انتخاب روستای فهرج به عنوان روستای هدف گردشگری

به گزارش وبلاگ مویک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، انتخاب روستای فهرج به عنوان روستای هدف گردشگری صورت پذیرفت.

انتخاب روستای فهرج به عنوان روستای هدف گردشگری

محمد علی شاه حسینی در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان مالی استان، روستای فهرج را یکی از روستای با قابلیت جذب توریست دانست و اضافه کرد: محور فرهنگی تاریخی این روستا که از آب انبار حسینیه تا قلعه فهرج هزار ساله امتداد دارد، یکی از بی نظیرین محورهای توریستی روستایی است که در سال 89 در لیست میراث ملی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه توریستی روستایی تحت تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به عنوان یک کالا فرهنگی توریستی قابل عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم توریستی به شمار می آیند و به علت جذابیت های خاصی که دارند سالانه علاقمندان و مسافران زیادی را به خود جذب می نمایند.

معاون استاندار با بیان اینکه ایجاد توریستی روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری عایدی بین ساکنان منطقه ها شهری و روستایی می گردد، گفت: این صنعت بکر ظرفیت های زیادی دارد و می تواند برای کسب عایدی، اشتغال زایی و ایجاد تغییرات مثبت در عایدی روستاییان اثرگذار باشد.

شاه حسینی با بیان اینکه مهمترین عاملی که باعث رونق توریستی روستاها می گردد، وجود زیرساختها است، گفت: برای توسعه توریستی روستاها باید زیرساختهای لازم توسعه پیدا نموده و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بومگردی ها از جمله مواردی است که باید در روستاها موردتوجه قرار گیرد، اضافه کرد: مردمی که به این منطقه ها می روند انتظار دارند مکان های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان هایی برای کمپینگ و آلاچیق های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.

شاه حسینی در انتها بیان نمود: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده ها و میراث باستانی از جمله ملاک های انتخاب یک روستا به عنوان روستای هدف توریستی است.

منبع: همگردی

به "انتخاب روستای فهرج به عنوان روستای هدف گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب روستای فهرج به عنوان روستای هدف گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید