آیا آیفون 15 همچنان مشکل داغ شدن دارد؟

به گزارش وبلاگ مویک، زومیت: آیا با وجود به روزرسانی های نرم افزاری iOS، همچنان مشکل گرما در گوشی های سری آیفون 15 وجود دارد؟

آیا آیفون 15 همچنان مشکل داغ شدن دارد؟

پس از آنکه اپل گوشی های سری آیفون 15 را در پاییز گذشته عرضه کرد، بعضی از کاربرانی که زودتر به این گوشی ها دسترسی پیدا نموده بودند، با مشکل گرم شدن آن ها روبرو شدند و این مسئله را ازطریق شبکه های اجتماعی مطرح کردند.

اپل به سرعت به روزرسانی نرم افزاری برای حل مشکل گرما منتشر کرد. با این حال، پس از گذشت چند ماه بعضی از دارندگان آیفون 15 هنوز از گرم شدن دستگاه هایشان شکایت می کردند.

یکی از کاربران ردیت گفت: دقت بخش کنترل کیفیت اپل به شدت کاهش یافته است. کاربر دیگری گزارش داد: گوشی آیفون 15 پرو مکس من حتی زمانی که استفاده نمی کنم، گرم می گردد.

شخص دیگری نیز این مشکل را تأیید کرد و نوشت: آیفون 15 پرو مکس من گرم و باتری به سرعت تخلیه می گردد.

اقدام اپل چه بود؟

در 7 اکتبر 2023 (16 مهر 1402)، خالق آیفون و مک بوک آپدیتی را منتشر و ادعا کرد باگ ناشی از راه اندازی اولیه که علت اصلی گرم شدن زیاد گوشی ها بوده، رفع شده است.

کوپرتینویی ها اعلام کردند: چند علت را شناسایی نموده ایم که ممکن است باعث گرم شدن بیش ازحد آیفون شده باشند. ممکن است در اولین روز های بعد از راه اندازی یا بازیابی دستگاه به علت اجرای فعالیت های زیاد در پس زمینه، دمای گوشی افزایش یابد.

آیا آپدیت سیستم عامل واقعاً مشکل را حل کرد؟

با وجود چند به روزرسانی iOS 17، بعضی از کاربران آیفون 15 همچنان از گرمای زیاد آن شاکی هستند. جالب است که اپل این موضوع را به طور غیرمستقیم تأیید کرد و عملکرد آیفون 15 پرو و پرو مکس در دما های بالاتر از آیفون های قبلی را رفتار موردانتظار آن ها خواند. بدین ترتیب، مشکل گرمای آیفون 15 همچنان وجود دارد؛ اما نه به شدت قبل.

بازگشت مشکل داغی آیفون با iOS 17.2.1؛ آپدیت تازه را نصب نکنید

به نظر می رسد که غول فناوری اهل کوپرتینو میخواهد به یاری استفاده از گرافن در آیفون 16، مشکل حرارتی گوشی های خود را به طور کامل رفع کند؛ ایرادی که درنهایت به صورت نرم افزاری نتوانست آن را حل نماید. باید دید استفاده از گرافن چقدر بر قیمت گوشی های سری آیفون 16 تأثیر خواهد گذاشت.

منبع: انتخاب

به "آیا آیفون 15 همچنان مشکل داغ شدن دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آیفون 15 همچنان مشکل داغ شدن دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید