ببینید : مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا در ایران ، فیلم

به گزارش وبلاگ مویک، خبرنگاران: تصور کنید صدها چشمه که به سمت پایین سرازیر می شوند و یکی از زیباترین آبشارهای ایران را ایجاد نموده اند. در نهایت هم در امتداد مسیر آبشار یک رودخانه تشکیل شده که برای آبیاری باغات اطراف از آن استفاده می گردد.

ببینید : مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا در ایران ، فیلم

آبشار مارگون یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی در جنوب ایران است.آبشاری با ارتفاع 70 و عرض 100 متری یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران هم به شمار می رود.این آبشار فاصله زیادی با شیراز ندارد و برخی ها آن را بهشت گمشده شیراز هم می دانند.

آبشار مارگون کجاست؟

این آبشار در سپیدان استان فارس قرار گرفته و حدود 130 کیلومتری با شیراز فاصله دارد. آبشاری که یک تفاوت منحصر به فرد نسبت به سایر آبشارهای ایران و حتی دنیا دارد. در واقع در بالادست مارگون هیچ رودخانه و رودی وجود ندارد و سرچشمه آب این آبشار چشمه هایی است که از دل کوه می جوشند.

تصور کنید صدها چشمه که به سمت پایین سرازیر می شوند و یکی از زیباترین آبشارهای ایران را ایجاد نموده اند. در نهایت هم در امتداد مسیر آبشار یک رودخانه تشکیل شده که برای آبیاری باغات اطراف از آن استفاده می گردد.

مارگون عنوان مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا را هم به دوش می کشد و از این جهت بسیار منحصر به فرد است.

دمای هوای این آبشار در فصل بهار و تابستان هم بسیار کم است و به حدود 10 درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان و اواخر پاییز هم اطراف در آن قندیل های یخ را می توانید، ببینید.

مسیر دسترسی به آبشار مارگون

منطقه سپیدان در واقع مرز بین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است که پس از رسیدن به شهر یاسوج شما تنها 65 کیلومتر تا آبشار مارگون فاصله دارید و وقتی مسیر خود را به سمت اقلید ادامه دهید، در کیلومتر 29 به آبشار نزدیک شده اید. پس از پارک خودرو در 800 متری آبشار به سادگی می توانید بقیه مسیر را پیاده روی کنید.

شاید نام مارگون برای شما هم کمی عجیب باشد. مارگون یعنی شبیه مار! علت اینکه این نام را برای آبشار انتخاب نموده اند، این است که چشمه های مختلف به صورت رشته رشته و به شکل مار سرازیر می شوند. در حالی که در آبشارها دیگر آب از مسیرهای وسیع تر آبشار به سمت پایین می ریزد.

منبع: توریسم آنلاین

به "ببینید : مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا در ایران ، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید : مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا در ایران ، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید