هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های همه گیر: برای شرایط بدتر آماده شوید

به گزارش وبلاگ مویک، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش های اجرا شده در سراسر جهان تا کنون ده ها میلیون نفر به کووید19 مبتلا شده اند و بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته اند، به کشورها هشدار داد که خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های همه گیر: برای شرایط بدتر آماده شوید

مایکل رایان، رئیس شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جاری میلادی گفت: این یک زنگ خطر است... این بیماری همه گیر به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، با این وجود هنوز بدترین شرایط روی نداده است.

او اضافه نمود اگرچه می دانیم که این ویروس به راحتی گسترش می یابد و افراد را می کشد، اما باید توجه داشت که نرخ مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سایر بیماری های در حال ظهور نسبتا پایین است و به همین دلیل باید برای هر چیزی در آینده آماده باشیم؛ زیرا ممکن است حتی شرایط بدتری روی دهد.

بروس آیلوارد، همکار دکتر رایان و مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که با وجود تلاش های درخور توجهی که در مبارزه با کووید19 اجرا شده، از جمله ساخت واکسن هایی موثر در زمانی کوتاه، شرایط امروزی جهان به دور از آمادگی برای مبارزه با همه گیری های دیگر در آینده است.

او اضافه نمود: ما در حال عبور از موج دوم و سوم این ویروس هستیم و هنوز نتوانسته ایم آن را مدیریت کنیم.

تا کنون ابتلای بیش از 81 میلیون و 479 هزار نفر در سراسر جهان به کووید19 تایید شده است و از این تعداد بیش از 1 میلیون و 778 هزار نفر جان باخته اند.

ایالات متحده آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان 10 کشور اولی هستند که بالاترین آمار مبتلایان به کووید19 را دارند.

فهرست کشورهای دارای بالاترین آمار مرگ و میر کمی متفاوت است؛ در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، ایران و اسپانیا به ترتیب 10 کشور اولی هستند که بالاترین شمار مرگ و میر کرونا را در سراسر جهان گزارش داده اند.

منبع: عصر ایران

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های همه گیر: برای شرایط بدتر آماده شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های همه گیر: برای شرایط بدتر آماده شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید