کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است

به گزارش وبلاگ مویک، ایرنا/ براساس گفته های معاون گردشگری کشور، کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است.

کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است

علی اصغر شالبافیان در ملاقات با فعالان جهانگردی و سرمایه گذاری جزیره کیش با بیان اینکه مجتمع های جهانگردی ترکیبی تنها راه نجات اقتصاد توریسم در کشور است، اظهار کرد: به منظور اجرای پایلوت این مجتمع ها در جزیره کیش و سایر منطقه ها آزاد مطالعات مختلفی انجام و نهایی شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت اقتصاد جهانگردی در کشور انتظار می رود منطقه ها جهانگرد پذیر کشور به سمت رویداد محوری و جاذبه محوری حرکت نمایند تا شاهد تکرار سفر مسافران داخلی و خارجی باشیم.

شالبافیان با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات یکی از خواسته های فعالان جهانگردی جزیره است، اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی تسهیلات مختلف نقدی و غیر نقدی به این فعالان ارائه می نماید که بر حسب احتیاج جمعی آنها انجام می گردد.

وی گفت: در این خصوص 2 هزار متر مربع از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی کشور به صورت رایگان در اختیار فعالان جهانگردی قرار می گیرد که و منطقه آزاد کیش می تواند همچون ادارات کل استان ها از این فضا جهت معرفی توانمندی خود در این عرصه استفاده کند.

شالبافیان بعلاوه از اخذ مصوبه تامین سوخت یارانه ای کشتی های تفریحی در منطقه ها جهانگردی از جمله جزیره کیش خبرداد و اضافه نمود: این مصوبه با پیگیری های مختلف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی از وزارت نفت گرفته شده که منطقه ها آزاد بیشترین تاثیر پذیری را از نتایج آن خواهند داشت.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی هم در این نشست گفت: کل تسهیلات اعطایی وزارتخانه 12 هزار میلیارد ریال بود و سال جاری به 100 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بهروز ندایی اضافه نمود: در سالهای گذشته برای احداث اماکن جهانگردی تسهیلات پرداخت میشد و سال جاری علاوه بر ساخت برای بازسازی هتلها، راه اندازی آژانس ها و توسعه زیرساختهای حمل و نقل جهانگردی هم تسهیلات ارائه می گردد.

وی با اشاره به پیگیری برای حل مسائل و مسائل جهانگردی جزیره کیش اضافه نمود: کوشش می کنیم پروژه هایی که 30 تا 50 درصد رشد دارند هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: عدم شناخت و آشنایی همه جانبه نسبت به ابعاد مختلف جهانگردی از آسیب های این صنعت در کشور است که تمام عوامل دخیل در آن باید در راستای برطرف این موانع و توسعه نقش جهانگردی در اقتصاد کشور گام بردارند.

مهدی کشاورز اضافه نمود: به منظور تحقق این مهم در سند جامع جهانگردی کیش با تکیه بر 16 نوع جهانگردی تدوین شده تا نقطه آغازی برای اعتلای صنعت توریسم به عنوان پایه اصلی فعالیت این منطقه آزاد باشد.

توجه به صنعت جهانگردی، اعصای مشوق های سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات مالی برای جبران افزایش نرخ قیمت ها از جمله موارد مطرح شده از سوی فعالان جهانگردی و سرمایه گذاری کیش در این جلسه بود.

منبع: همگردی

به "کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش به عنوان الگوی اجرای مجتمع های گردشگری ترکیبی انتخاب شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید