شکست جوکوویچ مقابل مدودف در فینال گرنداسلم؛ رویاییی که کامل نشد

به گزارش وبلاگ مویک، خبرگزاری خبرنگاران- دنیل مدودف در مقابل نواک جوکوویچ نمایشی درخشان ارائه کرد و اولین گرنداسلم خود را بدست آورد.

شکست جوکوویچ مقابل مدودف در فینال گرنداسلم؛ رویاییی که کامل نشد

به گزارش وبلاگ مویک، در فینال مسابقات تنیس یو اس اوپن، از ساعت 00:30 دوشنبه در ورزشگاه آرتور اش، نواک جوکوویچ و دنیل مدودف به مصاف هم رفتند. این نبرد برای دو تنیسور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. جوکوویچ در پی کسب بیست و یکمین گرنداسلم خود بود تا با گذر از فدال، یکه تازی خود را در معرض نمایش قرار دهد از سوی دیگر مدودف در پی کسب اولین گرند اسلم خود بود. بازی در ست اول با نمایش درخشان مدودف آغاز شد. بریک زودهنگام تنیسور روس باعث شد تا او با انگیزه بالاتری مسابقه را دنبال کند و در ادامه این ست، سرویس های مهار ناپذیر او باعث شد تا ست اول با فزونی 6-4 انتها پیدا کند.

تا اینجا همه چیز منطقی به نظر می رسید چراکه جوکوویچ در مسابقات قبلی هم ست اول را شکست خورده بود ولی به نظر مدودف با سایر رقبای نوله متفاوت بود. ست دوم بازی با عملکرد خوب دو تنیسور آغاز شد. جوکوویچ سه بار در این ست فرصت بریک مدودف را داشت اما از این فرصت های خود استفاده نکرد و در مقابل، مدودف با سرویس های سهمگین خود پیروز به بریک جوکوویچ شد. جوکوویچ در این ست به شدت عصبانی به نظر می رسید و یک بار راکت خود را هم شکست. در خاتمه این ست باز هم مدودف بود که 6-4 برنده شد.

ست سوم آخرین جایی بود که جوکوویچ فرصت بازگشت داشت. سرویس های فوق العاده مدودف در آغاز این ست کار جوکوویچ را سخت کرد. در همان ابتدای کار مدودف بریک فوق العاده ای انجام داد. او در گیم خود پیروز گردد ولی هنوز جوکوویچ به بازی برنگشته بود. در همین حال بود که بریک دوباره مدودف از راه رسید. همه چیز برای قهرمانی مدودف آماده بود اما جوکوویچ به لطف هیاهوی موجود در آرتور اش توانست به بازی برگردد اما در نهایت ذهنیت فوق العاده مدودف بود که باعث شد او در این ست هم 6-4 پیروز گردد و در مجموع با پیروزی در سه ست پیاپی، مرد اول تنیس جهان را شکست دهد و قهرمان مسابقات یو اس اوپن 2021 گردد.

این اولین گرنداسلم مدودف بود و در مقابل، رویای کسب بیست و یکمین گرنداسلم نوله به باد رفت. در هرحال این فینال چیزی که طرفداران جوکوویچ انتظارش را داشتند نبود ولی این مژده را به طرفداران داد که رقابت جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر در سال 2022 می تواند شکلی دیگر به خود بگیرد و چشمان اهالی جهانی تنیس به مسابقات تنیس استرالیا است. باید دید در نهایت شرایط نادال و فدرر چه می گردد و آیا این دو اسطوره جهانی تنیس خود را در شرایطی آرمانی به مسابقات استرالیا می رسانند یا خیر.

هرچند یواس اوپن 2021 نتوانست جوکوویچ را در تاریخ جاودانه کند، اما بدون شک آغازی بود بر ورود جوکوویچ به قلب های تماشاگران بی طرف جهانی تنیس و از این نظر شاید دستاوردی به مراتب عظیم تر برای صربیناتور محسوب گردد چرا که او می تواند در سال 2022 قهرمانی هایش را بیشتر کند اما شاید دیگر فرصتی چنین فوق العاده برای جا خوش کردن در دل تماشاگران بدست نمی آورد.

جوکوویچ به خوبی نشان داد که نه تنها دیشب که در تمام طول دوران ورزشی اش، واکنش تماشاگران برایش مهم بوده ولی به روی خودش نمی آورد. جوکوویچ در مصاحبه خاتمه بازی در حالی که مجددا اشک هایش روی گونه اش جاری شده بود گفت: تبریک به دنیل، عملکردت در فینال و کل مسابقات فوق العا ده بود. اگر یک نفر استحقاق قهرمانی در گرند اسلم را داشته باشد آن فرد تو هستی. آفرین. آرزو می کنم به گرند اسلم های بیشتری دست پیدا کنی.من مسرور ترین مرد روی زمین هستم چراکه شما (طرفداران) کاری کردید که احساس خاصی را تجربه کنم. هیچ وقت چنین حسی را در نیویورک تجربه نکرده بودم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شکست جوکوویچ مقابل مدودف در فینال گرنداسلم؛ رویاییی که کامل نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست جوکوویچ مقابل مدودف در فینال گرنداسلم؛ رویاییی که کامل نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید