اولین پارک ملی ایالات متحده؛ عکس های سیاه و سفید قدیمی با عمر یک قرن

به گزارش وبلاگ مویک، یلواستون اولین پارک ملی ایالات متحده آمریکا است که از طبیعتی حیرت انگیز شامل آبفشان ها و چشمه های جوشان آب گرم برخوردار است.

اولین پارک ملی ایالات متحده؛ عکس های سیاه و سفید قدیمی با عمر یک قرن

مجموعه ای از تصاویر باور نکردنی که تاریخ شگفت انگیز یکی از معروف ترین پارک های ملی دنیا را نشان می دهد، به مناسبت بزرگداشت روزی که یلواستون به عنوان پارک ملی معرفی گردید، منتشر شد. تصاویر این مجموعه که قدمت برخی از آن ها به یک قرن پیش برمی گردد، نشان می دهد که تئودور روزولت و کالوین کولیج، رئیس جمهورهای اسبق ایالات متحده، در دهه های 1900 از این پارک بازدید نموده اند.

ماهیگیری در یلولستون در عکسی از سال 1905. یلواستون در تاریخ 1 مارس 1872 به عنوان پارک ملی به رسمیت شناخته شد و اولین منطقه آمریکا است که به طور رسمی تحت محافظت دولت ایالات متحده نهاده شد. این کار در اثر اصرار گروهی از کاوشگران انجام شد که تحت تاثیر زیبای طبیعی این منطقه نهاده شده بودند.

اسب و کالسکه در پارک در عکسی از سال 1913. معمولا از اسب و کالسکه برای راهنمایی مردم برای گردش در چشم انداز ها باور نکردنی این پارک استفاده می شد. به این ترتیب، گردشگران ثروتمند برای رفتن به پارک مجبور نبودند زحمتی را محتمل شوند.

در عکس ها، گردشگران اسب سواری دیده می شوند که در نفس گیرترین چشم انداز هایی نهاده شده اند که می توان از این پارک در یک تصویر مشاهده کرد. در عکس دیگری هم زنی را می بینیم که در حال عبور کردن از یکی از آبفشان های معروف پارک در سال 1918 است. این کار در زمان حال به شدت ممنوع شده است. این عکس در منطقه Devils Ink Pot و در لحظه فوران آب گرفته شده است. عکس مربوط به سال 1904 است.

تور گردشگری غرب آمریکای رئیس جمهور تئودور روزولت. این عکس در سال 1903 و زمانی گرفته شد که او در حال بازدید از Liberty Cap در پارک ملی یلواستون است. روزولت، سیاستمدار و نویسنده ای بود که از سال 1901 تا 1909 به عنوان بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برگزیده شد. او بعلاوه از مارس تا سپتامبر 1901 به عنوان بیست و پنجمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده و از سال 1899 تا 1900 به عنوان سی و سومین فرماندار نیویورک فعالیت کرد.

جمعیت بزرگی برای تماشای پرزیدنت کالوین کولیج و همراهانش که از پله های برج فالز پایین می آیند، جمع شده اند. کولیج جمهوری خواه، سی امین رئیس جمهور ایالات متحده بود و در فاصله بین سال های 1923 تا 1929 فعالیت کرد. او که وکیلی اهل نیو انگلند بود، در ورمونت، کالیج، به دنیا آمد و فعالیت های سیاسی خود را از استان ماساچوست شروع کرد و در نهایت، فرماندار آن استان شد.

مهمانی فرماندار در بازین کمپ (Basin Camp) در پارک ملی یلواستون در تصویری که در سال 1919 گرفته شده است. ده ها تن از مردان و زنان را می توان در این عکس مشاهده کرد که در حال پذیرایی شدن با غذا و نوشیدنی های مختلف هستند و میز فرماندار در انتهای اتاق دیده می گردد.

یلواستون در تاریخ 1 مارس 1872 به عنوان یک پارک ملی به ثبت رسید. این پارک اولین منطقه آمریکا است که به طور رسمی تحت محافظت دولت نهاده شد. این کار به خاطر اصرار گروهی از کاوشگرانی بود که تحت تاثیر زیبایی طبیعی آن نهاده شده بودند.

فردیناندو هیدن، زمین شناسی که نخستین سفر اکتشافی به یلواستون را رهبری می کرد به کنگره گفت که اگر این پارک مورد محافظت قرار نگیرد، خیلی زود به وسیله تبهکاران غارت خواهد شد.

او گفت:

خرابکارانی که همین حالا منتظر ورود به این سرزمین عجایب هستند، در عرض یک فصل همه این شگفتانه های خارق العاده ای که مادر طبیعت، هزاران سال از همه مهارت های زیرکانه خود برای خلق آن ها بهره برده است، را طوری از بین خواهند برد که دیگر قابل بازیابی نباشند.

پس از این توصیه ها، رئیس جمهور اولیسس اس. گرانت، قانون تخصیص زمین را امضا کرد و زمین هایی را که در نزدیکی رودخانه یولواستون وجود دارند، به عنوان یک پارک عمومی بیان کرد.

ارتش سفید (White Troop) در دریل (Drill) در فورت یلواستون در تصویری که در سال 1904 گرفته شده است. در این عکس، نظامیانی دیده می شوند که پرچم در دست گرفته اند و یونیفورم های یکسانی پوشیده اند و در حال رژه رفتن در یلواستون و دره های معروف و کوهستانی آن هستند. یونیفورم های نیروهای ارتش سفید حتی به اسب های آن ها هم تسری یافته و همان طور که در عکس می بینید، اسب ها هم سفید هستند.

زنی پوشیده در یک لباس بلند و کفش هایی پاشنه بلند در The Punch Bowl در پارک ملی یلواستون. او کوشش می نماید چیزی را از داخل دهانه بیرون بکشد.

یکی از راهنماهای پارک ملی یلوستون (که در شروع قرن بیستم همواره یک سرباز آمریکایی این مسئولیت را به عهده داشت) به طرزی خطرناک نزدیک به لبه یک آبفشان ایستاده است. این عکس در سال 1903 گرفته شده است.

گروهی از زنان که از آب های تازه چشمه آپولینالیز (Apollinalis) در پارک ملی یلواستون لذت می برند. عکس بالا مربوط به سال 1905 است.

جاده باشکوه ویرجینیا کانیون و ویرجینیا فالز در پارک ملی یلواستون در سال 1905. در این عکس، یک کالسکه و چند اسب مشاهده می شوند که در امتداد جاده خاکی در حال گذر هستند و در پس زمینه عکس، یک رودخانه در جریان است.

در عکس بالا، یک سرباز سواره در Midway Geyser Basin در سال 1903 مشاهده می گردد.

گروهی از گردشگران در حال کاوش آرایش های زمینی در عکسی از سال 1903 مشاهده می شوند. زنان، لباس هایی برازنده پوشیده اند و استادانه خود را آراسته اند. اما تنها مردی که در عکس دیده می گردد، یک دست کت و شلوار به تن دارد و کلاه به سر گذاشته است.

یلواستون در یکی از بزرگ ترین سوپرآتشفشان های دنیا نهاده شده است؛ یعنی در بستری از فعالیت های حرارتی ناشی از آبفشان غول پیکر Old Faithful است که تقریبا هر 91 دقیقه در چشمه Grand Prismatic Spring که بازدیدکنندگان زیادی دارد، فوران می نماید.

سایر نقاط محبوب پارک، که از همه طرف به وسیله کوه های راکی احاطه شده است، عبارت هستند از: یلواستون گراند کانیون و آبشارهای بزرگ یلوستون. حیوانات بسیاری در این پارک به چشم می خورند: گرگ ها، گاومیش ها، آهوهای وحشی، گوزن های شمالی و خرس ها. بازدیدکنندگان در روزهای اول پارک، معمولا به خرس های سیاه غذا می دادند، اما تعداد 527 زخمی در مدت هشت سال از 1931 تا 1939 در نهایت منجر به ممنوعیت این کار شد.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk

به "اولین پارک ملی ایالات متحده؛ عکس های سیاه و سفید قدیمی با عمر یک قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پارک ملی ایالات متحده؛ عکس های سیاه و سفید قدیمی با عمر یک قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید