جشن گل و گلاب در میمند فارس

به گزارش وبلاگ مویک، حریر صورتی و سبز رنگی در نیمه فصل بهار به پهنای این شهر کشیده و بوی گل و گلاب آن را فرا می گیرد و همین ویژگی ها باعث شده میمند استان فارس در اردیبهشت ماه میزبان خیل بزرگ گردشگران داخلی و خارجی باشد.

جشن گل و گلاب در میمند فارس

صنعت این شهر با گل و گلاب گره خورده و قطعا هرجا که زادگاه گل و عطر گلاب باشد، طبیعت آن منطقه مجذوب کننده و دیدنی است و خصوصا فصل برداشت گل که زنان بومی این منطقه با لباس های محلی پوشیده از طرح و رنگ های شاد، در دامان این گلزارها در حال برداشت حاصل کوشش یک ساله هستند.

مسئولان سازمان جهاد کشاورزی فارس،این استان را قطب فراوری گل محمدی کشور می دانند و بارها اعلام نموده اند که فارس قطب فراوری گل محمدی کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه پایدار مالی این استان بهره برد.

شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد یکی از کانون های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از 10 هزار تن گلاب در کارگاه های سنتی و صنعتی این شهر فراوری می گردد و این حجم فراوریات باعث شده که میمند نقش مهمی در فراوری گلاب و اسانس گل محمدی در کشور داشته باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: جشنواره بزرگ گل و گلاب گیری میمند فارس سال جاری نیز بنا به روال سال های گذشته از ابتدای اردیبهشت و همزمان با شروع فصل گلاب گیری کار خود را شروع و تا سرانجام این ماه میمند میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

موید محسن نژاد اضافه نمود: با توجه به اینکه سال جاری بارندگی ها خوب و فصل برداشت گل کمی با تاخیر شروع شده ممکن است مدت زمان برگزاری این جشنواره نیز طولانی تر گردد و تا اواسط خرداد ادامه پیدا کند.

وی گفت: هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز طولانی تر برگزار شدن جشنواره های محلی است تا جامعه محلی و فعالین این عرصه که برگزار کننده اصلی این جشنواره ها در جغرافیای محلی هستند، با افزایش طول زمان برگزاری این جشنواره ها منفعت بیشتری در حوزه اقامت، فروش محصولات و اغذیه محلی کسب و اقتصاد منطقه رونق بیشتری پیدا کند.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی

به "جشن گل و گلاب در میمند فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن گل و گلاب در میمند فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید