چرا آتش حریف مجتمع پالادیوم نشد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان آتش نشانی

به گزارش وبلاگ مویک، فیلم هایی از آتش سوزی یکی از مراکز تجاری شمال تهران در فضای مجازی منتشر شده است. فیلم نشان می دهد که حادثه بزرگی در ساختمان پالادیوم اتفاق افتاده و رهگذران و کسانی که شاهد این اتفاق هستند از توسعه آتش و آسیب تماشا ساختمان ها و مردم هراس دارند.

چرا آتش حریف مجتمع پالادیوم نشد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان آتش نشانی

به گزارش وبلاگ مویک، مدتی بعد از این اتفاق خبری منتشر شد که نشان می داد حریق مهار شده و کسی آسیب جسمی ندیده است.

اما اصل ماجرای آتش سوزی پالادیوم چه بود؟

آتش سوزی پالادیوم که ممکن بود منجر به حادثه وسیعی گردد با واکنش صحیح شهروندان و یاری رسانی به موقع آتش نشانی مهار شد. ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در این باره به وبلاگ مویک گفت: اطلاع رسانی به موقع به سازمان آتش نشانی باعث شد که نیروها در کمترین زمان ممکن در محل حاضر گردد. از طرف دیگر وجود سیستم های اطفا حریق هم تاثیر خود را نشان داد.

جلال ملکی اضافه نمود: فایرباکس ها یا همان جعبه هایی که در طبقات مختلف نصب می گردد و با شلنگ موجود درآن می توان آتش را خاموش کرد، در این ساختمان موجود بود و جریان آب هم به شکل صحیح در آن برقرار بود. کپسول های خاموش نماینده متعدد و متناسب با محیط هم در ساختمان قرار داشت که مورد استفاده نهاده شد.

او تاکید نمود: از طرف دیگر در این مجموعه آتش نشان مقیم داشتند. افرادی که دوره های آموزشی کوتاه را در سازمان آتش نشانی گذرانده اند و در هنگام حادثه اقدامات اولیه را انجام می دهند. شعله از طبقه منهای یک آغاز شده بود. داکت موجود در رستوران آتش می گیرد و دود به سرعت به طبقات بالایی می رسد اما همزمان با رسیدن همکاران ما حریق مهار می گردد و طبقه های بالایی از آتشسوزی در امان می مانند.

ملکی گفت: بعضی شهروندان در هنگام وقوع آتش سوزی با تاخیر به آتش نشانی اطلاع می دهند و در نتیجه زمانی می رسد که دیگر نمی توان حریق را مهار کرد اما اگر اطلاع رسانی به موقع انجام گردد می توان جلوی خسارات بیشتر چه در هنگام حریق و چه ریزش چاه را گرفت.

رعایت موارد ایمنی سبب شد پالادیوم از آتش جان سالم به در برد و 100 نفر از شهروندان نیز به سلامت از این حادثه گذر نمایند امری که بارها از سوی مدیریت شهری عنوان می گردد و مالکان به مباحث آتش نشانی توجهی نمی نمایند. شاید اگر خیلی از ساختمان ها این موارد را رعایت می کردند امروزه دیگر با مخروبه های آتش گرفته روبرو نبودیم. جالب است بدانید ساختمان پالادیوم در گذشته نیز به اخبار راه پیدا نموده بود. تخلفات ساختمانی این بنا که شامل ایجاد یک پل هوایی و حفر تونل زیرزمینی بین دو بخش آن بود با حضور ماموران شهرداری در اسفند 1400 تخریب شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا آتش حریف مجتمع پالادیوم نشد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آتش حریف مجتمع پالادیوم نشد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید