آمار مرگ و میر جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش وبلاگ مویک، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

آمار مرگ و میر جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت

گزارش مراکز رسمی نشان می دهد، شمار مرگ و میر جهانی ویروس کرونا تا شنبه شب به 5 میلیون و هشت هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه گیری کرونا را به صورت لحظه ای گزارش می کند، شمار مبتلایان جهانی کرونا نیز به 246 میلیون و 986 هزار و 380 نفر رسیده است.

آمریکا که در ماه های گذشته توانسته بود با واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا را تا حدودی کنترل کند، مجددا با شیوع ویروس جهش یافته دلتا و بازگشایی مراکز تجاری و افزایش ترددها با فرایند افزایش مبتلایان و مرگ و میر روبرو شده است و هم اکنون ایالات متحده با ثبت 765 هزار و 757 نفر کشته بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار نشان می هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به 46 میلیون و 776 هزار و 345 نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به 757 هزار و 755 نفر رسیده است.

براساس آمارهای منتشر شده در کنار آمریکا، فرایند ابتلا و مرگ و میر کرونا در برزیل نیز فرایند صعودی را طی می کند و این کشور با ثبت 607 هزار کشته در جایگاه دومین کشور بیشترین مرگ و میر بیماری کووید 19 را به خود اختصاص داده است.

طبق آمارهای ارائه شده از طریق وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی های حوزه بهداشت در سطح جهانی است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال 2021 میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری های آمریکا، 80 درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین روال باشد. بر اساس آمار، این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می شود؛ بنابراین احتمال می رود بیشتر موارد ابتلای تازه را به خود اختصاص دهد.

منبع: عصر ایران

به "آمار مرگ و میر جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مرگ و میر جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید