افزایش نجومی قیمت گاز صنایع لغو گردد

به گزارش وبلاگ مویک، سخنگوی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی از پیشنهاد این شورا مبنی بر لغو افزایش نجومی قیمت گاز صنایع اطلاع داد.

افزایش نجومی قیمت گاز صنایع لغو گردد

سعید پورآبادی اظهار کرد: پس از ابلاغ قانون بودجه در سال 1400، هزینه سوخت مصرفی بعضی صنایع به اندازه بسیار قابل توجهی افزایش یافت و این مسئله مسائل بزرگی برای بعضی از صنایع به همراه آورد.

پورآبادی ادامه داد: شرکت گاز به دلیل برداشت هایی از متن قانون، قیمت گاز صنایع و شرکت های پایین دست فولاد مانند ریختگری، نورد و بازیافت فلز را بیش از 700 درصد افزایش داد؛ این در حالی بود که واحدهای مذکور تولیدکننده فلزات نبوده و از فلزات به عنوان مواد اولیه استفاده می کردند لذا می بایست طبق قانون قیمت گاز آنها با تعرفه 10 درصدی محاسبه می شد.

وی توضیح داد: مسائل به وجود آمده برای بعضی صنایع خراسان شمالی باعث شد این مسئله را فوراً به شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در سطح ملی منتقل نموده و پیگیری های لازم را صورت دهیم.

رئیس اتاق بجنورد توضیح داد: پس از پیگیری های متعدد در نهایت بنا شد شرکت گاز اضافه دریافتی از ابتدای سال 1400 را از قبوض ماه های آینده شرکت های مشمول کم کند.

پورآبادی اضافه نمود: دیوان محاسبات نیز موظف شده بر اجرای این دستورالعمل نظارت کامل داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با هدف کاهش و برطرف مسائل صنایع استان تمام کوشش خود را به کار خواهد بست و از هیچ اقدامی امتناع نخواهد کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "افزایش نجومی قیمت گاز صنایع لغو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نجومی قیمت گاز صنایع لغو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید