کرونا در دنیا؛ قرنطینه باز می شود

به گزارش وبلاگ مویک، با گذشت هشت ماه از شیوع ویروس کرونا، کشورهای دنیا هنوز پیروز به مهار این ویروس نشده اند و بعضی کشورهای به ویژه اروپایی مجبور شده اند تدابیر قرنطینه را بار دیگر اعمال یا گسترش دهند.

کرونا در دنیا؛ قرنطینه باز می شود

روزنامه گاردین روز چهارشنبه به نقل از مقام های اسپانیا نوشت: ساکنان مادرید پایتخت که کانون ابتلا به کرونا را تشکیل می دهد، طبق مقررات جدید از سفر کردن منع شده اند.

مقامات منطقه ای در اسپانیا اعلام نموده اند این تصمیم قانونی نیست و این امر باعث اختلافات سیاسی در منطقه ای شده است که در دو هفته گذشته بیش از یک سوم از 133 هزار و 604مورد ابتلای جدید را به خود اختصاص داده است.

وزیر بهداشت اسپانیا در یک کنفرانس خبری همزمان با اعلام مقررات جدیدی که از چند روز آینده اجرایی می گردد، گفت: سلامت مادرید، سلامت اسپانیا است.

وی اضافه کرد: مادرید بیش از سه میلیون جمعیت دارد و 9 بخش حومه آن دستکم هر یک 100 هزار ساکن دارد و این محدوده برای سفرهای غیرضروری بسته می گردد. مردم فقط برای کار، مدرسه و مراجعه به پزشک یا خرید می توانند از آن خارج شوند اما برای اهداف تفریحی این مرز بسته است. همچنین رستوران ها و کافه ها از ساعت یازده شب به بعد تعطیل هستند و پارک ها و زمین های بازی بسته می شوند.

همچنین اجتماعات به 6 نفر محدود می گردد. در هر 100 هزار هفر در مادرید 735 نفر به کرونا مبتلا هستند. در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور 769 هزار و 188 مورد است که بالاترین رقم در بین کشورهای غرب اروپا است و تا به امروز 31 هزار و 791 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کووید-19 جان باخته اند.

بعلاوه مجلس منطقه ای محافظه کار در اسپانیا پیشنهاد قرنطینه محلی در 45 منطقه عمدتا فقیرنشین را، که دارای بیشترین جمعیت مهاجران است، ارائه داده است.

آلمان که روز سه شنبه برای دومین بار در روز بالاترین نرخ ابتلا را از آوریل گذشته تا به امروز داشت و دو هزار و 503 مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شده 11 منطقه در کشورهای اروپایی را در فهرست مناطقی قرار داده که خطر قرار دریافت در معرض ابتلا به کووید-19 در آنها بالا است و در عین حال هشدار سفر به بخش های از بلژیک را گسترش داده و اکنون این هشدارها شامل همه مناطق این کشور می گردد.

همچنین در کشورهایی مانند استونی، ایرلند، لیتوانی، رومانی، اسلوونی، مجارستان و کرواسی بعضی مناطق به عنوان مناطق پرخطر اعلام شده است. اعلام منطقه پرخطر در نتیجه افزایش میزان ابتلا به بیش از 50 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت در یک هفته انجام می گردد و به طور معمول این اعلام به دنبال دستور وزارت خارجه درباره هشدار سفر صورت می گیرد.

موسسه رابرت کخ در گزارش روز چهارشنبه خود درباره بیماری های عفونی بیان کرد همه مناطق فرانسه به جز منطقه گراند اِست جزو مناطق خطر است. کل منطقه ایسلند به علاوه ولز و شمال ایرلند نیز منطقه پرخطر اعلام شده است.

سازمان جهانی کار روز چهارشنبه بیان کرد دستکم 43 میلیون شغل در آمریکای لاتین به دلیل کرونا از دست رفته است. کوبا اعلام نموده قرنطینه در هاوانا، پایتخت، را که از اول سپتامبر اجرا نموده بود بر می دارد.

آفریقای جنوبی اعلام نموده مرزهای خود را به روز کشورهای آفریقایی باز می نماید اما مانع ورود جهانگرد از 50 کشور دارای نرخ ابتلای بالا از جمله بریتانیا، فرانسه، هند، روسیه و آمریکا می گردد. در استرالیا، ایالت ویکتوریا به عنوان پرجمعیت ترین ایالت این کشور، 15 مورد جدید ابتلا و دومورد مرگ را گزارش داده که شمار جان باختگان را در این ایالت را به 800 نفر و در آمار ملی به 888 نفر افزایش داده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید -19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا در دنیا؛ قرنطینه باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا؛ قرنطینه باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید