بهبود وضع معیشت از راستا اصلاح بودجه می گذرد

به گزارش وبلاگ مویک، رئیس سازمان برنامه وبودجه گفت: داده و داده کاوی، باید پایه و اساس حرکت های مسئولان باشد و ما در پی تغییر اساسی در ساختار بودجه هستیم.

بهبود وضع معیشت از راستا اصلاح بودجه می گذرد

مسعود میرکاظمی در مراسم روز ملی آمار در محل سازمان برنامه وبودجه کشور اضافه نمود: درگذشته زیرساخت های لازم در منطقه ها مختلف فراهم شده و امکانات مختلف همانند اینترنت، برق و آب و بسیاری از زیرساخت های عمرانی به دورترین نقاط روستایی نیز رسیده است.

میرکاظمی عمده مشکل مردم را اشتغال مطرح نمود و گفت: بیماری موجب افزایش هزینه خانوار و کاهش درآمدها شده است، بنابراین باید اصلاحات را انجام دهیم و آسیب شناسی کنیم که چرا باوجود رشد نقدینگی درآمدها افزایش نیافته است؟

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: باید منابع مؤثر باشد و اثربخشی در شاخص های کلان افزایش یابد که خود متضمن حرکت های چرخ های اقتصاد است.

میرکاظمی توضیح داد: مهم ترین وظیفه سازمان برنامه وبودجه کشور اصلاح ساختار بودجه است تا بدهی روی بدهی قرار نگیرد، فاصله طبقاتی افزایش نیابد و قدرت خرید مردم کم نگردد و در سال 1401 این اقدام انجام می گردد.

به گفته او، عمده درخواست مردم بهبود وضع معیشت است و تحقق آن با ادامه روال سابق امکان پذیر نیست، بر این اساس اصلاح بودجه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اصلاح ساختار بودجه از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم، به ویژه در آستانه تدوین نخستین لایحه بودجه این دولت است. مواردی همانند، ساماندهی و کاهش هزینه های دولت، ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار، قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و مدیریت یارانه ها اجزای اصلی رویکرد اصلاح ساختاری بودجه را شکل می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "بهبود وضع معیشت از راستا اصلاح بودجه می گذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود وضع معیشت از راستا اصلاح بودجه می گذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید