راهنمای کامل انتخاب برترین طلا برای هدیه دادن

به گزارش وبلاگ مویک، هدیه دادن یکی از لذت بخش ترین روش های ابراز خوشحالی از پیش آمدن یک اتفاق یا نشان دادن علاقه به شخص مقابل است. در جعبه هدیه هر چیزی می تواند باشد، از یک جوراب ساده گرفته تا جدیدترین مدل موبایل و طلا. البته در بین تمام هدیه ها، طلا برای هدیه مقام اول محبوبیت را دارد. چون نه تنها زیبا است بلکه یک هدیه آینده نگرانه هم محسوب می گردد.

راهنمای کامل انتخاب برترین طلا برای هدیه دادن

حتما شما هم می دانید که ارزش طلا با گذشت زمان بالاتر می رود و به همین علت می توان به آن به شکل یک سرمایه گذاری نگاه کرد. پس اگر برای کسی که دوستش دارید یک قطعه طلا هدیه بگیرید می تواند نهایت علاقه شما را به او نشان دهد.

در این مطلب از وبلاگ مویک مگ می خواهیم درباره انواع طلا برای هدیه دادن و چند موضوع مجذوب نماینده دیگر در ارتباط با طلا با شما صحبت کنیم.

آنچه می خوانید:

تاریخچه ساخت زیورآلات با طلا برای هدیه

انواع طلا برای هدیه دادن

چند استفاده عجیب از طلا

چند حقیقت جالب درباره طلا

تاریخچه ساخت زیورآلات با طلا برای هدیه

اولین جواهرات و زیورآلات کشف شده قدمتی 25 هزار ساله دارد. قدیمی ترین زیورآلات پیدا شده هم یک گردنبند ساده از جنس استخوان ماهی است که در غاری در کشور موناکو پیدا شده است. قدیمی ترین جواهرات پیدا شده در منطقه ها باستانی ایران و کشورهای مدیترانه ای قدمتی بین 400 سال تا 3000 سال قبل از میلاد دارد و معمولا از سنگ های مختلف ساخته شده که اغلب به عنوان طلسم یا مهرهای معنوی استفاده می شده است.

بعلاوه زیورآلاتی در آن دوران برای تقدیم به معابد خدایان ساخته می شده است. در مقبره های سلطنتی سامنر باستان زیورآلاتی پیدا شده که قدمتی بیشتر از 3000 سال دارد. مومیایی های پیدا شده در این مقبره ها همراه با انواع جواهرات مثل گردنبند، گوشواره، حلقه، تاج و سنجاق دفن شده بودند.

شرایط در کشورهای مختلف محدوده تمدن باستان از جمله مصر، یونان، بحرین و رم هم شبیه به همان چیزی است که در ایران و مدیترانه مشاهده شده اما می توان گفت ساخت اولین قطعه زیورآلات با طلا به 4400 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد.

البته در حفاری های تازه در منطقه های از بلغارستان امروزی، قطعات زیادی زیورآلات ساخته شده از طلا کشف شده که می تواند تاریخ استفاده از طلا در این صنعت را تغییر دهد. در مجموع می توان گفت که انسان چه قبل از آغاز ساخت زیورآلات طلایی چه بعد از آن، علاقه زیادی به هدیه دادن زیورآلات داشته است.

انواع طلا برای هدیه دادن

حالا که کمی درباره تاریخچه ساخت زیورآلات طلا و هدیه دادن در تاریخ گذشته صحبت کردیم، بهتر است به سراغ آنالیز موضوع انتخاب طلا برای کادو دادن برویم. اگر قصد هدیه دادن طلا دارید باید حتما به 2 موضوع مهم دقت کنید. اول اینکه به چه مناسبتی قرار است این هدیه خریده گردد و دوم اینکه چه کسی قرار است آن را دریافت کند. با در نظر گرفتن این دو موضوع می توانید برترین گزینه ها را انتخاب کنید.

هدیه طلا برای زن

خرید طلا برای خانم ها می تواند در چند مناسبت خاص اتفاق بیفتد. سالگرد ازدواج، سال روز تولد یا اینکه قرار است با خرید طلا هدیه روز زن را به یاد ماندنی کنید. البته انتخاب طلا برای روز مادر به عنوان هدیه هم انتخاب خوبی است. فقط از قلم نیاندازید به هر علتی که قرار است این هدیه زیبا را خریداری کنید ظرافت به کار رفته در ساخت طلا را از قلم نیاندازید. بعلاوه به سلیقه خانمی که قرار است این هدیه را دریافت کند هم دقت کنید. اگر به سنگ ها و جواهرات علاقه دارد، حتما گزینه ای را انتخاب کنید که حداقل یک قطعه کوچک سنگ در آن به کار رفته باشد.

هدیه طلا برای مرد

معمولا انتخاب هدیه برای آقایان کار سختی است. اما وقتی قرار است به سراغ طلا برای هدیه دادن بروید کار آسان می گردد. اغلب آقایان به استفاده از دستبند و انگشتر علاقه دارند اما زنجیرهای مختلفی هم برای آن ها طراحی و ساخته شده که می توانید آن ها را هم انتخاب کنید. اما ممکن است قبل از خرید این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که آیا حرف هایی که درباره ضرر طلا برای مرد می زنند صحیح است؟ به نظر شما استفاده از طلا برای مرد ضرر دارد؟ اگر در پاسخ به این سوال تردید دارید نگران نباشید. قرار است با هم کمی درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا استفاده از طلا چه ضرری برای مرد دارد.

آیا استفاده از طلا برای آقایان ضرر دارد؟

طلا خاصیت القایی دارد و می تواند تاثیر منفی روی پوست و خون آقایان داشته باشد. اینطور که به نظر می رسد استفاده از طلا باعث ایجاد غلظت خون در آقایان شده و تعادل بین گلبول های سفید و قرمز خون را از بین ببرد.

البته باید بگوییم که این موضوع هنوز هم جای بحث دارد، پس بهتر است برای پیدا کردن جواب این سوال به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و با او مشورت کنید. بعد با خیالی آسوده به انتخاب طلا برای هدیه دادن به آقایان بگردید. اگر هم تصمیم گرفتید که زیورآلات مردانه نخرید، می توانید سکه و شمش طلا را برای هدیه دادن انتخاب کنید.

هدیه طلا برای کودک

در انتخاب هدیه طلا برای بچه ها باید این نکات را در نظر داشته باشید:

  • گوشواره های میخی برای نوزادان مناسب نیستند.
  • برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در نوزاد و کودک، بهتر است طلای با عیار بالا انتخاب کنید تا پوست او به فلزهای موجود در آلیاژ طلا حساسیت نشان ندهد.
  • زیورآلاتی خریداری کنید که از نظر سایز مناسب نوزاد یا کودک باشد.
  • حتما به سراغ طلایی بروید که شکل ظاهری آن متناسب با سن کودک باشد.
  • اگر قصد خرید زنجیر دارید به طول آن دقت کنید. زنجیر نه باید آنقدر بلند باشد که کودک یا نوزاد با آن بازی کند، نه آنقدر کوتاه که به گردن او فشار وارد کند.

گل طلا برای هدیه

یکی از روش های انتخاب طلا برای هدیه دادن، خرید گل ساخته شده از طلا است. این گل ها معمولا در قاب های خاص به فروش می رسند و شخص هدیه گیرنده می تواند آن را به دیوار خانه اش نصب کند. گل های طلا معمولا از طلای 24 عیار ساخته می شوند و یک هدیه عالی و به یاد ماندنی به شمار می آیند.

شمش طلا برای هدیه

شمش طلا همواره به آن شکلی که در فیلم ها می بینیم نیست. شمش های بزرگی که در فیلم و انیمیشن ها می بینیم در وزن 1 کیلوگرم ساخته شده اند و قیمت بالایی هم دارند. اگر دوست دارید شمش طلا هدیه بدهید اما فکر می کنید بودجه کافی ندارید، حتما شمش هایی که در وزن های کم ساخته شده اند را آنالیز کنید.

هدیه طلا برای شب یلدا

شب یلدا از آن مناسبت هایی است که همه به هم هدیه می دهند. اما بزرگ ترین و اصلی ترین هدایایی که در این شب داده می گردد، هدیه به نوعروس خانواده است. انتخاب طلا برای هدیه دادن در این شب از روزگار قدیم رسم بوده و هنوز هم این رسم پابرجا است. طلایی که در قدیم در شب یلدا به عروس هدیه داده می شد معمولا زیورآلاتی مثل النگو یا گوشواره بود، اما این روزها سکه طلا در وزن های مختلف جای خود را به زیورآلات داده است. البته هنوز هم خرید سرویس طلا در بین خانواده ها رواج دارد اما برای آینده نگری و ایجاد یک پس انداز عالی برای زوج جوان، معمولا سکه هدیه داده می گردد.

استفاده های عجیب از طلا که نمی دانستید!

استفاده از طلا در طب سنتی ایرانی، چینی و هندی رواج بسیاری دارد و خواص عجیبی هم برای آن ذکر شده که در این بخش به صورت خلاصه به آن ها اشاره می کنیم.

  • استفاده از طلا برای کاهش طب در فرد بیمار و گر گرفتگی در خانم های یائسه
  • گذاشتن طلا روی زخم برای ترمیم سریع آن
  • بستن طلا روی زخم برای کاهش درد
  • بستن طلا به نواحی مختلف بدن در افرادی که درگیر آرتروز هستند، با هدف کاهش علائم
  • آویختن زنجیر طلا به گردن برای کاهش استرس و افزایش انگیزه
  • استفاده از سوزن هایی با نوک ساخته شده از طلا در طب سنتی چینی، برای افزایش سرعت درمان
  • انداختن زنجیر یا انگشتر طلا در آب و خوراندن آب به فردی که غش نموده است

چند حقیقت جالب درباره طلا

  • طلا به هیچ وجه اکسید نمی گردد. یعنی زنگ نمی زند و همواره درخشان باقی می ماند.
  • 1 گرم طلا را می توانید به راحتی و با ضربه های چکش به یک ورقه 1 متر مربعی طلا تبدیل کنید.
  • طلا فلزی نرم است و می توانید با دست خالی آن را شکل دهید.
  • طلا در جدول تناوبی متراکم ترین و سنگین ترین فلز است.
  • کیمیاگران هنوز معتقدند که می توانند سرب را به طلا تبدیل نمایند.

مرور کلی

در این مطلب مروری بر تاریخچه و چند باور مختلف درباره طلا داشتیم. بعلاوه درباره انتخاب طلا برای هدیه دادن صحبت کردیم و چند پیشنهاد مناسب هم در این بین مطرح کردیم. اگر شما هم قصد خرید طلا برای هدیه دادن را دارید می توانید از شرایط خاص وبلاگ مویک برای خرید طلا بهره ببرید.

منابع: gatsbyjewellery, gemsociety

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

آیا انتخاب پلاک طلای نام برای هدیه دادن به کودک مناسب است؟

پلاک طلا نام هدیه مناسبی برای نوزادان تازه متولد شده است. اما همانطور که در متن هم به آن اشاره کردیم، باید به یاد داشته باشید که زنجیر آن نه زیادی بلند باشد نه کوتاه. این موضوع را حتما در زمان خرید به طلا فروش بگویید.

طلای سبک برای هدیه دادن بد نیست؟

هدیه دادن طلا در هر وزن و شکلی مناسب است. چون ارزش آن به مرور زمان افزایش یافته و مثل یک پس مقدار مطمئن برای شخص هدیه گیرنده کار می نماید.

حدود قیمت پلاک طلای هدیه را چطور پیدا کنیم؟

شما می توانید در صفحه مربوط به پلاک طلا در فروشگاه وبلاگ مویک از فیلترهای قیمتی بهره ببرید تا پلاک ها را بر اساس قیمت برایتان مرتب کند. سپس با آنالیز فهرست می توانید به راحتی میانگین قیمت پلاک طلا را پیدا کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای کامل انتخاب برترین طلا برای هدیه دادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل انتخاب برترین طلا برای هدیه دادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید