جایزه دیلن توماس به نویسنده ای از نیجریه رسید

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از گاردین، این نویسنده 28 ساله اهل نیجریه، جایزه 20 هزار پوندی دیلن توماس را با نخستین مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان بچه ها خدا شکستنی های کوچکی هستند دریافت کرد. این مجموعه شامل 9 داستان است که ماجراهایی از عشقی عجیب و داستان هایی درباره خانواده و تنهایی را در جامعه نیجریه روایت می نماید.

جایزه دیلن توماس به نویسنده ای از نیجریه رسید

جایزه دیلن توماس که از سوی دانشگاه سوانسی انگلستان به آثار ادبی نویسندگان 39 ساله یا کمتر اهدا می گردد، یکی از معتبرترین جوایز ویژه نویسندگان جوان است.

مجموعه داستان بچه ها خدا شکستنی های کوچکی هستند برنده جایزه republic of consciousness 2022 ویژه کتاب های چاپ شده به وسیله انتشارات خصوصی در آمریکا و کانادا و نیز جایزه داستان اسپوتلایت 2022، ویژه مجموعه داستان چاپ شده در آمریکا شده است.

ایفاکاندو در کانو، نیجریه به جهان آمده و فارغ التحصیل کارگاه نویسندگان آیوواست. او جیمز بالدوین و چینوا آچه به را از جمله نویسندگانی می داند که الهام بخش وی بوده اند.

دیگر نویسندگانی که در لیست کوتاه جایزه دیلن توماس 2023 قرار گرفته بودند، عبارتند از:

-وارسان شایر برای مجموعه شعر آمرزش دختری که با صدایی در سر بزرگ شد

-شینا پاتل برای من یک هوادار هستم

-سابا سامز برای ارسال برهنه ها

-سارا باومه برای هفت مناره

-رابی آرنوت برای لیمبرلاست

این جایزه در سال 2006 به افتخار شاعر ولزی، دیلن توماس و با هدف تجلیل از نویسندگان و شاعران جوان به زبان انگلیسی، راه اندازی شد. دیلن توماس در سن 39 سالگی درگذشت و بیشتر کارهایش را از 20 تا 30 سالگی نوشته بود. نوامبر سال جاری، هفتادمین سالگرد مرگ توماس است.

جان گاور، نویسنده ولزی و مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه سوانسی، مگی شیپ استید، برنده جایزه دیلن توماس در سال 2012، راشل لانگ، شاعر و بنیانگذار مرکز شعر اکتاویا برای زنان رنگین پوست و پراجوال پاراجولی، نویسنده نپالی-هندی و جزو نامزدهای نهایی جایزه دیلن توماس در سال 2013 داوران جایزه دیلن توماس 2023 بودند.

برنده سال گذشته این جایزه، رمان نویس، شاعر و مقاله نویس آمریکایی، پاتریشیا لاک وود برای نخستین رمانش با عنوان هیچ کس درباره اش صحبت نمی کند بود. از دیگر برندگان پیشین این جایزه می توان به ریون لیلانی، برایان واشنگتن، گای گوناراتنه، کایو چینگونی، فیونا مک فارلین و مکس پورتر اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جایزه دیلن توماس به نویسنده ای از نیجریه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه دیلن توماس به نویسنده ای از نیجریه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید