اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ مویک، رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با توجه به آثار تاریخی زیاد و جاذبه های مختلف و فراوان گردشگری شهرستان، توسعه گردشگری دراولویت برنامه های اداره میراث فرهنگی اردستان است.

اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ مویک، نرگس بهشاد با اشاره به تعطیلات نوروزی و حضور تعداد زیاد گردشگر به شهرستان اردستان اضافه نمود: صنعت گردشگری یکی از منابع مهم مالی و عامل موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه انسانی محسوب می گردد و در این راستا برنامه ریزی برای توسعه آن به ویژه در تعطیلات نوروزی در شهرستان اجرا شده است.

وی اضافه نمود: این صنعت علاوه بر درآمدزایی و کارآفرینی بسیار گسترده، موجب نزدیک تر شدن ملت ها و فرهنگ ها به یکدیگر شده، در این ارتباط پیش بینی برپایی 2 بازارچه فروش صنایع دستی هنرمندان، محصولات خانگی و تولیدات محلی شهرستان، در شهر اردستان و زواره اجرا شده، مقدمات اجرایی آن درحال انجام است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان نمود: شهرستان از ظرفیت بالای میراثی و گردشگری برخوردار است، از جمله وجود مسجد های جامع اردستان و زواره با قدمت هزار ساله، مسجد دو طبقه خسرو اردستان، قنات دو طبقه مون ثبت جهانی شده و بسیاری از بناهای تاریخی و محل های گردشگری دیگر زمینه را برای جذب گردشگر فراهم نموده، سال جاری درخواست 2 نفر راهنمای گردشگری که دارای کارت فعالیت باشند شده که در اردستان و زواره به گردشگران اطلاعات لازم را ارایه نمایند.

بهشاد اظهار کرد: راه اندازی تور کویرنوردی و گردشگری، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری اردستان و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اسکان گردشگران از اقدام های اجرا شده است که در گذشته کمتر وجود داشت.

وی گفت: امروزه گردشگری به عنوان یک رویکرد مهم می تواند با برنامه ریزی اصولی و شناسایی مزیت ها و محدودیت ها، نقش موثری در توسعه و تنوع بخشی به اقتصاد بر عهده داشته باشد که درراستای معرفی جاذبه ها گردشگری و ظرفیت های مختلف شهرستان، سایت اردستان راه اندازی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان اضافه نمود: شهرستان در حال حاضر با استفاده از خانه های تاریخی موجود در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد این ظرفیت را افزایش داده و در این راستا چندین خانه تاریخی باز سازی و 16 اقامتگاه بوم گردی در روستاها ایجاد شده، 35 اقامتگاه در حال ساخت و اخذ مجوز هستند و 2 هتل در اردستان و زواره احداث شده است.

بهشاد اضافه نمود: این واحدها شامل مهمانپذیر، هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی، کمپ، اردوگاه و مجتمع است که درحال حاضر ظرفیت اسکان روزانه هفت هزار نفر در اردستان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اقامتگاه های غیر رسمی شامل مدرسه ها، خوابگاه های دانشجویی، مهمانسرای اداره ها، کمپ های شهرداری و بوستان ها است که ظرفیت اسکان روزانه سه هزار نفر را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اردستان بیان نمود: در کنار اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی نیز اقامتگاه های اضطراری با ظرفیت اسکان سه هزار نفر پیش بینی شده است.

شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال اصفهان بابیش از 43 هزار نفر جمعیت و برخورداری از 67 اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، 2 بافت تاریخی و 85 محوطه باستانی، یکی از خطه های دارای ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه گردشگری محسوب می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید