زیباترین جزایر یونان ، سرزمین زیبایی ها!

به گزارش وبلاگ مویک، زیبایی شگفت انگیز جزایر یونان، تمایز خیال را از واقعیت برای ما سخت می کند! تعداد جزایر کوچک و بزرگ یونان که در امتداد خط ساحلی پراکنده شده اند، حدودا بین 1200 تا 6000 عدد متغیر است و از این تعداد، 227 مورد از آن ها مسکونی هستند. هرکدام از این جزیره ها جذابیت خاص خود را دارند، اما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم 10 مورد از زیباترین جزایر یونان را معرفی کنیم که به نظر بسیاری از افراد سراسر دنیا دیدنی هستند، مسافران بیشتری به آن ها سفر می کنند و جزو بهترین جزایر یونان به شمار می روند.

زیباترین جزایر یونان ، سرزمین زیبایی ها!

1. سانتورینی | جزیره سفید و آبی

کمتر کسی است که نام جزیره سانتورینی (Santorini) به گوشش نخورده باشد. این جزیره، با خانه های سفیدرنگ که از دل صخره های تراشیده شده بیرون آمده اند، قابل تشخیص است. خانه های مکعبی که روی شیب ملایمی به سمت اقیانوس فیروزه ای بنا شده اند؛ ساختمان هایی با سقف لاجوردی و مزین به گل های کاغذی که در غروب های خیره کننده این جزیره در یونان، فرصت های عالی برای عکاسی را فراهم می کنند.

سانتورینی یکی از معروف ترین جزایر دنیا است که شما می توانید در آن، از خوردن غذاها و نوشیدنی های محلی لذت ببرید و در عین حال به زیبایی چشمگیر یک آتشفشان فعال خیره شوید!

آتشفشان سانتورینی یکی از معدود آتشفشان های فعال در سرزمین یونان و اروپاست. سانتورینی سوپرمدل جزایر یونانی است و معروفیتش به خاطر چشم اندازهای خیره کننده، غروب های عاشقانه و سواحل شنی آتشفشانی است. هر کسی که به یونان سفر می کند، باید به این جزیره شگفت انگیز و رویایی هم سری بزند.

اگر برای سفر به یونان به راهنما نیاز دارید، در مقاله ای با عنوان راهنمای سفر به یونان، هرآنچه لازم است برای سفر به این کشور بدانید را می توایند پیدا کنید.

2. ناکسوس | جزیره ای آرام و درخشان

ناکسوس (Naxos) از بزرگترین جزایر کیکلادها (Cyclades) و بدون شک، یکی از زیباترین جزایر یونان است که به خاطر رشته سواحل شنی پودری اش که ساحل غربی را درخشان کرده، مشهور است. در حالی که ناکسوس یونان بیشتر به خاطر سواحل فراوان و چشم انداز ها زیبای خود شناخته شده است، اماکن باستانی فوق العاده و غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای هم دارد.

در ناکسوس می توانید تفریحات مختلفی از جمله غواصی، موج سواری و دوچرخه سواری را هم تجربه کنید. در این جزیره شاهد رنگ و بوی ونیزی خواهید بود و حال و هوایی آرامش بخش و دلنشین را تجربه خواهید کرد. به طور کلی، اگر در پی فضایی آرام و به دور از هیاهو برای استراحت می شد، ناکسوس بهترین گزینه است.

3. کورفو | جزیره ای چند فرهنگی

در سمت شمالی دریای یونان، جزیره مجذوب کننده کورفو (Corfu) قرار گرفته است. این جزیره تاریخی تاثیر گرفته فرهنگ ونیزی، فرانسوی و انگلیسی است که معماری منحصر به فرد جزیره را شکل داده اند. میراث غنی چند فرهنگی، بناهای تاریخی، چشم انداز طبیعی خیره کننده، دریاهای شفاف و آب و هوای عالی در تمام طول سال، کورفو را به مقصدی تماشای در غرب یونان تبدیل کرده است.

مجذوب کنندهیت کورفو همچنین به خاطر غذاهای خوشمزه است که تأثیرات فرهنگی بسیار، در غذاها و خوراکی ها هم نمود پیدا کرده است و طعم های شگفت انگیزی را می توانید در این جزیره تجربه کنید.

4. سیفنوس | مرکز غذا در میان جزایر یونان

سیفنوس (Sifnos) به عنوان مرکز بی چون و چرای غذا در جزایر یونان شناخته می شود. این جزیره که در بخش غربی کیکلادها واقع شده است، به لطف معماری سنتی، غذاهای خوش طعم و سواحل شگفت انگیزش، بسیار متمایز است. این جزیره همچنین دارای فضایی آرام است که آن را به یک مقصد محبوب در میان خانواده ها و زوج ها تبدیل کرده است.

در سیفنوس، عطر بیسکویت های پرتقالی و گیاهان مریم گلی و پونه کوهی به مشام می رسد. سیفنوس جزیره ای با طعم های تازه و متنوع، آداب و رسوم کهن و دهکده های سنتی است. کلیساهای مختلف، آسیاب های بادی، سواحل زیبا، آب های شفاف و سرعت آرام زندگی، این مقصد را تبدیل به گزینه کامل ایده آل برای سفر کرده است.

در دوران باستان، این جزیره به دلیل استخراج طلا، نقره و معادن محلی آن که سنگ هایی مانند ماسه سنگ، گرانیت و سنگ آهک استخراج می شده اند، بسیار پررونق بوده است.

5. میکونوس | جزیره ای با دو چهره متفاوت

میکونوس (Mykonos) به عنوان یکی از زیباترین جزایر یونان شناخته می شود، زیرا به دلیل وجود آسیاب های بادی و ساختمان های پوشیده از گل های بوگنویل، بسیار زیبا و معروف است. میکونوس به عنوان جزیره بادها شناخته شده است و در قلب جزایر کیکلادها قرار گرفته است. معروفیت آن در گوش سراسر دنیا پیچیده است و به عنوان یک مقصد بین المللی و مجلل برای گذراندن تعطیلات شناخته شده است.

این جزیره در روز، در نور درخشان خورشید دریای اژه غرق می شود و در شب، لباس مجذوب کننده و اسرارآمیز به تن می کند و تجربه ای به یاد ماندنی را برای افراد، رقم می زند.

با این حال، دو چهره در این جزیره وجود دارد که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند. اولی جنبه پرزرق وپرق آن است که در دنیا مطرح شده است و دیگری چهره محلی و زیبای آن است که با کوچه های سنگ فرش شده، خانه های سفید، کلیساهای محلی و آسیاب های بادی جلوه می کند و از همین رو، سلایق مختلفی را پوشش می دهد.

6. هیدرا | جزیره ای بدون ماشین

جزیره هیدرا (Hydra) بسیار زیباست و نزدیکی آن به آتن، آن را به مقصد محبوب برای آخر هفته های ساکنان یونان تبدیل کرده است. در این جزیره هیچ ماشینی تردد نمی کند و اسب ها و قاطرها نقش اصلی حمل و نقل را ایفا می کنند. آب های این جزیره کاملا شفاف است و سواحل بسیار تمیز و آرامی دارد. این جزیره زیبا مملو از عمارت های زیبا و نقاط تماشای تاریخی است و از آنجایی که هیچ خودرویی در این جزیره وجود ندارد، پیاده روی در آن بسیار دلچسب خواهد بود.

7. پاروس | جزیره ای با سنگ های مرمری

پاروس (Paros) جزیره ای تخم مرغی شکل است که شباهت هایی به میکونوس دارد. این جزیره مملو از دهکده های زیبا و محصور در سواحل طلایی است. زندگی شبانه آن پر جنب و جوش است و تمام ویژگی های یونانی کلاسیک مانند دهکده های مجذوب کننده، سازه های سفید و صومعه های تاریخی را دارد. در زمان های قدیم، پاروس به دلیل معادن سنگ مرمرش ارزشمند بود که در معماری و مجسمه سازی آن دوره بسیار استفاده می شد.

پاروس در قلب دریای اژه قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در یونان است. برخی از شناخته شده ترین مجسمه سازان، نقاشان و شاعران یونان باستان از پاروس آمده اند.

8. میلوس | جزیره آتشفشانی

میلوس (Milos)، جزیره آتشفشانی در غرب کیکلادهاست که تا سال های اخیر در میان جزایر یونان، نسبتا کشف نشده به جای مانده بود. سنگ های آتشفشانی سواحل را به رنگ قرمز، صورتی و نارنجی در آورده است. این جزیره با بیش از 70 ساحل، بهترین جزیره یونانی برای استراحت در ساحل و زیر آفتاب سوزان است.

این جزیره دارای چشمه های آب گرم طبیعی مختلفی است که می توانید رایگان در آن غوطه ور شوید. برای بسیاری، میلوس به دلیل رنگ ها و چشم اندازهای خارق العاده اش، عجیب ترین جزیره دریای اژه است که شبیه هیچ جزیره دیگری در یونان نیست.

9. کرت | بزرگترین جزیره یونان

بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره یونان (و همچنین زادگاه زئوس طبق اساطیر یونان)، کرت (Crete) است. بخش هایی از جزیره متاسفانه تحت تاثیر ساخت وساز قرار گرفته اند، با این حال فضاهای بکر زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید غذاهای محلی تازه و خوشمزه ای بخورید و باغ های زیتون را تماشا کنید. این جزیره به خاطر سواحل و زیبایی طبیعت وحشی، غذاهای خوشمزه، فرهنگ و تاریخ کهن در میان جزایر یونان مشهور است.

10. آمورگوس | جزیره ای دوردست

در پایان، به جزیره آمورگوس (Amorgos) می رسیم که موقعیت دوردست آن در لبه شرقی کیکلادها، آن را به گوهری پنهان تبدیل کرده است. آمورگوس با سواحل باشکوه، دهکده های زیبا، غذای شگفت انگیز و طبیعت خیره کننده، مطمئنا یکی از زیباترین جزایر دریای اژه است! این جزیره تنها 2000 نفر ساکن دارد و مسیرهای پیاده روی در آن در نظر گرفته شده است که می توانید کل جزیره را پیاده طی کنید و لذت ببرید.

جزایر یونان | زیبایی های بی پایان

یونان به جزایر زیبایش معروف است که حدودا به 6000 عدد می رسد. اگر جاهای تماشای یونان را نمی شناسید، به مجله فلای تودی سر بزنید. این کشور علاوه بر این 10 جزیره ای که به آن ها اشاره شد، جزایر زیبای دیگری هم دارد، اما این 10 مورد در میان مسافران سراسر دنیا، بسیار پرطرفدارتر و محبوب تر است. با خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا حتی خرید تور مسافرتی خودتان را به متفاوت ترین سفر زندگی تان دعوت کنید.

اگر تابه حال تجربه سفر به جزایر یونان را داشته اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید، به نظرتان زیباترین جزیره یونان کدام است؟ شما مشتاق سفر به کدام جزیره شدید؟

سوالات متداول درباره زیباترین جزایر یونان

آیا برای سفر به یونان نیاز به دریافت ویزا وجود دارد؟

بله، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02142405000 داخلی 3 تماس بگیرید یا به صفحه ویزا در فلای تودی مراجعه کنید.

بزرگترین جزیره یونان کدام است؟

کرت بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره یونان است.

یونان چند جزیره دارد؟

یونان حدود 6000 جزیره دارد که تنها 227 مورد از آن ها مسکونی هستند.

جزایر معروف یونان کدام است؟

کوش، پاروس، ساموس، اسکیاتوس، کرت، میکونوس و سانتورینی از جمله معروف ترین جزایر یونان هستند.

منبع: فلای تودی

به "زیباترین جزایر یونان ، سرزمین زیبایی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جزایر یونان ، سرزمین زیبایی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید