راهکاری بسیار ساده برای جلوگیری از بروز سنکوپ

به گزارش وبلاگ مویک، اگر محتمل است که سنکوپ کنید مایعات را از قلم نیاندازید بدنتان را هیدراته نگاه دارید و ویتامین های بدنتان را بالا ببرید که بسیار حائز اهمیت است.

راهکاری بسیار ساده برای جلوگیری از بروز سنکوپ

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از نمناک، از حال رفتن یا سنکوپ به علت افت ناگهانی خون رسانی به مغز ایجاد می گردد که کاهش زودگذر سطح هوشیاری در فرد را به همراه دارد ولی شما می توانید به وسیله تغذیه و رژیم غذایی از سنکوپ جلوگیری کنید و بهترین راه این است که به اندازه کافی آب به بدن برسانید و جریان و میزان قند خون را بهبود ببخشید .

اگر بدنمان کم آب گردد، جریان خون ما کاهش می یابد و فشار خون پایین می آید، در نتیجه برای اعصاب سخت می گردد که فشار خون را ثابت نگه دارد و خطر سنکوپ بالا می رود.

چه چیزی مانع از سنکوپ می گردد؟

تحقیقات نشان می دهد که سبزیجاتی مانند فلفل قرمز، گینگو، شیرین بیان و زنجبیل می توانند به جریان خون یاری نمایند، هم چنین افراد زیادی معتقدند که کلروفیل، ال کارتین و B1 جریان خود را افزایش می دهند.

ویتامین C و فلاون ها گروهی از ترکیبات هستند که عمدتا در مرکبات و کشمش سیاه وجود دارد می تواند به استقامت دیواره رگها یاری نمایند. ویتامین E ذخایر اکسیژن سلول ها را افزایش می دهد، زمانی که سنکوپ می کنیم، موقتا اکسیژن خون کاهش می یابد.

نقش ویتامین ها در جلوگیری از سنکوپ

عوامل مهم در بروز سنکوپ

خیلی مهم است که غذای سالم و متعادل بخوریم، تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین های ضروری در رژیم روزانه، باعث کم خونی می گردد و به این معناست که گلبول قرمز به اندازه کافی وجود نخواهد داشت. این مسئله باعث کاهش فشار خون و سنکوپ می گردد.

یک رژیم سرشار از فیبر خیلی توصیه می گردد. غذاهایی مانند موز، برنج قهوه ای، اسفناج، سیرو نخود گزینه های خوبی هستند. میزان استفاده از چربی های حیوانی و کربوهیدرات ها مانند پاستا و سیب زمینی را محدود کنید، این کار باعث نوسان قند خون می گردد که می تواند بر روی فشار خون تاثیر داشته باشد.

خوردن وعده های غذایی کوچک نیز می تواند، تعداد دفعاتی که قند خون شما پایین می آید را کاهش دهد.

راه جلوگیری از سنکوپ

تنظیم کردن روش زندگی برای کنترل سنکوپ

روتین روزانه:

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، قبل از اینکه بلند شوید برای چند دقیقه لبه تخت بنشینید. اگر سرگیجه داشتید، چند دقیقه دیگر نیز به همان حالت بنشینید . اگر امکانش وجود دارد قبل از بلند شدن از کسی بخواهید یک فنجان چای و بیسکوییت، برایتان بیاورد.

وعده های غذایی منظمی داشته باشید ، به خصوص صبحانه که خیلی مهم است. قند خون پایین برای افرادی که سنکوپ می نمایند اصلا خوب نیست.به طور معمول فشار خون، بعد از ظهرها بالاتر است، بنابراین برنامه هایتان را برای آن وقت از روز تنظیم کنید.

از کارهایی که مستلزم ایستادن برای مدت طولانی است، به خصوص اگر مجبور هستید ثابت بایستید، اجتناب کنید.در حالتی بخوابید که سر تخت چند سانت بالاتر باشد . این کار چنانچه در بخش سلامت نمناک عنوان شده است از کاهش جریان خون در طول شب جلوگیری می نماید و فشار خون را بالا نگه می دارد.

ارتباط خواب و سنکوپ

سنکوپ و رژیم غذایی:

فشارخون و ضربان قلب می تواند تحت تاثیر چیزهایی که میخوریم، قرار بگیرد. این تغییرات می تواند در بیماران مبتلا به سنکوپ، قابل توجه باشد. که می تواند به ضرر یا نفع بیمار باشد.

هنگامی که به سنکوپ مبتلا هستید، زندگی می تواند خیلی پیچیده به نظر برسد. ممکن است زمانی که احساس خستگی یا ناراحتی می کنید خیلی به پزشک مراجعه کنید، شغلتان را تطبیق دهید یا حتی نتوانید کار کنید، از افراد دیگر خانواده که دچار این مشکل هستند حمایت کنید، محیط اطراف و پوشش خود را خنک نگه دارید، حالات خود را زیر نظر داشته باشید و مرتب تمرین کنید.

چرا باید مراقب چیزهایی که می خورید و مینوشید باشید؟

در واقع، رژیم غذایی سالم بسیار زیاد اهمیت دارد. یک رژیم بدون نمک خیلی زیاد، چیزی است که همه افراد با مشکل یا بدون مشکل، باید از آن برخوردار باشند. این کار به شما یاری می نماید تا علائم را کنترل کنید، سالم است، باعث می گردد احساس بهتری داشته باشید و تشویق نماینده است.

روزهای تابستان:

به محض اینکه هوا گرم می گردد، احتیاج پیدا می کنید که میزان مایعات بدن را بالاتر برده و دفعات بیشتری مایعات بنوشید. بدن شما در هوای گرم، خیلی راحت آب خود را از دست می دهد و همین مشکل یک عامل محرک است. مقداری نمک بیشتر نیز احتیاج است. از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید. همواره بادبزن همراه داشته باشید و لباس نازک و گشاد بپوشید.

تاثیر مایعات در سنکوپ

چه کنیم دچار سنکوپ نشویم؟

ترفندها و تجربیات:

پوشیدن جوراب شلواری در طول روز از جمع شدن خون در پاها جلوگیری میکند، ولی حتما قبل از خواب آنها را در بیاورید.

تمرین مداوم حجم عضله در پاها را افزایش می دهد که به بازگشت خون به قلب یاری می نماید و برای پاها نیز خوب است.

از فعالیت هایی که تکاپو و کوشش زیادی لازم دارد، مانند بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید، زیرا باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون می شوند. آقایان بهتر است هنگام ادرار کردن، بنشینند.

بهتر است به جای مقدار غذای زیاد در یک وعده، تعداد وعده های بیشتر و حجم کمتری غذا بخورید، حجم زیاد غذا باعث گشاد شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می گردد.

اگر در محیط خیلی گرمی کار می کنید، جایی را باز بگذارید . بهتر است روزهایی که حال خوبی ندارید، بادبزن همراه خود داشته باشید.

ورزش نیز برای افراد مبتلا به سنکوپ خیلی مفید است.

منبع: جام جم آنلاین

به "راهکاری بسیار ساده برای جلوگیری از بروز سنکوپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری بسیار ساده برای جلوگیری از بروز سنکوپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید