عکس، شاه کبرا؛ بزرگترین مار سمی که مار می خورد!

به گزارش وبلاگ مویک، شاه کبرا یکی از سمی ترین مارهای روی کره زمین است که در هنگام حمله می تواند تا یک سوم بدن خود را از زمین بلند کند و برای حمله آماده گردد.

عکس، شاه کبرا؛ بزرگترین مار سمی که مار می خورد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک، باعث خوشبختی است که شاه کبرا از جمله مارهای منزوی است که از انسان دوری می نماید؛ طول این مار می تواند به بیشتر از 5 متر برسد که به آن لقب بلندترین مار سمی دنیا را می دهد.

بیشتر بخوانید:

مورچه غول پیکر به میزان یک پرنده / عکس

مواجهه اتفاقی با ترسناکترین مار دنیا در اعماق رودخانه! / عکس

زهر شاه کبراها در بین قوی ترین سم ها نیست، اما میزان نوروتوکسینی که آنها می توانند در یک نیش وارد نمایند - تا دو دهم اونس مایع - برای کشتن 20 نفر یا حتی یک فیل کافی است. سم شاه کبرا بر مراکز تنفسی مغز تأثیر می گذارد و باعث ایست تنفسی و نارسایی قلبی می گردد.

شاه کبراها عمدتاً در جنگل های بارانی و دشت های هند، جنوب چین و آسیای جنوب شرقی زندگی می نمایند و رنگ آن ها می تواند در منطقه ها مختلف، متفاوت باشد. آنها در زیستگاه های مختلف از جمله جنگل ها، بیشه های بامبو، باتلاق های حرا، مراتع در ارتفاعات و در رودخانه ها راحت هستند.

این گونه از سایر مارهای سمی و غیر سمی تغذیه می نماید. آنها بعلاوه مارمولک، تخم مرغ و پستانداران کوچک را می خورند. آنها تنها مارهایی در دنیا هستند که برای تخم های خود لانه می سازند و تا زمانی که جوجه ها بیرون بیایند از آنها به شدت محافظت می نمایند.

شاه کبرا ممکن است به عنوان گونه منتخب برای افسونگران مار در جنوب آسیا شناخته گردد. اگرچه مارهای کبرا می توانند بشنوند، اما در واقع نسبت به صداهای محیط ناشنوا هستند و در عوض ارتعاشات زمین را حس می نمایند. باغ وحش ملی اسمیتسونیان می گوید جذابیت مار اغلب یک بازی غم انگیز است که در آن یک مار کبری خسته در حالت تدافعی قرار می گیرد، اما (با درد) شرطی می گردد که به فلوت نواز ضربه نزند.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، شاه کبراها را در معرض خطر انقراض قرار داده است. این مارها با انواع تهدیدات ناشی از فعالیت های انسانی روبرو هستند. جنگل زدایی شدید در جنوب شرقی آسیا زیستگاه بسیاری از شاه کبراها را از بین برده است، در حالی که تعداد زیادی از آن ها برای پوست، غذا و اهداف دارویی نیز شکار می شوند. آنها بعلاوه برای تجارت بین المللی حیوانات خانگی جمع آوری می شوند.

منبع: نشنال جئوگرافیک

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس، شاه کبرا؛ بزرگترین مار سمی که مار می خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، شاه کبرا؛ بزرگترین مار سمی که مار می خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید