خبرنگاران تکمیل چهار پروژه ورزشی کلاله 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ مویک، گنبدکاووس - خبرنگاران - رییس اداره ورزش و جوانان کلاله از وجود چهار پروژه نیمه تمام ورزشی در مناطق روستایی این شهرستان اطلاع داد و گفت که برای تکمیل عملیات ساخت آنها به بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

خبرنگاران تکمیل چهار پروژه ورزشی کلاله 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

نازمحمد واحدی روز آدینه به خبرنگار وبلاگ مویک گفت که این پروژه ها شامل سالن ورزشی روستای کنگر، سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی روستای مالای شیخ و چمن مصنوعی روستای کوسه کلاله می گردد مضاف بر اینکه یک خانه کشتی نیز توسط نیکوکاران با 14 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به افتتاح مرحله نخست زمین چمن روستای کوسه با هفت هزار مترمربع مساحت اواخر بهمن ماه سال جاری با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر ورزش و جوانان افزود: در مرحله بعدی سکوی ویژه تماشاگران، بخش اداری، رختکن، پیست دو و میدانی و روشنایی آن با بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

واحدی، سرانه فضای ورزشی کلاله را 40 سانتی متر گفت و گفت: هم اکنون این شهرستان هفت سالن ورزشی شهری، سه سالن ورزش روستایی و چند فضای ورزشی روباز دارد که در مجموع سرانه فضای ورزشی آن 17 سانتی متر از متوسط استانی کمتر است.

وی توضیح داد: کلاله استعدادهای خوبی در رشته های رزمی، والیبال، بسکتبال و کبدی دارد که به عنوان نمونه ایلشن داودی پور و ماهان امانی از این شهرستان به اردوی تیم ملی والیبال جوانان دعوت شدند و محمدمهدی و محمدهادی لکزایی فرد برادران دوقلوی کلاله ای نیز بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان کلاله ادامه داد: هم اکنون 37 هیات ورزشی در رشته های گوناگون از جمله کبدی، رزمی، تکواندو، تنیس روی میز، روستایی و عشایری، ژیمناستیک، سوارکاری، فوتبال، کاراته، کشتی، کوهنوردی، والیبال، بسکتبال، همگانی، بدمینتون، پرورش اندام، اسکیت و انجمن های ورزشی در این شهرستان فعال هستند.

واحدی گفت: به سبب نبود امکانات و زیرساخت های لازم در بعضی رشته ها مانند ژیمناستیک و شمشیربازی در کلاله، ورزشکاران این شهرستان مجبورند از امکانات شهرهای همجوار استفاده نمایند.

وی افزود: کلاله ظرفیت خوبی برای توسعه رشته های رزمی و کبدی دارد و با هماهنگی اجرا شده تا فروردین سال آینده نخستین خانه موی تای استان گلستان در این شهرستان افتتاح گردد.

موی تای (تای بوکسینگ یا بوکس تایلندی) یکی از کمیته های رزمی فدراسیون انجمن های ورزشی است که مبارزات آن پرتکنیک و در رینگ برگزار می گردد و ورزشکاران این رشته از ضربات دست و پا استفاده می نمایند و تکنیک های آن برای هر رده سنی متفاوت است.

به گفته رییس اداره ورزش و جوانان کلاله هم اکنون 2 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان 130 هزار نفری فعالیت ورزشی دارند که باتوجه به شیوع کرونا تعداد آنان به هزار و 300 نفر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تکمیل چهار پروژه ورزشی کلاله 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل چهار پروژه ورزشی کلاله 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید