معرفی شماری از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران

به گزارش وبلاگ مویک، تهران به عنوان مرکز، به علت شرایط سیاسی و اجتماعی خاصش یکی از شهرهای شلوغ بحساب می آید. نفوذ زندگی ماشینی و دغدغه و مشکلاتی که بدنبال آن پیش می آیند و ساکنان مرکز با آنها دست و پنجه نرم می نمایند، سبب شده تا فرصت برای گشت و گذار در طبیعت کمتر دست یابد. با گذشت زمان، تعطیلات به نحوی رقم میخورند که برترین زمان است که از این شرایط فاصله بگیریم و با پناه بردن به دل طبیعت، خستگی روزهای کاری را از تن خارج کنیم. از میان جاذبه های گردشگری طبیعی، دریاچه ها از محبوبیت قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. با ما در مقاله زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران همراه شده تا شما را با تعدادی از معروف ترین دریاچه های نزدیک به تهران آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با نزدیکترین دریاچه ها به تهران برایتان جالب خواهد بود.

معرفی شماری از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر در محیط شهری مرکز فضای دلپذیری را ایجاد نموده که علاوه بر ساکنان تهران، برای سایر مردم ایران نیز جالب است. این مورد از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران وسعتی در حدود 130 هکتار دارد و بعلت نهاده شدن در میان انبوهی از مراکز خرید و تفریح و تفریح، یکی از پر رفت و آمدترین جاذبه های گردشگری هست.

از مهمترین مراکز خرید اطراف دریاچه چیتگر میتوان به بام لند که مرکز ارائه برندهای خارجی بوده، اشاره نمود. شهربازی، پرش آزاد، ساحل شنی پرشین، فوتبال دستی انسانی، وی آر لند، اسلای فایر و پیست پاتیناژ هم بر جذابیتهای این منطقه می افزایند. برای رسیدن به دریاچه چیتگر، ضروری است که اتوبان همت را تا خاتمه پشت سر بگذارید. با ورود به محدوده این مورد از معروف ترین دریاچه های نزدیک به تهران، محوطه ای بزرگ پیش روی شما قرار میگیرد که دارای یک مسیر پیاده روی مجهز و استاندار است. علاقمندان می توانند در آن به پیاده روی مشغول شوند و دور دریاچه را در مدت یک ساعت پشت سر بگذارند یا با کرایه دوچرخه، این مسیر را رکاب بزنند.

عکاسی در اسکله سنگی، قایق سواری با قایق های پدالی و موتوری موجود بر روی آب دریاچه، کرایه قلاب ماهیگیری در بخش اسکله ماهیگیری و تماشای زیبایی های این مورد از نزدیکترین دریاچه ها به تهران می تواند اوقات خوشی را برای گردشگران به ارمغان آورد. آرامشی که در محدوده این دریاچه حکمفرماست، می تواند حس دلنشینی را به حاضران هدیه دهد و روز شیرینی را برای آنان رقم بزند.

بیشتر بخوانیددریاچه شهدای خلیج فارس تهران؛ بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

دریاچه سد امیرکبیر

سد کرج یا سد امیرکبیر یکی از مهمترین منابع تامین نماینده آب شهر تهران بوده که بر روی رودخانه کرج ایجاد شده است. این سد سبب تشکیل یکی از زلال ترین دریاچه های اطراف تهران یعنی دریاچه سد امیرکبیر شده که در مسیر جاده کرج به سمت چالوس و در 25 کیلومتری این محور نهاده شد.

این سد بعلاوه با داشتن توربین های آبی، نیروی آب را به برق تبدیل می نماید و با ذخیره سازی نیروی فراوری شده، انرژی برق مورد احتیاج بعضی از کارخانه های بزرگ تهران را مهیا می نماید. کمی پایین تر از محل احداث سد و با مجوز سازمان شیلات، مراکز طبیعی پرورش ماهی های قزل آلای خال قرمز و رنگین کمانی دیده می گردد. این در هم آمیختگی چشم نواز در محیطی زیبا با باغ های پر میوه و درختان سر به فلک کشیده همان جاذبه ای بوده که می تواند سفر یک روزه شما را خاطره انگیز کند.

دریاچه سد لتیان

دریاچه سد لتیان تا تهران فاصله ای نزدیک به 43 کیلومتر دارد و گردشگران می توانند با یک رانندگی کوتاه در حدود یک ساعت، گردشگران به بستر آن برسند. همه روزه تورهایی در تهران برپا می شوند که علاقمندان به طبیعتگردی می توانند با ثبت نام در آنها، خود را به تماشای این دریاچه دعوت نمایند و با حضور در کمپ های اطراف این جاذبه ضمن بهره مندی از امکانات رفاهی، از تفریحات آبی همانند ماهیگیری، قایق سواری و اسکی بی بهره نمانند.

بدون شک، هیچ بیننده ای از تماشای آب زلال و شفافی که در لتیان گسترده شده، خسته نمی گردد و تلالو بی نظیر نور خورشید در این دریاچه، هر بیننده ای را مبهوت خود می نماید. البته، نباید این نکته را از یاد برد که زیبایی این مورد از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران در بهار و تابستان با رویش مجدد علف ها و بیدار شدن درختان از خواب زمستانی دوچندان می گردد.

دریاچه تار و هویر

دریاچه هویر و دریاچه تار دو دریاچه دیدنی بوده که با 30 دقیقه پیاده روی از هم نهاده شده اند. طبق شناسنامه اعلامی از سوی محیط بانی منطقه دماوند، این دو دریاچه 45 متر عمق دارند و با طول 1.3 کیلومتری و عرض 400 متری در میانه دماوند گسترده شده اند.

اگر شما هم جز علاقمندان به ماهیگیری هستید، حتما پیش از سفر به تار و هویر، لوازم ماهیگیری را همراه خود داشته باشید تا قزل آلاهای دم قرمز را صید کنید. علاوه بر ابزار ماهیگیری، وسایل مورد احتیاج برای کمپینگ یک روزه را نیز همراه داشته باشید، چرا که این دو دریاچه در محیطی بکر واقع شده و نبود امکانات رفاهی و تفریحی ممکن است برایتان دردسرساز گردد. در فصول گرم سال هم به علت وزش باد خنک و استقرار هوای مطبوع، علاقمندان بیشتری به سوی تار و هویر رهسپار می شوند.

بیشتر بخوانیددریاچه های تار و هویر دماوند؛ جذابیتی بی مثال در نزدیکی مرکز

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در استان مازندران بوده و با تهران 220 کیلومتر فاصله دارد. این مورد از نزدیکترین دریاچه ها به تهران در حد فاصل تهران نور و در 8 کیلومتری روستای چمستان واقع شده است. اگرچه مسافت یاد شده چیزی در حدود 4 ساعت رانندگی را به گردشگران تحمیل می نماید، اما بدون شک به محض رسیدن به اطراف دریاچه، تمام سختی های احتمالی راه به کلی فراموش می شوند. اگر خوش شانس باشید و شرایط آب و هوایی به سمت ابری شدن برود، یکی از ناب ترین تصاویر ممکن در پیش چشمانتان به نمایش در خواهد آمد. نمایش مه و ابرهای لایه لایه ای که بر فراز الیمالات صف کشیده اند و نور خورشید به سختی از لا به لای آن گذر می نماید، حس جادویی و خوفناکی را ایجاد نموده که مثل آن را شاید دیگر در زندگی تجربه نکنید.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست در مجاورت روستایی به همین نام و در مسیر جاده فیروزکوه به سوی قائمشهر جای دارد. ترکیب رویایی دریاچه شورمست و پوشش گیاهی اطراف آن تورهای جنگل نوردی را به سوی خود می خواند و این فعالیت تفریحی ورزشی را به محبوبیتی قابل ملاحظه رسانده است. به علت استقبال طبیعتگردان و گردشگران از این جاذبه، در اطراف دریاچه ویلاها و کلبه های جنگلی زیبا و ساده ای برپا شده و گردشگران می توانند در این اماکن اقامت نمایند.

بیشتر بخوانیددریاچه شورمست، دریاچه ای در دل کوه های جنگلی

دریاچه اوان

دریاچه اوان در نزدیکی منطقه مرتفع الموت جای دارد. این دریاچه با شهر تهران 220 کیلومتر فاصله داشته و به علت موقعیت جغرافیایی خاصش، به عنوان یکی از مشهورترین منطقه ها سردسیر قزوین شناخته می گردد. برای گشت و گذار در اطراف دریاچه اوان احتیاج است که گردشگران لباس گرم و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند تا از سرما و بیماری های ناشی از آن در امان بمانند.

بیشتر بخوانیددریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران

دریاچه لار

دریاچه لار که با تهران 100 کیلومتر فاصله داشته، در فصول گرم سال عمق بیشتری نیز دارد، چرا که با گرم شدن هوا، برف موجود بر روی قله کوههای اطراف به مرور آب شده و به حالت رودهایی باریک به دریاچه لار ختم می شوند. اگر قصد دارید که یک روز را در کنار این دریاچه سپری کنید، حتما کرم ضد آفتاب، کلاه نقاب دار، عینک آفتابی و سایه بان را به همراه داشته باشید تا از گزند آفتاب در امان بمانید.

منبع: همگردی

به "معرفی شماری از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از زیباترین دریاچه های نزدیک به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید