فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند

به گزارش وبلاگ مویک، نمره ای که منتقدان برای یک فیلم سینمایی در نظر می گیرند معمولا معیار بهتری برای آنالیز مجذوب کنندهیت های هنری و سینمایی یک فیلم به نظر می رسد. بنابراین بسیاری از تماشاگران حرفه ای سینما نمره منتقدان را معیار مجذوب کننده تری برای انتخاب فیلم هایی که ارزش تماشاکردن دارند هم می دانند. اگرچه منتقدان سینما تماشاگران سخت پسندی هستند که سلیقه متفاوتی دارند اما معمولا به ارزش های سینمایی فیلم ها هم توجه ویژه ای دارند. بنابراین می توان ادعا کرد که فیلم هایی که نمره بیشتری از منتقدان می گیرند احتمالا عناوین مجذوب کننده تری هستند.

فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند

در ادامه می توانید با فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند، آشنا شوید. عناوینی که با رضایت حداکثری منتقدان سینما همراه بوده اند.

خانه او | His House

نمره منتقدان: 100 از 100

فیلمی که با خشونت حداقل، ترسی حداکثری را به دیدنگرش منتقل می نماید و آهسته آهسته او را در باتلاق وحشتی روانشناختی فرو می رود. خانه او از آن فیلم های تخیلی ژانر ترسناک نیست که حتی در تاریکی شب هم مسخره به نظر می رسند. این فیلم به معنای واقعی کلمه تاثیرگذار و جنون آمیز است. بنابراین اگر از دیدنی فیلم های ترسناک روانشناختی حس خوبی نمی گیرید شاید بهتر باشد که خانه او را دیدن نکنید. با این حال منتقدان این فیلم را دوست دارند.

خلاصه داستان: زوجی پناهنده پس از آن که فرصت پیدا می نمایند تا از بحران و جنگ سودان جنوبی فرار نمایند در انگلستان ساکن می شوند تا بالاخره طعم زندگی واقعی را بچشند. اما آرامش زندگی آن ها آهسته آهسته به هم می ریزد؛ چون به نظر می رسد خانه ای که آن ها در آن ساکن شده اند، از طریق نیروهای اهریمنی تسخیر شده است.

خداحافظ آمور | Farewell Amor

نمره منتقدان: 100 از 100

اکوا مسانگی در سال 2017 فیلم کوتاهی به نام خداحافظ مئو آمور ساخت که مورد توجه نهاده شد. او پس از سه سال ایده اصلی فیلم کوتاهش را در شکل و شمایل یک فیلم بلند سینمایی بازسازی نموده که دیدنی آن خالی از لطف نیست. درام او که مورد توجه منتقدان هم نهاده شده زوایای آشکار و پنهانی از پدیده هایی مانند مهاجرت، خانواده، عشق و نوع دوستی را نمایش می دهد. این فیلم هم اکران محدودی در روزهای پایانی سال 2020 داشت و یکی از بهترین فیلم های درام چند سال اخیر لقب می گیرد. منتقدان این فیلم را به شدت تحسین نموده اند و به همین علت بالاترین نمره ممکن را به آن داده اند.

خلاصه داستان: یک زن آنگولایی پس از هفده سال پیروز می گردد اقامت همسرش برای مهاجرت به ایالات متحده را اخذ نموده و او را دوباره ملاقات کند. آن ها که به علت فاصله دور برای مدت ها از یکدیگر به دور افتاده بودند، دوباره فرصت آن را دارند تا عشق دیرینه خود را پیدا نمایند.

گرگ دونده ها | Wolfwalkers

نمره منتقدان: 99 از 100

استودیوی ایرلندی کارتون سالون در چند سال اخیر انیمیشن های دوبعدی مجذوب کنندهی را به عاشقان دنیای پویانمایی تقدیم نموده که یکی پس از دیگری پیروز تر ظاهر شده اند. انیمیشن گرگ دونده ها تازهترین محصول این استودیوی قدرتمند و فرق دارد که در سالی که گذشت، فرصت اکران محدود را پیدا کرد و پس از آن روی سرویس های استریم هم منتشر شد. این انیمیشن با تصاویری چشم نواز و تصویرسازی خیره نماینده به یکی متفاوت ترین و بهترین انیمیشن های سال تبدیل شده که دیدنی چندباره آن هم خالی از لطف نیست.

گرگ دونده ها می توانست برنده جایزه بهترین انیمیشن آموزشگاه اسکار 2020 هم باشد اما در نهایت در یک رقابت نزدیک و جانانه این جایزه بزرگ را به فیلم روح واگذار کرد. این انیمیشن با دریافت میانگین نمره 99 از دیدنگران پیروز شده یکی از محبوب ترین فیلم ها برای منتقدان سینما باشد.

خلاصه داستان: ارباب شهری که در کنار یک جنگل بزرگ وجود دارد، تصمیم گرفته که همه گرگ های جنگلی که در حاشیه شهر نهاده شده را به قتل برساند. بنابراین دختر شکارچی ای از سوی ارباب شهر انتخاب می گردد تا برای قتل عام گرگ ها راهی جنگل حاشیه شهر گردد اما او دختری را در جنگل پیدا می نماید که روزها دخترکی بازیگوش است و شب ها به گرگی خطرناک تبدیل می گردد. بنابراین سوال برای دختر شکارچی مطرح می گردد که آیا همه گرگ های جنگل واقعا گرگ هستند؟

How to Train Your Dragon | تربیت اژدها

نمره منتقدان: 99 از 100

آغاز دهه دوم قرن بیست و یکم با انیمیشن تربیت اژدها شکوهمندانه به نظر می رسد. یک داستان حماسی که با مدرن ترین فناوری های پویانمایی به تصویر کشیده شده و یکی از بهترین روایت های شکل گرفته از طریق استودیوی دریم ورکس است. تربیت اژدها سریال های تلویزیونی و دنباله های سینمایی متعددی دارد که البته هیچکدام به میزان فیلم ابتدایی محبوب و مجذوب کننده نیستند. آغاز مجذوب کننده این انیمیشن در کنار شخصیت پردازی ها خیره نماینده و خرده داستان هایی که دارد، آن را به یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ تبدیل می نماید که رضایت تقریبا حداکثری منتقدان را هم به همراه داشته است.

خلاصه داستان: هیکاپ یک واکینگ جوان است. او در سرزمینی زندگی می نماید که مورد حملات مداوم اژدهایان قرار می گیرد. اگرچه هموطنان او دائما با این اژدهایان غول پیکر در جنگ هستند اما هیکاپ شانس زیادی برای نمایش توانایی هایش ندارد. او پسرکی لاغر و ریزاندام است که مورد توجه خانواده اش هم قرار نمی گیرد. با این حال هیکاپ دوست ندارد در این محدودیت ها باقی بماند.

در این زمینه بخوانید:

بهترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند

بهترین سریال های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا

بهترین فیلم های ترسناک که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند

My Life as a Courgette | زندگی من به عنوان یک کدو

نمره منتقدان: 99 از 100

این انیمیشن 65 دقیقه ای فرانسوی-سوییسی با یک شخصیت پردازی بی نظیر و دوست داشتنی با سرعتی باورنکردنی به یکی از دلنشین ترین انیمیشن های خمیری کمتردیده شده سینما تبدیل می گردد که درک داستان آن اندکی غم انگیز و سخت به نظر می رسد. انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو مانند بیشتر انیمیشن های خمیری به صورت ایست حرکتی ساخته شده و با وجود طراحی ساده و سبکی که دارد، حرف ها و مفاهیم بسیاری را مطرح می نماید.

درگیری داستان انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو با مفاهیم زندگی مدرن و روانشناختی به حدی مجذوب کننده و دوست داشتنی است که خاطرات دیدنی آن برای مدتی بسیار طولانی در فکر هر بیننده ای باقی می ماند. این انیمیشن در سال 2016 اکران شد و فرصت نامزدی جایزه اسکار را هم پیدا کرد، یکی از محبوب ترین انیمیشن های تاریخ سینما برای منتقدان هنر هفتم هم لقب می گیرد.

خلاصه داستان: پسربچه ای غمگین اما احساسی در کنار مادر بداخلاقش زندگی می نماید. پسرک افسرده داستان ما به صورتی کاملا ناخودآگاه باعث مرگ مادرش می گردد. او حالا باید ادامه زندگی اش را در یتیم خانه دنبال کند و این تغییر بزرگ دوستان بسیاری را به زندگی او وارد می نماید.

Bicycle Thieves | سارق دوچرخه

نمره منتقدان: 98 از 100

این فیلم نئورئالیستی ساخته ویتوریو دسیکا، فیلمساز شهیر ایتالیایی، در سال 1948 میلادی اکران شد. سارق دوچرخه به عنوان یکی از متحول نماینده ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای دنیا شناخته می گردد و مانند سایر فیلم های نئورئالیستی در خارج از استودیو و در فضای واقعی محله های شهری ساخته شده است. فیلمسازانی مانند دسیکا خواستار ارتباط مستقیم با واقعیت های کمتر پرداخته جامعه بودند. این فیلم تنها پس از گذشت چهار سال از تاریخ اکرانش از طریق مجله سایت اند ساوند به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی گردید. به همین علت منتقدان هم علاقه خاصی به آن دارند.

خلاصه داستان: مرد بی کاری به نام آنتونیوسرانجام فرصت آن را پیدا می نماید تا به عنوان یک اعلان چسبان استخدام گردد. او مجبور است برای اینکه این شغل را حفظ کند، دوچرخه ای را به همراه داشته باشد تا از طریق آن پوسترها در سطح شهر نصب کند و از آن جایی که سرمایه لازم برای خرید یک دوچرخه تازه را ندارد با پول به دست آمده از فروش ملحفه های تخت خواب خانه در نهایت پیروز می گردد که دوچرخه قدیمی خود را که گرو بانک است، آزاد نموده و فرصت شغلی مورد نظرش را به دست آورد. اما در نخستین روز کاری، سارقی دوچرخه آنتونیو را می رباید و به همین علت او مجبور می گردد برای حفظ شغلی که به سختی به دست آورده، هرچه سریع تر دوچرخه اش را پیدا کند.

یک شب در میامی | One Night in Miami

نمره منتقدان: 98 از 100

ریجنا کینگ بازیگری است که هنرنمایی های بی شماری در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی داشته اما به نظر می رسد او می تواند کارگردان آینده داری باشد. نخستین فیلم او با نام یک شب در میامی به سراغ سوژه متفاوتی رفته تا داستان به شدت جالبی را روایت کند. منتقدان باور دارند رجینا کینگ در رسیدن به اهدافش پیروز بوده و شاید همین فیلم به او یاری کند تا در آینده به کارگردان صاحب سبکی تبدیل گردد. فیلم یک شب در میامی براساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های درام چند سال اخیر لقب می گیرد.

این فیلم برای سه جایزه آموزشگاه اسکار نامزد شد اما در نهایت پیروز نشد هیچکدام از این جوایز را برنده گردد. با این حال یک شب در میامی یکی از بهترین فیلم هایی است که منتقدان سخت پسند سینما دیدن نموده اند و به همین نمره آن ها به این فیلم روی عدد بالایی ایستاده است.

خلاصه داستان: محمد علی کلی، مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون از چهره های شناخته شده حقوق مدنی در ایالات متحده هستند. آن ها در یک ملاقات تخیلی با یکدیگر مصاحبه می نمایند.

8½ | هشت و نیم

نمره منتقدان: 98 از 100

این درام سورئالیستی که تصاویرش را با رنگ های سیاه و سفید به دیدنگر نشان می دهد، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما است که لئوناردو دی کاپریو هم علاقه خاصی به آن دارد. هشت و نیم را فدریکو فلینی که یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایتالیا لقب می گیرد، کارگردانی نموده و بازیگر اصلی آن هم مارچلو ماستریانی است که در سینمای ایتالیا نامی شناخته شده به نظر می رسد. این فیلم ارزشمند از طریق استودیوی ایتالیایی چینه چیتا ساخته شده و موسیقی آن را هم نینو روتا نواخته است.

با میانگین باورنکردنی نمره 98 از سوی منتقدان این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما از نگاه منتقدان هنر هفتم است که فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند هم قرار می گیرد.

خلاصه داستان: گوییدو آنسلمی، یک کارگردان سینما، تصمیم گرفته فیلم تازهش را بسازد. اما او در جریان فراوری فیلم تازهش درگیر خاطرات دوران نوجوانی و کودکی اش می گردد.

ناکجاآباد | Nomadland

نمره منتقدان: 97 از 100

فرانسیس مک درموند در سال های اخیر ثابت نموده که یکی از بهترین بازیگران زن سینما است و لیاقت دریافت جوایز بسیاری را دارد. او از فیلم فارگو تا فیلم سه بیلبورد خارج از ایبینگ در میزوری و حتی سریال اولیوو کیتریج درخشیده و حالا یک بار دیگر به دنیای هنر هفتم بازگشته تا در نقشی قرار بگیرد که بسیاری از منتقدان باور دارند بهترین فیلم سال 2020 هم لقب می گیرد. ناکجاآباد تعدادی از مهم ترین جوایز اسکار 2020 از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی زن را تصاحب کرد.

خلاصه داستان: زنی که به علت رکورد بزرگ مالی در اوایل قرن بیست و یکم بخش عظیمی از زندگی اش را از دست داده، سوار بر یک ون درون جاده ها زندگی می نماید.

Spider-Man: Into the Spider-Verse | مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی

نمره منتقدان: 97 از 100

انیمیشن هایی که براساس کتاب های کمیک بوکی ساخته می شوند، معمولا آنطور که باید دیده نمی شوند. اما انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی یک استثنای تاریخی بود. احتمالا تاریخ انیمیشن های ابرقهرمانی به پیش از ساخت این انیمیشن و پس از اکران آن تقسیم می گردد. این شاهکار مجذوب کننده که در نهایت برنده جایزه اسکار هم شد، می تواند نگاه هر دیدنگری به سینمای ابرقهرمانی را برای همواره تغییر دهد. بنابراین اگر جزو دیدنگرانی هستید که با داستان های علمی تخیلی ارتباط برقرار نمی نمایند هم شاید بهتر باشد دیدنی این فیلم را از دست دهید. عنوانی محبوب برای منتقدان که میانگین نمره 97 را از سوی آن ها دریافت نموده است.

خلاصه داستان: مایلز مورالز، نوجوانی که از هواداران مرد عنکبوتی است به علت فشار خانواده اش در یک مدرسه نمونه دولتی شبانه روزی درس می خواند. پدر مایلز، جفرسون، به عنوان یک افسر پلیس باور دارد که مرد عنکبوتی یک تهدید بسیار جدی است. اما یک عنکبوت رادیواکتیوی پیروز می گردد مایلز را نیش بزند. حالا مایلز مورالز در حال تبدیل شدن به یک مرد عنکبوتی است.

منبع: ایرنا زندگی

به "فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید