واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد

به گزارش وبلاگ مویک، معاونت بین الملل اتاق ایران گفت، اداره کل خدمات دامپزشکی وزارت کشاورزی و توسعه روستایی الجزایر، واردات چندین قلم کالا با منشا حیوانی را از ابتدای سپتامبر 2021 به این کشور به صورت موقت ممنوع اعلام کرده است.

واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد

این کالاها شامل کنسرو ماهی تن و محصولات یخ زده شیلات، مورتادلای مرغ، انواع کالباس پرندگان، ماست، بستنی و کرم دسر، زرده تخم مرغ مایع، پشم و موی شتر، محصولات پخته و نیمه پخته بر اساس گوشت سفید و قرمز و طعمه زنده برای ماهیگیری، می شود.

الجزایر در سال 2020 نزدیک به 35 میلیون دلار واردات داشته که نسبت به سال 2019 بالغ بر 18 درصد کاهش نشان می دهد. این کشور در سال 2020 حدود 24 میلیارد دلار صادر کرد که نسبت به سال 2019 کاهش 33 درصدی را نشان می دهد.

صادرات الجزایر در سال 2019 نزدیک به 36 میلیارد دلار برآورد می شود. در این بین همه گیری کرونا و کاهش قیمت های نفت و گاز علت اصلی کاهش صادرات این کشور در سال 2020 نام می شود. بر اساس آخرین اطلاعات، واردات الجزایر در 5 ماهه اول سال 2021 با 20 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 15 میلیارد دلار رسیده است.

در عین حال با توجه به افزایش قیمت های جهانی نفت و گاز، پیش بینی ها حاکی از افزایش قابل ملاحظه صادرات این کشور در سال 2021 است.

شرکت ملی نفت وگاز این کشور پیش بینی می کند که صادرات نفت و گاز طی سال جاری به بیش از 30 میلیارد دلار برسد. در بخش غیرنفتی هم دولت الجزایر صادرات 5 میلیارد دلاری را برای سال جاری هدف گذاری کرده که تا به امروز نیمی از آن محقق شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید