جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

به گزارش وبلاگ مویک، ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

هادی شاهوردی اضافه کرد: این جشنواره در لیست رویدادهای گردشگری ایران با شماره 20209360 ثبت و به استان ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قائنات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان، ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه های ثبتی رویدادهای گردشگری خراسان جنوبی قرار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: آشنایی با فرآوری، بسته بندی بعلاوه کاربردهای دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت این جشنواره بوده است.

وی اضافه کرد: شهرستان قائنات خاستگاه زعفران است و به عنوان مرکز زعفران ایران به همگان معرفی می گردد.

شاهوردی اعلام کرد: با کوشش معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ثبت سایر رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در دست اقدام است.

پیش از این مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داده بود.

شاهوردی گفت: جشنواره انار و زعفران فردوس می تواند در بازه زمانی اول تا 30 آبان به منظور معرفی توانمندی های شهرستان بویژه شناساندن محصول منحصر بفرد مانند انار فردوس به وسیله دستگاه های اجرایی متولی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردد.

منبع: همگردی

به "جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید