طرز تهیه سوپ بلدرچین؛ مقوی و خوشمزه

به گزارش وبلاگ مویک، خبرنگارانـ سوپ یکی از محبوب ترین پیش غذا های دنیاست که در بسیاری از رستوران ها به صورت پیش غذا و غذای اصلی در انواع و طعم های گوناگون سرو می شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر یا خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به خصوص وعده شام باشد؛ همچنین خوردن سوپ در فصل سرما بسیار دلچسب است.

طرز تهیه سوپ بلدرچین؛ مقوی و خوشمزه

به گزارش وبلاگ مویک؛ سوپ بلدرچین یکی از مقوی ترین و کامل ترین انواع سوپ هاست که سرشار از خاصیت است و برای تأمین انرژی روزانه گزینه بسیار مناسبی است. این سوپ برای بیماران مبتلا به کرونا بسیار مفید و موثر است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سوپ بلدرچین همچنین غذایی مفید برای بچه ها 8 ماه به بالاست. در این مطلب با طرز تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه و بسیار مقوی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به درست کردن این سوپ مفید در منزل همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ بلدرچین

بلدرچین: 4 عدد

پیاز: 2 عدد

هویج: 5 عدد

سیب زمینی: 2 عدد

عدس: نصف لیوان

جو پوست کنده: 1 لیوان

گشنیز خرد شده: یک چهارم لیوان

جعفری خرد شده: نصف لیوان

قرص استاک: 2 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به اندازه لازم

روغن مایع: به اندازه لازم

آبلیمو: به اندازه دلخواه

آب جوش: 5 لیوان

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به بلدرچین

بلدرچین نوعی پرنده بسیار کوچک است که گوشت و تخم آن مصرف غذایی دارد. گوشت بلدرچین سرشار از کلسیم، آهن، روی، فسفات و انواع ویتامین های گروه B، D، A و K است. گوشت بلدرچین برای درمان کم خونی، حفظ استحکام و قدرت استخوان ها، ترمیم بافت های آسیب دیده بدن، مراقبت از سلامت قلب و همچنین مراقبت از پوست بسیار سودمند است. هنگام خرید گوشت بلدرچین حتما به تاریخ انقضای درج شده روی بسته بندی توجه کنید.

گوشت تازه بلدرچین باید بدون بو و عاری از هرنوع بقایای پر پرنده باشد. گوشت خام بلدرچین را در یخچال به مدت 2 روز می توانید نگه داری کنید و اگر قصد نگه داری بلند مدت آن را دارید، حتما گوشت بلدرچین را داخل فریزر بگذارید. سعی کنید گوشت بلدرچین را از فروشگاه های معتبر مواد غذایی تهیه کنید.

نکات مربوط به قرص استاک

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان ها به همراه سبزیجات ساقه ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می شوند. استاک در انواع سوپ ها، انواع سس ها، خورشت ها و البته بسکمک از غذا های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و تأثیر بسکمک در طعم و مزه غذا ها دارد. می توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت ها خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در ترکیبات استاک نمک وجود دارد؛ پس در صورتی که از آن استفاده می کنید، در آخر غذا را مزه کنید و اگر نیاز بود، نمک اضافه کنید.

نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می شود آن را خام خورد و یا در سالاد ها و دیپ ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا های مکزیکی هم بهترین گزینه است.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به مقدار کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند

طرز تهیه سوپ بلدرچین

1 ـ ابتدا پیاز ها را خرد یا رنده کنید؛ سپس داخل یک قابلمه بریزید و همراه با کمی روغن و نمک آن را تفت بدهید. وقتی پیاز کمی سبک و نرم شد، بلدرچین ها را روی پیاز بچینید و کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا بلدرچین با پیاز و ادویه تفت بخورد.

2 ـ در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب باز شود. سپس هویج رنده شده + سیب زمینی نگینی شده + عدس و جو پوست کنده را که از قبل خیس داده اید، داخل قابلمه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ به جوش بیاید؛ سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید. حدود 1 ساعت زمان بدهید تا بلدرچین ها بپزند.

3 ـ بعد از گذشت این مدت زمان بلدرچین ها را از قابلمه خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود؛ سپس گوشت بلدرچین را خرد کنید و استخوان ها را جدا کنید. در این مرحله قرص استاک را همراه با گشنیز خرد شده به قابلمه اضافه کنید و گوشت بلدرچین را دوباره داخل سوپ بریزید. درب قابلمه را بگذارید و حدود 1 ساعت دیگر زمان بدهید تا سوپ جا بیفتد.

4 ـ در مرحله آخر وقتی سوپ کاملا جا افتاده شد، جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و ده دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید. سوپ را در ظرف سرو بکشید و همراه با آبلیموی تازه نوش جان کنید.

نکات مهم برای تهیه سوپ بلدرچین

1 ـ این نکته را در نظر داشته باشید که قرص استاک نمک زیادی دارد؛ بنابراین در اضافه کردن نمک به سوپ احتیاط کنید و حتما قبل از ریختن نمک سوپ را بچشید.

2 ـ دقت کنید که رب گوجه فرنگی را بیش از حد با روغن تفت ندهید؛ زیرا می سوزد و رنگ و بوی نامطبوعی به سوپ شما می دهد. زمان تفت دادن رب با روغن نباید از 1 دقیقه بیشتر شود.

3 ـ هرگز تا زمانی که سوپ درحال پخت است، آب لیمو را به آن اضافه نکنید. همیشه وقتی اجاق گاز را خاموش کردید، آب لیمو را توی سوپ بریزید. البته بهتر است آب لیمو سر سفره و هنگام سرو سوپ اضافه شود.

4 ـ جعفری را حتما پانزده دقیقه آخر پخت به سوپ اضافه کنید. جعفری نباید زیاد پخته و له شود؛ زیرا رنگ و طعمش را از دست می دهد.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه سوپ بلدرچین؛ مقوی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ بلدرچین؛ مقوی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید