دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن

به گزارش وبلاگ مویک، روسیه کشوری پهناور با مجموعه ای جاذبه های تاریخی و باستانی از جمله دریاچه ها، کوهها، جنگل ها، قلعه ها، سایر مکان های دیدنی می باشد که سیبری قسمت عمده ای از آنها را در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های سیبری همراه خبرنگاران در این مطلب باشید.

دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن

روسیه - سیبری (سرزمین خفته)

سیبری قسمت وسیعی از کشور روسیه می باشد که حدودا 60% خاک این کشور و 1/12 سطح کره زمین را شامل می شود؛ سیبری سرزمینی هموار و یکدست می باشد که قسمت عظیمی از آن متشکل از دشت ها هستند. این منطقه دارای زمستان خیلی سرد و یخبندان و تابستان هایی خیلی گرم؛ حدودا داغ است که به همین علت تقریبا 40 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند.

برای آشنایی با دیدنی های روسیه کلیک کنید.

جغرافیای سیبری

سیبری منطقه ای با رودهای پرآب، جنگلهای متراکم، و دشت های یخزده می باشد که از سمت جنوب به تپه های شمال و مرز مغولستان، مرکز کشور قزاقستان، چین و از سمت شمال به اقیانوس منجمد شمالی، و از از سمت شرق به اقیانوس آرام منتهی می شود.

جهت دسترسی

جهتهای مختلف زیادی برای دست یابی به سیبری وجود دارد که جهت خط آهن مسکو تا سیبری (راهی با 9 هزار کیلومتر) از همه بهتر است. بعلاوه جهت سفر با قطار عقاب طلایی (14 روزه) و سفر با قطارهای تندرو (7 روزه) وجود دارند که می توانید انتخاب کنید.

سیبری منطقه ای با آب و هوای خیلی سرد و یخبندان است که به نام سرزمین خفته نیز شناخته می شود؛ این خطه که یکی از منطقه ها دست نخورده دنیا محسوب می شود با وجود سرما و سوز بسیاری که دارد همواره جزو گزینه های انتخابی گردشگران قرار می گیرد. علت این انتخاب را می توان همین بکر بودن و دارا بودن جاذبه های گردشگری دانست برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها همراه شوید.

معرفی دیدنی های زیبا و چشم نواز سیبری

1- زمستان های سیبری

این منطقه دارای زمستان هایی خیلی سرد و یخبندان هستند که اغلب مواقع در فصل زمستان دمای هوای 67 درجه سلیوس زیر صفر را تجربه می کند به صورتی که در این زمان سردترین منطقه سکونتی به شمار می رود.

2- دریاچه بایکال

شاید با پرداختن به سرما و سردی های سیبری شما خیال کنید تنها دارایی و دیدنی آن می باشد؛ اما باید اضافه کنیم که این شهر تابلویی از جذابیت ها و تازگی ها است، چرا که جاذبه های موجود در آن را در هیچ مکان دیگری شاهد نخواهید بود. به عنوان مثال می توان به دریاچه بایکال و تابستان های گرم آن اشاره نمود که جانوران دریایی منحصر به فردی را در خود جای داده است؛ بعلاوه این دریاچه از جمله دریاچه های آب شیرین می باشد که قدیمی ترین و ژرف ترین آن محسوب می شود. این مکان علاوه بر این دارا بودن ها، از تفریحات اسکی، دوچرخه سواری، اسب سواری نیز بهره مند می باشد که اسباب تفریح و تفریح گردشگر ها و بازدیدنمایندگان را منجر می شود.

3- جنگل های انبوه تایگا

جالب است بدانید که مردمان جنوبی سیبری به کشاورزی مشغول هستند، زراعت و وجود جنگل های انبوه تایگا متشکل از کاج، سرو و سایر مخروطی ها به علت دارا بودن خاک باکیفیت و حاصلخیز این ناحیه است.

4- کوه آلبروس سیبری

این کوه البروس با بلندی 5642 متر، مرتفع ترین قله کشور روسیه می باشد؛ البروس دارای راههای کوهنوردی راحتی است دسترسی و فتح آن را آسانتر و قابل دسترس می کند. در این منطقه شما علاقه مندان و بازدیدنمایندگان در صورت تمایل در تله کابین سوار شده و تا بلندی 3700 متر بالا شد.

به طور دسته جمعی در روز بعد کوهنوردی خود را با بلندی 4100 متر شروع می کنید، 13 ساعت زمان کوهنوردی این جهت طول می کشد. سفر به این منطقه و کوهنوردی در فصل تابستان به تازه کارها و از این قبیل افراد توصیه می شود.

5-باغ وحش گردشگری نوو سیبیرسک سیبری

باغ وحش نوو با 11 هزار حیوان از جمله مکان های دیدنی سیبری به شمار می رود که به صورت کلی 738 نوع از حیوانات در باغ وحش نوو قرار دارند. این باغ وحش هر ساله 1 میلیون 500 هزار نفر بازدید نماینده دارد.

6-تئاتر جادویی سیبری

بازدید نمایندگان و گردشگرانی که به روسیه می فرایند جهت نگاه کردن تئاتر ضروری است زبان روسی یاد داشته باشند، جذابیت این تئاتر این است که اغلب عروسک های آن حرکت نموده، سخن می گویند و با مجموعه ای از رفتارهای پر رمز و راز و شگفت انگیز تداعی نماینده حس زنده بودن عروسک ها را برای تماشاچیان می باشند.

7-پارک گالیله نووسیبیرسک سیبری

این پارک واقع در نووسیبرسک دارای تجهیزات و وسایل علمی گوناگونی است که از جمله جاذبه های گردشگری سیبری محسوب می شود، لازم به ذکر است به کارگیری از این تجهیزات تقریبا 1 ساعت زمان می برد. و اما از جاذبه ها و تفریحات آن می توان به رفتن به اتاق فاقد جاذبه و معلق ماندن اشاره نمود.

و یا در صورت تمایل می توانید از امتحان آینه ها بگذرید و پس از آن با خریداری از بخش خرید آموزشی پارک جذابیت و خاطره انگیزی این بازدید را به نهایت برسانید.

8-پارک آکوامیر سیبری

این پارک یکی از پارک های آبی و مکان های دیدنی کشور سیبری شمرده می شود که دارای تجهیزات تفریحی مثال زدنی است، علاوه بر امکانات موجود و سونای لذت بخش، دارا بودن غذاهای خوش طعم و لذیذ آن می تواند یک روز دلچسب و خاطره انگیز را برای شما به وجود بیاورد.

9-منزل ولادمیر لنین

بعد از فوت نظریه پرداز سیاسی روسیه به نام ولادمیر لنین اهالی نووسیبرسک منزل او را محل ایجاد ایستگاه رادیویی، سالن تئاتر، کتابخانه کردند؛ لازم به ذکر است که این ایستگاه نخستین ایستگاه رادیویی سیبری محسوب می شود.

10-شهر نووسیبیرسک سیبری

این شهر یکی از شهرهای بزرگ سیبری، روسیه محسوب می شود که جاذبه های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است، خود این شهر را نیز می توان یکی از مکان های گردشگری سیبری روسیه به شمار آورد.

غذاهای سیبری

انواع غذاهای دریایی، غذاهای محبوب اهالی سیبری است که به روش هایی عالی و منحصر به فرد طبخ می شوند. علاوه بر آن غذاهای هولودتز(گوشت نمک سود شده داخل ژلاتین) و کوفته گوشت، نان روغنی سرخ شده و زبان گاو از غذاهای محبوب و معروف سیبری به شمار می رود.

و سه تصویر زیبا در ادامه:

در این مطلب شما عزیزان را با جاذبه های سیبری از توابع روسیه آشنا کردیم، نام سیبری و سرمای آ را بسیار شنیده بودید، زمان آن بود که کمی هم با جاذبه ها و مکان های دیدنی و شگفت انگیز آن آشنا شوید. امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید