مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان از محدوده دره راگه تغییر پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ مویک، ایرنا/ براساس گزارش های منتشر شده، مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان از محدوده دره راگه تغییر پیدا می نماید.

مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان از محدوده دره راگه تغییر پیدا می نماید

حسن حسینی اضافه نمود: مسیر قبلی خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان از حریم دره راگه رفسنجان عبور میکرد که باعث تخریب و آسیب به قسمتهایی از محیط و منظر این دره زیبا و جهانگرد پذیر میشد.

وی تاکید نمود: اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان به شدت از حفظ حریم دره راگه به عنوان یکی از باارزش ترین میراث طبیعی استان و کشور دفاع نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی رفسنجان توضیح داد: پرونده دره راگه برای ثبت در میراث طبیعی کشور پس از برطرف ایراد آماده شده است که انتظار داریم به زودی به ثبت برسد.

وی با اشاره به پایش و رصد مستمر و دقیق دره راگه رفسنجان و حریم آن گفت: حریم دره راگه معین شده که 500 متر از لبه دره است و در این شعاع 500 متری هیچ گونه دخل و تصرفی نباید صورت گیرد.

حسینی با اشاره به استقبال خوب جهانگردان داخل و خارج از استان از دره راگه و طبیعت اطراف این پدیده طبیعی بیان نمود: ایجاد تاسیسات جهانگردی در این منطقه بسیار لازم است تا امکانات اولیه و رفاهی برای جذب و حضور هرچه بیشتر جهانگردان در دره فراهم گردد.

وی ادامه داد: چند سال قبل برای ایجاد تاسیسات جهانگردی زمین به سرمایه گذار واگذار شد اما سرمایه گذار به دلایلی پیروز به اجرای طرح نشد و در نظر داریم طرح بار دیگر برای جذب سرمایه گذار در کارگروه ها و کمیسیون های مرتبط شهرستان طرح و آنالیز گردد.

منبع: همگردی

به "مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان از محدوده دره راگه تغییر پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان از محدوده دره راگه تغییر پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید