کنید و وارد iCloud شوید. نماد های مخاطبان و تقویم به طور پیش فرض ظاهر نمی شوند، بنابراین باید نسخه دسکتاپ سایت را درخواست کنید. در Chrome for Android، می توانید این کار را با ضربه زدن روی سه نقطه (بالا سمت راست) و انتخاب سایت Desktop انجام دهید.

می توانید مخاطبان و داده های تقویم را از iCloud صادر نموده و آن را برای وارد کردن به یک برنامه اندروید، مانند گوگل Contacts یا Google Calendar آماده کنید، اما باید بدانید که این یک فرآیند یک طرفه است، هر ویرایشی که در اندروید انجام می دهید با iCloud همگام سازی نمی گردد.

در یک مرورگر در رایانه به iCloud بروید و روی Contacts کلیک کنید تا داده ها را در قالب استاندارد x-vCard صادر کنید. همه آن ها را با کلیک بر روی اولین مخاطب فهرست، اسکرول کردن به پایین و استفاده از Shift+ کلیک روی مخاطب پایین انتخاب کنید. در نهایت، روی نماد cog (پایین سمت چپ) کلیک نموده و Export x-vCard را انتخاب کنید. فایل به دست آمده را با کلیک روی Import و سپس Select file به Google Contacts در وب منتقل کنید.

برای تقویم ها، تقویم را انتخاب کنید و سپس روی نماد اشتراک گذاری (نماد پخش) در کنار هر تقویم کلیک کنید. این به شما امکان می دهد پیوندی ایجاد کنید تا سایر برنامه های تقویم به داده ها دسترسی داشته باشند. برای انجام این کار، باید تقویم را به عنوان عمومی تنظیم کنید، اما نگران نباشید یافتن آن بدون URL خاص بسیار سخت خواهد بود.

نحوه دسترسی به عکس ها و فیلم ها

برای مرور ساده عکس ها و ویدیو های iCloud در اندروید، برترین گزینه باز کردن یک مرورگر وب تلفن همراه و ورود به iCloud است، برای این کار احتیاجی به تغییر نسخه دسکتاپ ندارید. روی Photos ضربه بزنید، تمام فایل های همگام سازی شده شما ظاهر می شوند.

اپل اخیرا این برنامه وب را برای دستگاه های غیر اپل ارتقاء داده است، بنابراین می توانید عکس ها و ویدیو ها را با استفاده از نماد هایی که در صفحات جداگانه ظاهر می شوند به اشتراک بگذارید و دانلود کنید؛ حتی می توانید تصاویر و ویدیو ها را از تلفن اندروید خود در حساب iCloud خود آپلود کنید، اما ویژگی های پیشرفته مانند ابزار های ویرایش در دسترس نیستند.

اگر این روش دسترسی به عکس های خود را در iCloud دوست ندارید، متاسفانه جایگزین زیادی وجود ندارد. اپل کنترل بسیار دقیقی بر نحوه مدیریت گالری دارد، بنابراین برای دسترسی به آن ها به یک برنامه رسمی اپل احتیاج دارید، خواه در iPhone، iPad یا هنگام کار با Mac.

برای برترین تجربه عکس و ویدیوی کراس پلتفرم، باید به چیزی مانند Google Photos (برای اندروید، iOS و وب) بروید، که بدون توجه به دستگاهی که روی آن هستید، یکسان عمل می نماید. اگر بخواهید می توانید فایل های خود را هم در Apple Photos و هم در Google Photos در آیفون نگهداری کنید که یکی از راه های ساده تر دیدن آن ها در دستگاه اندرویدی است.

چگونه از موسیقی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خود لذت ببرید؟

اگر از هواداران Apple Music هستید، این کار آسان است؛ یک برنامه رسمی Apple Music برای اندروید وجود دارد. خبر بد این است که برای استفاده از آن باید 10 دلار هزینه اشتراک ماهانه بپردازید، حتی اگر فقط علاقه مند به استفاده از آن برای همگام سازی موسیقی هایی هستید که از قبل در iTunes دارید. اگر قبلا اشتراک دارید، برنامه را نصب نموده و وارد شوید.

اپل برنامه اندرویدی برای Apple TV Plus ارائه نمی دهد، اما می توانید از این سرویس در مرورگر تلفن همراه بهره ببرید. به وب سایت Apple TV Plus بروید، نسخه دسکتاپ آن را درخواست کنید. در گوگل کروم برای اندروید، روی سه نقطه (بالا سمت راست) و سپس روی سایت دسکتاپ (سایر مرورگر ها ویژگی مشابهی در جایی در دسترس خواهند داشت) ضربه بزنید.

روی Watch now ضربه زده و وارد سیستم شوید، باید تمام برنامه های Apple TV Plus خود را آماده و در انتظار، همگام سازی شده با مکان های صحیح از آخرین نوبت مشاهده خود بیابید. برای آغاز پخش، روی هر نمایشی می توانید ضربه بزنید.

همچون Apple Music، نمی توانید هر چیزی را که از iTunes خریداری نموده اید، دیدن کنید؛ در حال حاضر هیچ راه حلی برای آن در اندروید وجود ندارد. اگر می خواهید زمان زیادی را صرف جابه جایی بین دستگاه های اپل و غیر اپل کنید، توصیه می کنیم محتوای دیجیتال را از یک سرویس خنثی خریداری کنید یا از سرویس های پخش مانند Netflix و Hulu بهره ببرید.

چگونه به سایر موارد دسترسی داشته باشیم؟

با یک مرورگر تلفن همراه در یک گوشی اندرویدی وارد iCloud شوید، مشاهده خواهید کرد که Notes یکی از گزینه های موجود است. می توانید یادداشت ها و پوشه های تازه برای آن ها ایجاد کنید و بعلاوه هر چیزی را که در آیفون خود ایجاد شده است مشاهده کنید.

می توانید از iCloud Drive نیز بهره ببرید، اما برای انجام این کار، باید به سایت دسکتاپ در مرورگر تلفن همراه خود بروید. پیمایش رابط کاربری آسان نیست، زیرا برای موبایل بهینه نشده است، اما همچنان می توانید فایل ها را از دستگاه اندروید خود مرور و حتی آپلود کنید.

برنامه Reminders در نسخه دسکتاپ پورتال iCloud نیز موجود است. می توانید هر کاری را که قرار است انجام دهید، آنالیز کنید، کار های تکمیل شده را آنالیز نموده و یادآور های تازهی نیز ایجاد کنید. هر ویرایشی که در اینجا انجام می دهید دوباره در همه دستگاه ها همگام سازی می گردد.

منبع:باشگاه وبلاگ مویک

منبع: فرادید

به "راه های دسترسی به اطلاعات خود در اپل به وسیله گوشی اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های دسترسی به اطلاعات خود در اپل به وسیله گوشی اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید