برترین بازی های رایگان استیم کدامند؟

به گزارش وبلاگ مویک، فروشگاه اینترنتی استیم (Steam) را می توان فروشگاه اصلی بازی در کامپیوتر دانست. به این شکل که کمتر کسی هست که تصمیم داشته باشد روی کامپیوتر بازی کند و از استیم استفاده نکند. این فروشگاه به حدی گشترش پیدا نموده که حتی افراد غیر گیمر نیز از آن استفاده نموده و بعضی از بازی های رایگان آن را دانلود می نمایند.

برترین بازی های رایگان استیم کدامند؟

استیم به سادگی به این محبوبیت نرسیده است. شرکت ولو (Valve) سال ها با ارائه تخفیف های مختلف، بازی های متنوع و البته پشتیبانی بسیار خوب توانسته جایگاه خود را به عنوان فروشگاه پیشفرض روی کامپیوتر تثبیت کند. در نظر داشته باشید که تبدیل شدن به فروشگاه پیشفرض روی پلتفرم آزادی مثل کامپیوتر اصلاً کار راحتی نیست.

شرکت های سونی و مایکروسافت کنسول های خود را به صورت انحصاری به فروشگاه ها متصل می نمایند. به همین علت شما نمی توانید از یک منبع ثانویه بازی روی کنسول ها دریافت کنید. این در صورتی است که در کامپیوتر شما آزادی عمل بسیار زیادی داشته و می توانید از منابع مختلف بازی دریافت کنید. پس تبدیل شدن به فروشگاه پیشفرض در این پلتفرم کار سختی است.

یکی از نکات مثبت استیم عناوین رایگان با کیفیت آن است. به این شکل که بعضی از این بازی ها، بیشتراً هم آنلاین هستند، کیفیت بسیار بالایی داشته و با توجه به پشتیبانی خوب استیم، تجربه لذت بخشی را به کاربران ارائه می دهند. همینطور اینکه استیم توانسته یک جامعه بسیار منسجم از گیمرهای کامپیوتر بوجود بیاورد. این موضوع در پیشرفت بازی ها و ارائه به روزرسانی های مختلف بسیار مؤثر بوده است.

نکته مهم اینجاست که بازی های زیادی استراتژی رایگان را در پیش گرفته و تبدیل به یک عنوان سرویس آنلاین (Online Service) شده اند. به این شکل که شما بازی را به صورت رایگان دریافت نموده و موارد مختلف را باید با پرداخت هزینه دریافت کنید. یکی از این عناوین سیمز 4 (Sims 4) است. این بازی در پایانی عمر خود تبدیل به یک عنوان رایگان شد و توانست مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند.

حال اگر شما قصد داشته باشید یک بازی رایگان از استیم دریافت کنید، کدام مورد از بقیه بهتر است؟ شاید شما یک گیمر حرفه ای نباشید و فقط به چشم سرگرمی به بازی نگاه کنید، پس کدام بازی ارزش وقت شما را دارد؟ برای پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

25. وی آر چت (VR Chat)

شرکت سازنده: VR Chat

سال عرضه: 2014

اوج معروفیت وی آر چت در سال 2018 بود که توانست به موفقیت بسیار زیادی برسد. با گذشت زمان کاربران این شبکه کمتر شده ولی همچنان هواداران بسیار زیادی دارد. وی آر چت بیشتر شبیه به یک چت روم است تا یک بازی ولی تجربه بسیار خاصی را به کاربران ارائه می دهد. در اصل این بازی نشان می دهد که ارتباطات کاربران می تواند چیزی بیشتر از تایپ کردن و صحبت کردن باشد. چیزی که باعث شد وی آر چت به این حجم از محبوبیت برسد، توانایی ساخت آواتارهای مختلف بود. همین موضوع باعث شد تا جهانی این بازی با وجود اینکه بسیار شلوغ و پر سر و صدا است، زیبا و جالب باشد.

24. امیلی در دسترس نیست (Emily is Away)

شرکت سازنده: Kyle Seeley

سال عرضه: 2015

بازی امیلی در دسترس نیست یکی از عناوین مستقل (Indie) بسیار خلاقانه است. این بازی ظاهری مشابه با سرویس های پیغام رسان قدیمی داشته و یک داستان بسیار زیبا را توضیح می دهد. این داستان دارای عناصر بسیاری از خیانت، دوستی و عشق است. شما بیشتر از همه با امیلی در تماس هستید. در اصل مکالمات و انتخاب های شما داستان بازی را معین نموده و به آن مسیر می دهد. داستان شما از دبیرستان تا دانشگاه ادامه داشته و یک تجربه بسیار عجیب و دوست داشتنی است. نکته جالب اینجاست که به علت استقبال بسیار خوب از این بازی دو عنوان دیگر نیز به عنوان دنباله برای آن منتشر شد.

23. مونولوگ کلاغ (A Raven Monologue)

شرکت سازنده: Mojiken

سال عرضه: 2022

بازی مونولوگ کلاغ یک عنوان کاملاً بی صدا و بصری است. شما داستان یک کلاغ را دنبال خواهید کرد که نمی داند چگونه غار غار کند. از لحاظ طراحی کرکتر این بازی به شدت زیبا و دقیق بوده و از طرفی جهانی آن نیز بسیار مجذوب کننده است. به طور کلی این بازی بسیار شیرین بوده که باعث می گردد به دل کاربران مختلف بنشیند. از طرفی داستان و گیم پلی مونولوگ کلاغ کاملاً ارزش زمان شما را دارد. علاوه بر همه این موارد این بازی برای سیستم مک نیز عرضه شده تا شما محدودیت پلتفرم کمتری داشته باشید.

22. تیم فورترس 2 (Team Fortress 2)

شرکت سازنده: Valve

سال عرضه: 2007

بیش از 15 سال از عرضه بازی تیم فورترس 2 می گذرد و این بازی دیگر هیجان سابق را ندارد. با این حال این بازی همچنان بسیار مجذوب کننده بوده و یک تجربه خاص را به کاربران نو ارائه می دهد. در زمان عرضه، ایده تیم فورترس 2 یک ایده نو بود. به این معنا که این بازی دارای چندین قهرمان مختلف بوده که هرکدام قابلیت خاص خود را داشتند. این بازی آغاز راه عناوینی مثل اورواچ و رینبو 6 بود که حال تبدیل به یک موضوع کاملاً معمولی در عناوین شوتر شده است. یکی از نکات جالب این بازی هم وجود یک جامعه بسیار فعال است که آن را تا الان زنده نگه داشته است.

21. آف پیک (Off-Peak)

شرکت سازنده: Cosmo D

سال عرضه: 2015

اگر شما در پی عناوین عجیب هستید، بازی آف پیک برای شما ساخته شده است. این بازی شما را در یک ایستگاه قطار رها نموده که توانایی خروج از آن را ندارید. به همین علت باید با افراد موجود در این ایستگاه قطار صحبت نموده و کوشش کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید. موجودات این بازی بسیار عجیب هستند و از طرفی مکالمات شما با آن ها نیز جالب است. از لحاظ داستانی شما باید در آف پیک بسیار بگردید تا رشته های آن را پیدا کنید. سپس با اتصال این رشته ها می توانید به داستان و ماجرای کلی داستان پی ببرید.

20. دوتا آندر لردز (Dota Underlords)

شرکت سازنده: Valve

سال عرضه: 2020

بازی دوتا 2 یکی از پرطرفدارترین عناوین تاریخ جهانی بازی های ویدئویی است و منطقی است که یک عنوان جانبی از آن ساخته گردد. بازی آندرلردز در اصل یک عنوان مبارزه اتوماتیک (Autobattler) است. عناوین بسیار زیادی در این سبک وجود دارند اما آندرلردز پختگی ای دارد که در هیچ بازی دیگری نیست. شما می توانید قهرمانان بازی دوتا 2 را کنترل نموده و آن ها را علیه یکدیگر قرار دهید. نکته مهم برای پیروزی در این بازی این است که در پایان باید تنها یک نفره زنده بماند. بازی دارای کرکترهای مختلفی است که هر کدام یک قابلیت خاص را به شما می دهند و می توانید از آن ها در مبارزه بهره ببرید. سبک مبارزه اتوماتیک در ابتدا بسیار عجیب به نظر می رسد ولی زمانی که بیشتر با آن آشنا شوید می تواند از برترین تجربه های گیمینگ موجود باشد.

19. کروسیدر کینگز 2 (Crusader Kings 2)

شرکت سازنده: Paradox Development Studio

سال عرضه: 2012

اگر شما فهرست برترین عناوین استراتژی تاریخ را ببینید، کروسیدر کینگز رتبه بسیار بالایی را دریافت می نماید. این مجموعه به طور کلی بسیار قوی بوده و هواداران زیادی دارد. حال نکته جالب اینجاست که شماره 2 آن به صورت کاملاً رایگان در استیم وجود دارد. کروسیدر کینگز 2 بسته های الحاقی بسیار زیادی دریافت کرد که هرکدام تغییر گسترده ای در آن ایجاد می کردند. حال بخش اول این بازی که قسمت کوچکی از اروپا را در دوران تاریک در اختیار شما قرار می دهد در این نسخه رایگان وجود دارد که برای تجربه اولیه این سبک بازی کافی است. نکته اصلی اینجاست که بازی کروسیدر کینگز 2 یک عنوان بسیار طولانی است که همین موضوع باعث شده برای همه افراد مناسب نباشد.

18. گریه از ترس (Cry of Fear)

شرکت سازنده: Team Psykskallar

سال عرضه: 2012

گریه از ترس در ابتدا یک ماد برای بازی هلف لایف (Half Life) بود. سپس با استقبال بسیار خوبی که از آن شد، گریه از ترس به صورت یک بازی کاملاً جداگانه عرضه شد. با این حال این بازی از لحاظ تکنولوژی کمی قدیمی بوده که تجربه آن را در حال حاضر سخت می نماید. نکته اینجاست که ولو از تکنولوژی قدیمی خود نیز پشتیبانی می نماید و با وجود اینکه این بازی قدیمی است، همچنان حس ترس را به برترین نحو به کاربر انتقال می دهد. جهانی بازی بسیار سنگین و ترسناک است که همین موضوع باعث شده این بازی نه تنها یکی از برترین عناوین رایگان استیم باشد بلکه یکی از برترین بازی های ترسناک موجود در حال حاضر باشد.

17. پالادینز (Paladins)

شرکت سازنده: Hi Rez Studios, Evil Mojo Games

سال عرضه: 2018

بازی پالادینز را می توان یک عنوان بسیار خوب از شرکت Hi Rez دانست که از عنصر شوتر قهرمانی بهره می برد. با این حال این بازی برای جدا شدن از رقبا ایده های نو داشت. مهم ترین سیستم آن بخش کارتی بود که بازی را بسیار مجذوب کننده می کرد. به این شکل که شما در ابتدا یک دست کارت 5تایی داشتید که هر کدام یک قابلیت خاص از کرکتر مورد نظر شما را فعال می کردند. شرکت سازنده به برترین نحو از بازی خود پشتیبانی نموده و ما شاهد اضافه شدن شخصیت های زیادی در این مدت به بازی شده ایم. در جهانی گیمینگ رقابتی بازی پالادینز توانست با استقبال خوبی روبرو گردد و ما شاهد تجارت و مبادله های بسیار زیادی در جهانی این بازی هستیم. برای مثال شما برای شخصی سازی کرکتر خود می توانید از موارد ظاهری زیادی بهره ببرید که باید آن ها را با پول واقعی بخرید.

16. براولهالا (Brawlhalla)

شرکت سازنده: Blue Mammoth Games

سال عرضه: 2014

وقتی بحث به انتخاب یک بازی در سبک فایتینگ می گردد، موارد کمی در جهانی گیمینگ با کامپیوتر وجود دارند. با این حال بازی براولهالا می تواند یکی از برترین عناوین موجود در این سبک باشد. مخصوصاً اینکه این بازی به طور کامل رایگان بوده و عملاً هیچ هزینه ای برای شما ندارد. شرکت سازنده نیز تمام تمرکز خود را روی پیشرفت این بازی گذاشته و به صورت فصلی برای آن محتوای مختلف عرضه می نماید. به این معنا که این بازی اصلاً تکراری نشده و به طور دائم به آن کرکترهای مختلف اضافه می شوند. همینطور اینکه براولهالا دارای بخش چندنفره به صورت آفلاین و آنلاین بوده که تجربه آن را چندین برابر مجذوب کننده می نماید. نکته اینجاست که برای خرید کرکتر یا ظاهر خاص برای کرکتر مورد علاقه خود باید هزینه پرداخت کنید ولی به طور کلی این بازی یکی از برترین عناوین رایگان پلتفرم کامپیوتر و فروشگاه استیم است.

15 فال اوت شلتر (Fallout Shelter)

شرکت سازنده: Bethesda

سال عرضه: 2015

متأسفانه احتمال اینکه بتسدا یکی از عناوین نقش آفرینی دوست داشتنی خود را به صورت رایگان در اختیار هواداران قرار دهد بسیار کم است. با این حال بازی فال اوت شلتر بیشتر مواردی که سری فال اوت را مجذوب کننده و زیبا می نماید را در خود دارد. به همین علت اگر شما می خواهید خود را بیشتر در جهانی فال اوت درگیر کنید و هزینه زیادی پرداخت نکنید، فال اوت شلتر یک گزینه بسیار خوب است. شما در این بازی مسئول یک پناهگاه در جهانی فال اوت هستید و باید آن را مدیریت کنید. نکته اینجاست که در این بازی هم خطرهای خاصی وجود دارد که هدف شما این است افراد حاضر در پناهگاه را از خطرات جهانی فال اوت دور کنید.

14. گوئنت: بازی کارتی ویچر (Gwent: The Witcher Card Game)

شرکت سازنده: CD Projekt Red

سال عرضه: 2018

بازی گوئنت در ابتدا یک بازی کوچک در عنوان بسیار گسترده و مشهور ویچر بود. سپس با توجه به استقبال بسیار زیادی که از این بازی شد، شرکت سازنده تصمیم گرفت گوئنت را به صورت جداگانه عرضه کند. این بازی نیز توانست موفقیت نسبتاً خوبی کسب کند و شرکت سازنده نیز پشتیبانی بسیار خوبی از آن کرد. از گوئنت روی پلتفرم کنسول استقبال چندانی نشد و به همین علت شرکت سازنده این بازی را از روی پلتفرم کنسول حذف کرد. با این حال گوئنت روی کامپیوتر همچنان با قدرت ادامه می دهد. بازی گوئنت یک عنوان کارتی بوده که دارای 4 فرقه مختلف است. هر فرقه قابلیت ها و کارت های مخصوص خود را داشته که شما با انتخاب آن می توانید با افراد دیگر مبارزه کنید. بازی گوئنت یک عنوان راحت نیست. شما برای تجربه این بازی احتیاج به مهارت زیادی دارید و باید تمرین کنید. نکته کلیدی در این بازی دسته کارت های شما است که در صورت انتخاب درست، شما می توانید در هر مبارزه ای پیروز شوید.

13. شمشیر فاتح (Conquerors Blade)

شرکت سازنده: Booming Games

سال عرضه: 2019

اگر شما از دوست داران بازی Helms Deep باشید، می دانید که برای مدت زیادی جایگزین برای این بازی وجود نداشت. بازی Helms Deep در سال 2002 عرضه شد و حال پس از نزدیک به 17 سال بازی شمشیر فاتج تجربه ای مشابه به آن را در اختیار شما قرار می دهد. این بازی در سبک چند نفره آنلاین کلان (MMO) بوده که در دوران مدیوال (Medieval) جریان دارد. شما در این بازی توانایی های بسیار زیادی دارید که همین باعث می گردد بازی بسیار متنوع و مجذوب کننده باشد. یکی از نکات بسیار مجذوب کننده بازی شمشیر فاتح توانایی مدیریت ارتش است. به این شکل که شما با ارتش خود به مبارزه رفته و باید کوشش کنید دشمنان خود را یکی پس از دیگری نابود کنید. بازی شمشیر فاتح یک اشتراک پریمیوم هم دارد که این اشتراک به پیشرفت شما در بازی یاری می نماید.

12. وار تاندر (War Thunder)

شرکت سازنده: Gaijin Entertainment

سال عرضه: 2012

بازی وار تاندر یکی از برترین عناوین جنگی موجود در حال حاضر است که هواداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است. یادگیری این بازی چندان سخت نیست و زمانی که در آن مهارت پیدا کنید تجربه وار تاندر چندین برابر لذت بخش تر می گردد. تنوع در بازی وار تاندر بسیار زیاد است. به این معنا که اگر شما به مبارزات هوایی یا دریایی علاقه داشته باشید هر دو در این بازی حضور دارند. همینطور اینکه تعداد وسایل نقلیه جنگی در بازی وارتاندر به حدی زیاد است که هر فرد با سبک مبارزه خاص خود می تواند از آن لذت ببرد. مانند بسیاری از عناوین دیگر در بازی وار تاندر نیز بسته الحاقی وجود دارد اما رایگان نیست. با این حال با خرید آن شما به محتوای بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

11. رونسکیپ (Runescape)

شرکت سازنده: Jagex

سال عرضه: 2001

از بازی رونسکیپ دو نسخه در استیم وجود دارد. مورد اول که در سال 2001 عرضه شد و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. مورد دوم هم چند سال پیش عرضه شد و توجه هواداران قدیمی را به خود جلب کرد. حال نکته اینجاست که اگر شما علاقه به سبک قدیمی بازی های چند نفره آنلاین کلان دارید، این بازی برای شما ساخته شده است. هر دو بازی رونسکیپ دارای یک جهانی بسیار گسترده با محتوای زیاد بوده که به شما فرصد زیادی برای گشت و گذار می دهند. مبارزات بازی بسیار عمیق بوده و مهارت یافتن در آن کمی سخت است. با این حال با یافتن مهارت در این بازی شما به راحتی می توانید مأموریت های مختلف را به اتمام رسانده و در بازی پیش بروید. نکته اصلی در خصوص بازی رونسکیپ این است که این بازی به شدت وقت گیر بوده و برای مدت زیادی شما را درگیر خواهد نمود.

10. گروه ادبیات دوکی دوکی (Doki Doki Literature Club)

شرکت سازنده: Team Salvato

سال عرضه: 2017

بازی گروه ادبیات دوکی دوکی از عناوینی است که شما هرچه از آن کمتر بدانید، تجربه آن لذت بخش تر خواهد شد. این بازی در اصل یک عنوان شبیه ساز اجتماعی است که کاربر را در موقعیت های مختلف قرار می دهد. نکته اصلی در خصوص این بازی این است که اشاره های زیادی به رمان های مختلف دارد که باعث شده بسیار مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده برای دوباره بازی کردن شما نیز برنامه داشته است. به این شکل که اگر شما بازی گروه ادبیات دوکی دوکی را برای بار دوم تجربه کنید با محتوای بیشتر و خاصی روبرو خواهید شد که شما را کامل درگیر خواهد نمود.

9. وارفریم (Warframe)

شرکت سازنده: Digital Extremes

سال عرضه: 2013

اگر شما به عناوینی مثل دستینی (Destiny) علاقه داشته باشید، وارفریم می تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. نکته اصلی در خصوص وارفریم این است که این بازی سریع تر از دستینی بوده و به سبک سوم شخص است. مانند دستینی، وارفریم هم حالت بازیکن علیه هوش مصنوعی دارد که باعث شده کار تیمی در آن اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. تمرکز شما باید این باشد که کرکتر خود را تا جای ممکن ارتقاء دهید. به همین علت در این بازی نزدیک به 40 شخصیت مختلف وجود دارد که شما باید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب نموده و کوشش کنید در کنترل کردن آن مهارت لازم را کسب کنید. قابلیت شخصی سازی نیز در بازی وارفریم بسیار گسترده بوده که باعث می گردد ظاهر هر فرد با فرد دیگر در این بازی متفاوت باشد.

8. سیمز 4 (Sims 4)

شرکت سازنده: Maxis

سال عرضه: 2014

بازی سیمز 4 را می توان یکی از برترین عناوین سبک شبیه سازی دانست. این بازی در سال 2022 به صورت رایگان در اختیار هواداران نهاده شد و دو منطقه اصلی آن در دسترس کاربران است. نکته اصلی در خصوص مجموعه سیمز این است که شما آزادی عمل بسیار زیادی دارید. به این معنا که می توانید هر فردی که می خواهید باشید و دست شما کاملاً باز است. همینطور اینکه فعالیت های بسیار زیادی در بازی سیمز 4 وجود دارد. شما می توانید به یک کارمند ساده تبدیل شده یا اینکه کارهای دیگر و مجذوب کننده تر انجام دهید. همگی این موارد باعث شدند تا سابقه این مجموعه بسیار خوب باشد. حال شرکت EA نیز تصمیم گرفته تا این بازی دوست داشتنی را رایگان کند. پس برای تجربه آن صبر نکنید!

7. ایپکس لجندز (Apex Legends)

شرکت سازنده: Respawn

سال عرضه: 2019

عناوین بتل رویال رایگان بسیار زیاد هستند. شما می توانید تعداد زیادی از آن ها را در استیم پیدا کنید. نکته اینجاست که ایپکس لجندز نیز شاید برترین عنوان بتل رویال نباشد ولی جزو 5 عدد برتر قطعاً هست. این بازی یکی از عناوین بسیار سریع و دقیق بوده که عناصر بسیار زیادی را از عناوین تایتانفال (Titanfall) بهره برده است. همانطور که انتظار می رود مبارزات در این بازی به شدت زیبا بوده و از طرفی احتیاج به تمرین زیاد برای مهارت یافتن دارد. چیزی که باعث شده ایپکس یک عنوان خاص باشد، قهرمانان داخل این بازی است. به این شکل که این بازی سیستم قهرمانی را با سبک بتل رویال مخلوط نموده تا یک عنوان بسیار با کیفیت را به کاربران تحویل دهد. شما با توجه به سبک بازی خود یک قهرمان را انتخاب نموده و باید کوشش کنید در مبارزات این بازی پیروز شوید. ایپکس لجندز یک عنوان بسیار لذت بخش رایگان استیم است که هر کاربر باید حداقل یک بار آن را تجربه کند.

6. نسخه رایگان فاینال فانتزی 14 (Final Fantasy XIV Trial)

شرکت سازنده: Square Enix

سال عرضه: 2010

اگر بخواهیم صادق باشیم، ترایال فاینال فانتزی 14 یک بازی کامل رایگان نیست. بلکه یک نسخه به شکل دمو است که کاربران را به نسخه اصلی این بازی علاقه مند کند. با این حال این نسخه دمو بیشتر از بسیاری از عناوین این فهرست محتوا داشته و نسبتاً گسترده است. نکته جالب اینجاست که این نسخه به کاربر به نسخه اولیه بازی دسترسی می دهد. همینطور اینکه کاربران می توانند تا لول 60 خود را ارتقاء داده که بسیاری از کاربران اصلی بازی نیز تا این سطح خود را ارتقاء نمی دهند! بازی دارای محدودیت های دیگری هم هست. مثل اینکه شما از لحاظ ارز داخل بازی کمی محدود بوده و همینطور اینکه ساخت کرکتر نیز چندان آزاد نیست. نکته اینجاست که این نسخه کوتاه شده، شما را قطعاً به بازی اصلی علاقه مند نموده و ساعت ها شما را درگیر خواهد نمود.

5. ایو آنلاین (Eve Online)

شرکت سازنده: CCP Games

سال عرضه: 2003

بازی ایو آنلاین در حال وارد شدن به دهه سوم زندگی خود است و با این حال همچنان یکی از برترین عناوین چند نفره آنلاین کلان است. این بازی همچنان در حال توسعه بوده و هواداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این بازی به حدی گسترده بوده که وارد سیستم اشتراکی شده و شما برای تجربه نسخه کامل آن باید اشتراک ماهیانه 10 دلار پرداخت کنید. با توجه به عمر بسیار زیادی که ایو آنلاین دارد، یک کاربر نو بودن در آن کمی سخت است. با این حال این بازی همچنان ارزش تجربه را داشته و می تواند به راحتی ساعت ها شما را درگیر کند. همینطور اینکه ایو آنلاین دارای چندین بخش مختلف از تجارت گرفته تا مبارزه است که باعث شده این بازی یکی از برترین عناوین رایگان استیم باشد.

4. دوتا 2 (Dota 2)

شرکت سازنده: Valve

سال عرضه: 2013

ورود شرکت ولو به جهانی موبا (MOBA) باعث شد تا این شرکت یکی از برترین مثال های این سبک را فراوری کند. دوتا جزو اولین عناوین سبک موبا بود و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. به حدی که یکی از پرطرفدارترین عناوین تاریخ بوده و مسابقات جهانی دارد. بازی دوتا 2 دارای صدها قهرمان مختلف است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. از طرفی یک بازی بسیار سریع است. دقیقاً مشابه رقیب خود یعنی لیگ آو لجندز (League of Legends)، دوتا نیز می تواند در ابتدا بسیار سخت باشد. با این حال با گذشت زمان و تجربه بیشتر این بازی می تواند شما را ساعت ها و حتی روزها درگیر کند. یکی از نکات مثبت بازی دوتا 2 این است که تمام محتوای آن رایگان است و شما می توانید بدون هیچ محدودیتی این بازی را تجربه کنید.

3. لاست آرک (Lost Ark)

شرکت سازنده: Smilegate

سال عرضه: 2018

بازی لاست آرک یکی از عناوین بسیار خاص در این فهرست است. این بازی با ایده خلاقانه ای که داشت توانست موفقیت بسیار خوبی در غرب کسب کند و تبدیل به یکی از عناوین پرطرفدار گردد. بازی لاست آرک سبک نقش آفرینی دیالو (Diablo) را با سبک چند نفره آنلاین کلان مخلوط نموده و یک اثر جالب را بوجود آورده است. موفقیت بازی لاست آرک به حدی بود که در کنار دوتا 2 و کانتر استرایک (Counter Strike) جزو بازی ها با بیشترین کاربران همزمان است. شما در لاست آرک 15 کلاس مختلف دارید که باید یکی را انتخاب نموده و وارد بازی شوید. مانند عناوین دیگر این سبک، هر قهرمان لاست آرک نیز قابلیت خاص خود را داشته و استفاده از هرکدام احتیاج به مهارت دارد. حال اگر شما در پی یک عنوان رایگان و نزدیک به دیابلو هستید، لاست آرک می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

2. دستینی 2 (Destiny 2)

شرکت سازنده: Bungie

سال عرضه: 2017

بازی دستینی 2 از مواردی بود که به طور ناگهانی رایگان شد. با این حال با افزایش کاربران شرکت سازنده تصمیم گرفت تا محتوای بعدی ای که برای این بازی عرضه گردد، رایگان نباشد. به همین علت مواردی که اخیراً به این بازی اضافه شده باعث می گردد تا در صورت تجربه نسخه رایگان شما فاصله زیادی با محتوای اصلی داشته باشید. البته به این معنا نیست که این بازی ارزش تجربه نداشته باشد. بازی اصلی به همراه 2 بسته الحاقی دیگر به صورت کاملاً رایگان در استیم در دسترس است. بازی دستینی 2 یک عنوان بسیار کامل و با کیفیت در سبک همکاری (Co-Op) است. که رقبای بسیار کمی دارد. در کنار آن بانجی از تجربه خود در ساخت سری هیلو (Halo) استفاده نموده که باعث شده این بازی به شدت با کیفیت باشد. در کنار آن دستینی 2 دارای محتوای بسیار زیادی است که ساعت ها شما را درگیر خواهد نمود.

1. کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو (Counter-Strike: Global Offensive)

شرکت سازنده: Valve

سال عرضه: 2000

بازی شوتر و تاکتیکی ولو در صدر جدول برترین عناوین رایگان فروشگاه استیم واقع شده است. تقریباً هر فردی هم در یک بازه زمانی آن را تجربه نموده است. این بازی از هر لحاظ یک شوتر کامل است. شاید از لحاظ گرافیکی نتوان گفت در بالاترین رده قرار داشته باشد اما لزوماً عنوان بدی نیست. این بازی شما را ساعت ها درگیر نموده و بخش رقابتی آن نیز قلب شما را به تپش در می آورد. یکی از نکات جالب تنوع حالت های موجود در این بازی است. از طرفی سلاح ها و موارد مختلف زیادی در این بازی وجود داشته که تجربه یک شوتر کلاسیک و در عین حال زیبا را به شما ارائه می دهد. چیزی که باعث شده کانتر استرایک تا الان باقی بماند و یکی از عناوین بسیار خوب باشد، دقت بسیار بالا و گیم پلی شدیداً روان آن است. همینطور اینکه این بازی در حال حاضر با بیشتر سیستم ها موجود سازگار بوده که همین باعث شده تعداد کاربران آن بسیار زیاد باشد.

مورد افتخاری: هیلو اینفینیت (Halo Infinite)

شرکت سازنده: 343

سال عرضه: 2021

بازی هیلو اینفینیت آخرین عنوان ساخته شده از مجموعه هیلو است. پس از اینکه ساخت این مجموعه بر عهده 343 افتاد، هیلو افت شدیدی کرد. با این حال با گذشت زمان شرکت 343 نیز تجربه بیشتری دریافت کرد و حال این بازی به یکی از برترین عناوین شوتر موجود تبدیل شده است. بخش داستانی هیلو اینفینیت رایگان نیست. با این حال بخش آنلاین، در نظر ما بخش اصلی هم هست، رایگان بوده و شما می توانید به راحتی آن را دانلود نموده و تجربه کنید. بازی هیلو اینفینیت به برترین نحو طراحی شده و یک شوتر بسیار با کیفیت است. شما می توانید کرکتر خود را به راحتی شخصی سازی نموده و ابزار مختلف را بخرید. از لحاظ گیم پلی نیز این بازی همچنان احتیاج به پیشرفت دارد ولی در شرایط حاضر نیز بسیار کامل است. تنها نکته منفی هیلو را می توان سیستم مورد احتیاج آن دانست که احتیاج به یک دستگاه قوی برای اجرا شدن دارد.

منبع: GamesRadar

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی های رایگان استیم کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های رایگان استیم کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید